Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 102

Onderwerp: Legoland Florida

  1. Top | #21
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Legoland Florida (open vanaf 15-10-2011)

    Voor Florida is sluiting zeker niet standaard, vandaar mijn opmerking en waarschuwing, vooral voor mensen die kort in het voorseizoen gaan.

    Groetjes Henke.

  2. Top | #22
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Legoland Florida (open vanaf 15-10-2011)

    Sorry, maar ik word niet warm van dit park. Of het een toegevoegde waarde in de regio Orlando zal worden, zal nog moeten blijken.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  3. Top | #23
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Legoland Florida (open vanaf 15-10-2011)

    Als je de belangstelling, fotomomenten en het enthousiasme voor de Lego sculpturen in Downtown Disney bekijkt zou het best eens een hit kunnen worden.
    Niet van Harry Potter grootte, maar zo iets als een Aquaticca, Typhoon Lagoon. We shall see.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #24
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    40

    Standaard Re: Legoland Florida (open vanaf 15-10-2011)

    Ok we zijn vandaag geweest naar Legoland.... Ik ben blij dat we de Pepsi-korting hebben gepakt want het is de volle mep ad USD 75 voor een volwassene in mijn opinie niet waard.

    Een reviewtje:

    Het ziet er mooi uit, is niet zo groot en echt alleen voor kids interessant. Daarom vind ik de prijzen die ze vragen eigenlijk niet kunnen. Ik ben zelf in 3 attracties geweest met een beetje thrill (klein beetje), de rest was echt kinderspul a la Fantasy Land in Disney.

    Het was serieus superrustig en dat binnen een week van opening. Parkeren 12 dollar. We konden overal zo doorlopen maar het tempo van de attracties lag wel wat laag. Het duurde best lang bijv voordat iets ging draaien of rijden. Er waren ook wat attracties die kapot gingen. Soms stond er op de bordjes dat de doorloop 5 mins was maar zag je een langere rij staan. Daarentegen zou de achtbaan Dragon 45 mins duren maar ik stapte zo in in een bijna lege trein.

    Mensen die kleine kinderen hebben die van autootjes en bootjes houden kunnen hier goed terecht. Maar nogmaals: te duur in mijn opinie. In drie uurtjes hadden wij het met de vierjarige gezien.

    Het was leuke vulling maar ben bang dat Legoland het niet gaat redden. Ik heb dit geld er ook niet meer voor over. Geef mij dan maar Julianatoren in NLD - dat is een beetje vergelijkbaar.

    Groetjes Joontje

  5. Top | #25
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard Re: Legoland Florida (open vanaf 15-10-2011)

    Duidelijk verhaal. Zijn er wel mooie shows?

  6. Top | #26
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    40

    Standaard Re: Legoland Florida (open vanaf 15-10-2011)

    Wij zijn niet naar de shows geweest omdat mijn zoontje dit niet wilde, maar ze zijn er wel en schijnen ook wel leuk te zijn. Ik wil ook niet te negatief overkomen, want het is een mooi verzorgd park en kleine kinderen vinden het super. Het was ook lekker dat er geen enorme rijen stonden zoals in Disney bv.

    Ik vind het alleen belachelijk dat je voor 2 volwassenen al USD 150 kwijt bent zonder korting en voor een kind 65 dollar. Ze zijn nou eenmaal geen Disney of Universal. Het is een groot reclamebord voor Lego.

    Mijn zoontje is vorige week bij Old Town voor 15 dollar onbeperkt in 8 rides geweest bij Fun Spot, daarom heb ik wat pijn in de portemonnee ;-)

    Het is een hoop geld voor het begeleiden van je kids in autootjes en bootjes en een draaimolen. En dan moet je ook nog een veiligheidsgordel om als volwassene in een auto die nog geen 3 km per uur gaat haha.

    Je kunt overigens een app downloaden van Legoland Florida met de openingsdagen en tijden en andere info! En hoe je je auto terug kunt vinden op de parkeerplaats, maar dat was niet echt nodig want het was niet druk.

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker loesje's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    45

    Standaard Re: Legoland Florida (open vanaf 15-10-2011)

    oei dat is idd héél duur.
    pff en ik wou deze héél graag doen, maar na dit heb ik er al niet meer veel zin in
    Maart 2010 - rondreis Florida (Orlando, Daytona, Fort Lauderdale, Miami, Key West)
    Mei 2011 - rondreis Californië, Nevada, Arizona en Utah
    Januari 2012 - Orlando + cruise Mexico, Belize en Honduras

  8. Top | #28
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Legoland Florida (open vanaf 15-10-2011)

    Op onze Weblog staat het complete verslag maar zal het stuk over Legoland hier ook even plaatsen. Fotoboek met nog meer foto's vind je hier: https://picasaweb.google.com/1075201...60113251/Dag15

    Dag 15 | zaterdag 15 oktober | Legoland

    Veel te vroeg dan we willen gaat de wekker. We ontbijten snel en gaan dan verder met inpakken. De planning is om uiterlijk kwart over 8 weg te rijden, maar uiteindelijk wordt het toch nog half 9. Het is ongeveer een uur rijden naar Legoland. Het park opent om 10, maar we weten niet of het heel erg druk gaat worden, dus we nemen het zekere voor het onzekere en hopen niet in de drukte daar te komen. Het is namelijk de Grand Opening vandaag. Vroeger was hier het pretparkje Cypress Gardens gevestigd, maar Legoland heeft het overgenomen en aangepast naar legothema. Vandaag dus de grote officiële opening.



    Als we de parkeerplaats oprijden, zien we dat het nog niet heel druk is. Maar toch staan er al behoorlijk veel mensen voor de ingang te wachten. We moeten eigenlijk enorm plassen en vragen waar een toilet is. Dit blijkt na de meute met mensen te zijn, maar via de planten kunnen we er toch nog langs. We zien dat meer mensen op-en-neer naar het toilet gaan. Vooraan is een lint gespannen waar iedereen achter moet blijven. Na dat lint zit dus het toilet en wij mogen daar dus gewoon lopen. Althans, als je even naar het toilet moet. Na ons toiletbezoekje worden we weer geacht om achter de lint plaats te nemen. Maar wij zijn natuurlijk wel zo slim om niet weer helemaal naar achteren te lopen. Samen met nog een paar andere mensen wachten we gezellig tussen de planten, totdat er iemand op het grote podium in het midden van de meute loopt en iedereen welkom heet. Op een gegeven moment zegt hij: nou, laten we Legoland maar gaan openen! En dan loopt iedereen naar de ingang, maar de meneer op het podium was eigenlijk nog niet klaar, want de confetti moet nog worden afgeschoten! Hij telt snel tot drie en dan ineens: POEF! Allemaal kleurtjes door de lucht. Erg mooi!



    Dan lopen we snel naar de ingang, zodat we niet helemaal achteraan in de rij hoeven te staan om naar binnen te gaan. Een medewerker scant onze entreekaarten en bliep, we zijn binnen! Ik verwacht dat wij de eerste Nederlanders zijn die Legoland Florida binnen lopen. Legoland telt voor ons vier achtbanen. Geen grote achtbanen, aangezien het een echt kinderpark is. We lopen als eerste naar Dragon. Onderweg worden we genoeg getrakteerd op in elkaar gezette poppen en dieren van lego. Super mooi en knap gemaakt. Wat een werk heeft daar ingezeten! Dat je het ook gemaakt krijgt, zoiets.



    Bij Dragon hoeven we maar een minuut of 5 te wachten. Je merkt dat het personeel nog enorm in moet komen met het werken. Het is een behoorlijk puinhoop bij de poortjes om in te stappen. Bij Disney en Universal vragen ze altijd: hoeveel personen. En dan krijg je een nummertje toegewezen. Hier in Legoland vragen ze ook met hoeveel personen, maar er staan geen nummers bij de poortjes. Telkens vraagt de medewerker om mee te lopen en wijst je dan ter plaatse een plek aan. Gevolg: het duurt enorm lang voordat men een rij compleet heeft aan de poortjes. Op een gegeven moment loopt men gewoon zonder te zeggen met hoeveel mensen ze zijn en gaan gewoon ergens staan. De medewerker vraagt of iedereen weer terug kan gaan, maar niemand luistert naar haar. Komt erg knullig over. Maar de rit zelf is wel erg leuk. Het blijkt een combinatie van een darkride met een coaster te zijn. Eerst rustig langs verschillende kamers met legopoppen en daarna buiten verder als een achtbaantje. Erg leuk gedaan.



    Na Dragon is Coastersaurus aan de beurt. Een houten achtbaan, maar dan voor kinderen. Martijn en ik passen niet eens bij elkaar in een karretje. Ook hier hoeven we maar vijf minuten te wachten. Voor een houten achtbaan is hij erg soepel! Doet niet pijn en gaat vrij subtiel de bochten om. Hij maakt overigens wel een lawaai zoals een houten achtbaan die pijnlijk is. Ofwel: hij is ons 100% meegevallen. Wel jammer dat het voor kinderen is, waardoor hij niet echt spannend is. Maar wel begrijpelijk natuurlijk, voor Legoland.



    We pikken nog een show mee over brandweermannen. De show is zeer flauw, maar soms toch ook wel vermakelijk. Ze krijgen alleen niet altijd het publiek mee en dat is best pijnlijk voor de acteurs. Bij een enkeling klinkt er een lachje. Erg onwennig allemaal nog.



    We lopen weer verder en komen uit bij Flight School. Een hangende achtbaan voor de kleintjes, maar ook wij mogen er in. Zelf vinden we deze niet zo geslaagd. Hij schudt nogal, waardoor onze oren steeds tegen de beugels stuiteren. Geen prettig gevoel. Maar het is een Vekoma dus we hadden het kunnen verwachten. Naast Flight School Driving School. Kinderen tussen 6 en 13 mogen op een verkeerspark leren autorijden. Hopelijk leren ze het later met hun 16e iets beter. Stopborden worden genegeerd, of bij de rotonde gaan ze linksom in plaats van rechts. En ondanks dat er verzocht wordt niet te botsen, gebeurd dit toch met enige regelmaat. Een prachtig gezicht is het wel.




    We ontvluchten de drukte voor even en lopen door de tuinen van Cypress Gardens. Deze tuin hebben ze dus gelukkig laten bestaan en bij het park erbij getrokken. Uiteraard vinden we her en der nog wel wat Legoland poppen terug in de tuinen.



    Dan gaan we lunchen bij Lakeside Sandwich. Een keer wat anders dan een pizza, pasta of hamburger. Gewoon een boterham met tonijn voor mij en voor Martijn gerookte kalkoen. Na het eten is de laatste achtbaan van ons lijstje aan de beurt: Lego Technic Test Track. De meest spannende achtbaan van het park en dit blijkt ook wel, aangezien hier de langste wachtrij staat. We wachten maar liefst 30 minuten voordat we erin mogen. Het betreft een Wilde Mouse en daar zijn we eigenlijk niet zo dol op. Deze staan erom bekend dat ze pijn doen. Vooral de bochten nemen ze abrupt waardoor je van de ene naar de andere kant geslingerd wordt. Maar deze is verrassend soepel. Gewoon normaal de bochten door. Leuk!



    Via Miniland lopen we terug naar de uitgang. Miniland is eigenlijk Madurodam, maar dan van lego. We wandelen van San Francisco naar Washington en van Las Vegas naar Legowood. Ook Kennedy Space Center, New York en Florida komen voorbij.



    En om iets over twee lopen we het park uit. We hebben nog een goed 3.5 uur te rijden naar Miami, dus willen niet al te laat wegrijden. Het duurt even voordat we onze auto gevonden krijgen (lang leve de paniekknop op de autosleutel). De rijen zijn namelijk niet genummerd, zoals bij Disney of Universal. En vanochtend verliep het allemaal zo snel, dat we niet eens opgelet hebben waar de auto ongeveer stond. En nu met een iets drukkere parkeerplaats, ziet het er toch weer anders uit dan vanochtend. Maar gelukkig vinden we hem redelijk snel.
    Laatst gewijzigd door Njit; 26-10-11 om 16:04.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #29
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Legoland Florida (open vanaf 15-10-2011)

    Legoland wordt Legozeeland (Nederland betrokken ?? :-$)

    Zie dit artikel van WFTV nieuws

    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #30
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Legoland Florida (open vanaf 15-10-2011)

    Verwacht in 2012: Legoland waterpark.

    http://www.visitorlando.com/blog/ind...da-Water-Park/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •