Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Body scan en borstkanker

  1. Top | #1
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Body scan en borstkanker

    Nadar er bij mij borstkanker was geconstateerd en een volledige amputatie nodig was kreeg ik een prothese.
    Zoals ik al vermoedde was dit duidelijk te zien op de body scan en werd ik uit de rij gehaald voor een lichamelijke visitatie.
    De betreffende vrouwelijke beambte vroeg me wat er was en of ik bezwaar had tegen een aftasting en drugs test. Uiteraard had ik geen enkel bezwaar en na en paar minuten stond ik volledige cleared achter de douane en kon ik boarden.
    Het was een aparte ervaring zeker omdat de betreffende ambtenaar zelf keelkanker had. Ze kon enkel spreken via een keel apparaatje en wenste me veel geluk. Zelfs bij de strenge custom ambtenaren is menselijkheid de maatgevende factor.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  2. Top | #2
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: Body scan en borstkanker

    Wat heftig is dit zeg, daar heb ik nooit bij stilgestaan.
    Fijn dat de vrouwelijke beambte zo meelevend was.

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Body scan en borstkanker

    Tja... Mijn vrouw heeft nooit anders meegemaakt...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    60

    Standaard Re: Body scan en borstkanker

    Ja ik kan ervan meespreken.
    Vorig jaar augustus borstkanker de hele behandeling operatie,chemo en bestraling gehad. Toen ik mei terug kwam werd ik ook apart genomen want ik heb een poort ingeplant onder mijn huid en dat hadden ze ook gezien denk ik.
    Na een aftasting en drugcontrole mocht ik ook gewoon verder.
    Groetjes Frieda

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Berichten
    9

    Standaard Re: Body scan en borstkanker

    Ook ik heb een (deel)borstprothese na borstkanker. Ik vind het heel fijn om je berichtje te lezen. Het is nl 12jaar geleden dat ik gevlogen heb.Nu weet ik tenminste waarom ik dan evt. uit een rij wordt gehaald en hoef ik daar niet zenuwachtig door te worden.

    groetjes Lilo

  6. Top | #6
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Body scan en borstkanker

    In principe zal je er dus altijd uitgehaald worden als je door de bodyscan gaat.
    En weigeren van een patdown zit er niet in als je wilt vliegen.
    Voor mij geen bodyscan meer, al hadden de laatste keer op Schiphol heel slim de metaaldetector uitgezet en een hekje er voor gezet en je had geen keus. Komende keer weiger ik op Schiphol (in Miami heb ik al eens geweigerd, daar had je wel keus, stond netjes op een bordje).

    @lilo; je kan ook nog vlak voor het boarden extra worden gefouilleerd. Wordt random gedaan (of op uiterlijk)... ik en een aantal andere mannen werden wel eens uit de rij geplukt voor een extra controle incl. handbagage-check en m'n vriendin MOEST doorlopen, het vliegtuig in, mocht niet wachten.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •