Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 41

Onderwerp: Autohuur: "aansmeren" van allerlei extra's

  1. Top | #21

    Standaard Re: Autohuur: "aansmeren" van allerlei extra's

    Gisteren iets heel grappigs meegemaakt. Ipv het 'aansmeren' van een grotere auto zei de baliemedewerker dat we wel een heel grote auto hadden gehuurd! Was dat wel nodig vroeg hij ons!!!

    Omgekeerde wereld... Maar we zijn heel blij met de Yukon XL. Alleen heel even wennen met rijden als je een saxo en c1 koekblik gewent bent
    December 2008 Florida
    April 2010 California, Nevada, Utah, Arizona

    Momenteel in Florida\\/

  2. Top | #22
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: "aansmeren" van allerlei extra's

    Zou je dan korting krijgen als je een kleinere meenam?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker edenanita's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Berichten
    32

    Standaard oppasen met autohuur Dollar car rental

    Beste forummers,

    De maand mei heb ik een auot gehuurd bij Dollar car rental. Bij het elektronisch tekenen en goedkeuren van de voorwaardes, kwam ik op een scherm waar ik $80 moest gaan betalen. Bij navraag aan de baliemedewerker werd mij verteld dat dit voor de pre paid toll is. Heb de baliemedewerker gevraagt of dit niet meer met cash betaald kon worden en hij vertelde mij dat dat niet meer mogelijk was. Heb hem dezelfde vraag nogmaals gesteld voor de Tampa area en wederom kreeg ik het antwoord dat dat niet meer mogelijk was. Nadat we de volgende dag de weg op gingen en bij de tollplaza kwamen zag ik tot mijn verbazing dat er nog steeds cash betaald kan worden!! Daar wij nooit veel aan toll rijden, misschien $20, besloot ik bij het inleveren na te vragen of het restant wordt teruggestort op de credit card. Dit wordt dus niet gedaan!!! Voor iedereen die een auto huurt, kijk uit met dit soort praktijken!!! Er kan nog steeds cash betaald worden en een neef van ons die daar woont, zal er altijd wel een tollbooth zijn waar je cash kan betalen.

  4. Top | #24
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: oppasen met autohuur Dollar car rental

    Het is toch ook altijd zaak goed te weten hoe de dingen in elkaar steken, zeker voor autohuur wordt hier regelmatig voor gewaarschuwd omdat de baliemedewerkers op provisie basis werken en hiermee hun loon dus aanvullen.

    Nadat je de fout opmerkte had je meteen langs een Dollar verhuurstation moeten gaan om dit aan te laten passen dan had je in ieder geval een deel van de kosten kunnen voorkomen.

    Zelf rij ik al enige jaren op vakantie met een huurauto van Dollar en heb er geen problemen gehad dat me iets aangesmeerd werd wat ik niet wilde.


  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker probits's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    duffel , Belgie
    Berichten
    60

    Standaard Re: oppasen met autohuur Dollar car rental

    hier ook nog geen problemen gehad bij 'Dollar'...veel zal inderdaad afhangen van wie er achter de balie staat!

  6. Top | #26
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: oppasen met autohuur Dollar car rental

    Wij hebben ons voorbereid door een Sunpass mini sticker te (laten) kopen bij de Publix. Voor ons dus geen verkoop 'trucs' van Dollar!

  7. Top | #27

    Standaard Re: oppasen met autohuur Dollar car rental

    Volgens mij heeft het niets met Dollar te maken! Het zou je bij ieder ander verhuurbedrijf gebeurt kunnen zijn!
    Misschien is het goed om je de volgende keer goed te informeren over dit soort zaken, zodat het je niet meer overkomt. Zonde van de 80 dollar!

  8. Top | #28
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: oppasen met autohuur Dollar car rental

    @edenanita
    Zo zie je maar weer, dat dit forum goed volgen en je voorbereiden op je trip je kosten kan besparen.
    Op dit forum zijn al vele malen allerlei postings over de tol en hoe te betalen voorbijgekomen.

    Knaapje

  9. Top | #29
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: oppasen met autohuur Dollar car rental

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maarten-Annique Bekijk Berichten
    Volgens mij heeft het niets met Dollar te maken!
    Noem dan maar eens een verhuurbedrijf dat het zelfde systeem als Dollar gebruikt? Alle andere verhuurbedrijven reken een beperkte service fee per huurperiode, week of maand en de tolkosten die je maaskt. Dollar biedt een ander systeem, namelijk een flatfee voor de service en de tolkosten. Dit systeem pakt voor veel toeristen onvoordelig uit.

    Verder wil ik toch nog maar eens opmerken dat er wel degelijk in Florida tolwegen zijn waar geen bemande tolpoorten meer zijn zodat je bent aangewezen op electronische betaling. Heb je geen voorziening getroffen, dan ben je al snel duurder uit dan de 80 dollar die nu betaald is. De neef van edenanita is niet helemaal op de hoogte.... Dit forum wel; lees de faq's over het onderwerp tol betalen via de autoverhuurder en voor de liefhebbers, kijk hier waar de onbemande tolwegen zich bevinden.



  10. Top | #30
    Stamgast mineke's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    ilpendam
    Berichten
    246

    Standaard Re: Autohuur: "aansmeren" van allerlei extra's

    Wij huren ook al enkele jaren een auto bij Dollar en geen last gehad, behalve dit jaar de medewerker van Dollar wilde ons een upgrade aanpraten, maar daar gingen we niet op in. We hadden een midsize SUV en dat was groot genoeg voor ons drietjes. Toen we het contract gingen tekenen, hij had zonder het tegen ons te zeggen Road Assistance opgevoerd, wij zeiden dat wij het niet wilden en het heeft ons toch wel erg veel moeite gekost om hem te overtuigen dat wij dat absoluut niet wilden, dus kregen we een nieuw contract.
    Waaruit blijkt dat je toch heel goed moet opletten.
    grtjes Mineke



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •