Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Van Miami naar Key West en terug op één dag

  1. Top | #11

    Standaard Re: Van Miami naar Key West en terug op één dag

    Zoals ik vandaag eerder in een ander topic heb geschreven hebben wij twee en een half jaar geleden op 1 dag van kissimmee naar de keys gereden en terug. We zaten drie weken in een villa en hadden op een ochtend zwemmen met de dolfijnen bij het research center op key largo geboekt.

    's Nachts ben ik gaan rijden en 's ochtends bij aankomst op de keys hadden we een geweldige zonsopkomst. Na het zwemmen met de dolfijnen zijn we doorgereden naar key west en later in de middag weer terug gereden naar kissimee waar we 's Nachts weer aankwamen.

    De meeste zullen het gekkenwerk vinden maar ik hou van autorijden en heb het grootste gedeelte van de rit zelf gereden. Oké, ik was doodmoe toen we weer in de villa waren maar vanaf Miami zou ik zeggen: dat is zeker te doen!
    December 2008 Florida
    April 2010 California, Nevada, Utah, Arizona

    Momenteel in Florida\\/

  2. Top | #12
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Van Miami naar Key West en terug op één dag

    Zeker te doen? Jij liever dan ik! :mrgreen:
    Ik vond het vanaf Miami naar Key West en terug niet te doen en dan reden we met z'n 2en. Ik wil niet +/- 8 uur in de auto zitten om even 2 a 3 uur ergens te kunnen zijn. Ik vind het helemaal niet erg om ergens lang heen te moeten rijden, maar dan moet het geen flitsbezoekje zijn. De eerste keer vond ik dus echt tegenvallen, daarom mooi die 2e keer mooi 2 nachten gebleven.. en dat was gewoon nog te weinig.

    Daarnaast vraag ik me af hoe fris je nog bent (om deel te nemen aan het verkeer) als je 's nachts vanaf Kissimmee naar Key Largo rijd en dan door naar Key West en dan terug van Key West naar Kissimmee. Voldoende uitgerust onderweg? Het is daar 's avonds al pikdonker overal buiten de steden en als je moe bent en het is donker en de wegen zijn constant recht... ik zou moeite hebben met m'n ogen open te houden.

  3. Top | #13
    Florida Groupie 2theUSA's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    334

    Standaard Re: Van Miami naar Key West en terug op één dag

    Goed besluit, wij hebben op de heen- en terugweg gelunched bij Morada Bay, dat was erg de moeite waard. Met diner hebben wij geen ervaring!
    Groet Christa

  4. Top | #14

    Standaard

    Het is inderdaad af en toe even doorbijten en ik zal het zeker niemand aanraden, maar vanaf Miami lijkt het mij goed mogelijk. Maar ik kan me voorstellen dat de meesten hier zullen zeggen dat een overnachting op de keys de beste optie is.

    Over twee weken zit ik weer op de keys en ditmaal wordt het wel een overnachting!

    En Oja, we waren met drie personen die auto reden. Dus af en toe wel een tukkie gedaan in de auto.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 13-05-11 om 00:02. Reden: 1+1
    December 2008 Florida
    April 2010 California, Nevada, Utah, Arizona

    Momenteel in Florida\\/

  5. Top | #15
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Belgium Waregem
    Berichten
    8

    Standaard Re: Van Miami naar Key West en terug op één dag

    Goeie, beslissing. wij zijn er verleden jaar 3 dagen (2 overnachtingen) en de volgende keer doe ik er zeker nog een dag bij, een zeer leuk plekje !!

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker escalade's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Berichten
    36

    Standaard Re: Van Miami naar Key West en terug op één dag

    Is het vanuit Islamorada naar Key West te doen op één dag retour? In Islamorada overnachten we n.l. een week.

  7. Top | #17
    Stamgast nikie1968's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    oss
    Berichten
    176

    Standaard Re: Van Miami naar Key West en terug op één dag

    wij landen gewoon op de keys en rijden dan omhoog.....heb je de keys gezien en je hoeft niet op en neer....

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker escalade's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Berichten
    36

    Standaard Re: Van Miami naar Key West en terug op één dag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nikie1968 Bekijk Berichten
    wij landen gewoon op de keys en rijden dan omhoog.....heb je de keys gezien en je hoeft niet op en neer....
    Ja, maar we slapen een week op Islamorada en gaan natuurlijk ook naar Key West, vandaar dat ik graag wil weten of dit in één dag heen en terug te doen is. :wink:

  9. Top | #19
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Van Miami naar Key West en terug op één dag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door escalade Bekijk Berichten
    Ja, maar we slapen een week op Islamorada en gaan natuurlijk ook naar Key West, vandaar dat ik graag wil weten of dit in één dag heen en terug te doen is. :wink:
    Ja ik vind dat het wel te doen is op 1 dag.

    Wij wilden het vorig jaar vanuit Miami op 1 dag doen, maar hebben besloten na advies hier op het forum om toch 1 overnachting te boeken. De sfeer 's avonds is leuk, je kunt de sunset meemaken op Mallory Square en je hoeft niet te haasten.

    Als je het niet erg vindt om 's avonds nog door het donker terug te rijden dan rij je terug. Islamorada ligt tenslotte een stukje dichterbij.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  10. Top | #20
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: Van Miami naar Key West en terug op één dag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nikie1968 Bekijk Berichten
    wij landen gewoon op de keys en rijden dan omhoog.....heb je de keys gezien en je hoeft niet op en neer....
    Dat doen wij dus ook.

    We komen per vliegtuig aan op Key West, slapen daar drie nachtjes en rijden dan de volgende dag via Everglades East Entrance/Anhinga Trial, Everglades North Entrance/Shark Valley & de befaamde Loop Road naar Naples.

    Volgens google maps 6uur en een kwartier. Wel een hele ruk, maar moet te doen zijn.

    Key West heen en terug vanaf Kissimmee heb ik ook ooit overwogen maar toch maar niet gedaan.......... Tot nu toe geen spijt van gehad!

    A3
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •