Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Even voorstellen: Liberty

  1. Top | #21
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Liberty

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liberty Bekijk Berichten
    14 dagen autohuur via budget $700 ( fullsize)
    - CDW
    - LDW
    - volle tank
    - 2e bestuurder gratis indien dit je partner is
    Naast CDW en LDW is ook SLI/LIS (aansprakelijkheidsverzekering) erg aan te raden.
    Dit is de duurste verzekering maar kost je ook het meest als je die nodig hebt.

    Was die $700 incl. of exc. tax? Incl tax kom je op 526.303 EUR uit. Voor dat bedrag huur je bij USAReisen via Alamo een Fullsize incl. CDW,LDW, SLI tot 1 Mio.US-$, tank benzine en extra bestuurder. En dan ben je nog goedkoper uit, namelijk 439,30 EUR.
    Laatst gewijzigd door Njit; 28-11-11 om 08:00.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #22
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: Liberty

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liberty Bekijk Berichten

    14 dagen Howard Johnson express in $460
    14 dagen autohuur via budget $700 ( fullsize)
    - CDW
    - LDW
    - volle tank
    - 2e bestuurder gratis indien dit je partner is
    -
    @ Njit, hierover is al eens info gewisseld zie hier . Maar begrijpen doe ik het nog niet goed. De amerikanen kennen helemaal geen pakket inclusief benzine Als je onder hun condities huurt heb je de keuze; of zelf aftanken of de benzine bij terugbrengen met de verhuurder afrekenen.

    Over de verzekeringen; ze zijn al terug. Je hebt groot gelijk, ze hebben dus met een onvolledig pakket rondgereden. Geen aanbeveling voor anderen. SLI/LIS is noodzakelijk.

    SLI of LIS is een uitgebreide aansprakelijkheidsverzekering, oftewel een verhoging op het minimum bedrag van de aansprakelijkheid die per Staat verschilt. I.v.m. de hoge claims in Amerika blijkt vaak het minimum is. Om dit af te dekken is dus de SLI of LIS. Deze verzekering is niet verplicht, maar je neemt een groot risico als je deze verzekering niet neemt.



  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: Even voorstellen: Liberty

    Om iedereen even juist te informeren heb ik de eindnota er maar even bij gepakt:

    CAR GROUP = E
    ADDL. PKG CHGS @ = .00
    @NON PKG ITEMS = 705.52
    *** 10.00% FEE = INCLUDED
    FUEL PURCH OPT = NON PKG *
    $ 0.02 / DY TBS = .28
    $ 0.78 / DY VLF = 10.92
    $ 2.50 / DY CFC = 12.50
    $ 0.60 / DY ERF = 6.00
    $ 2.00 / DY SSU = 28.00
    TAXABLE SUBTOT =
    TAX 6.500% = INCLUDED
    LDW = NON PKG
    PAE / ESP / SLI CHG = NON PKG
    TOTAL CHARGES = 705.52


    * = tank leeg ingeleverd



  4. Top | #24
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Liberty

    Snap er niet veel van maar dat kan ook aan mij liggen
    Wat wil NON PKG zeggen? Heb je dat nu wel of niet afgesloten?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #25
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Even voorstellen: Liberty

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Wat wil NON PKG zeggen? Heb je dat nu wel of niet afgesloten?
    NON PKG = niet in pakket opgenomen.

    M.a.w. Beslist niet geschikt voor europeanen,
    Gelukkig dat er incidenten zijn geweest...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  6. Top | #26
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Even voorstellen: Liberty

    NON PKG wil niet meer zeggen dan NON Package, dus zit niet in het pakket.

    Maar dat geeft verder nog weinig duidelijkheid of er hier nu wel of niet naderhand voor wordt betaald. Belangrijk is de huurovereenkomst die je bij de auto huur mee krijgt want hier zou het toch duidelijk op moeten staan.
    Laatst gewijzigd door [verwijderd]; 28-11-11 om 21:21. Reden: Oeps, Corrus was me al voor zie ik nu


  7. Top | #27
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Liberty

    Dus geen LDW / PAE / ESP / SLI . Sommige zijn toch echt wel erg aan te raden:

    Loss Damage Waiver (LDW)
    The optional Loss Damage Waiver is not insurance. It's a coverage option that relieves renters of financial responsibility if the car is damaged or stolen while under car rental contract.

    SLI
    Supplemental Liability Insurance (SLI) is extra automobile liability coverage that protects you and all authorized drivers of the rental car against third-party bodily injury and property-damage claims with USD $1,000,000 or $2,000,000 of coverage depending on the rental location*.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #28
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: Even voorstellen: Liberty

    Voor zover ik het zelf begrijp... Ik had autohuur via Howard Johnson als package deal ( auto en hotel) gekocht. Ik neem aan dat dit de kosten zijn die op de nota staan.
    Alles wat buiten de package viel, wordt dan aangemerkt als NON PKG
    dit zijn dat de
    1. FUEL PURCH OPT = NON PKG *
    2. LDW = NON PKG
    3. PAE / ESP / SLI CHG = NON PKG

    Voor deze posten is 706 dollar in rekening gebracht.

  9. Top | #29
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Liberty

    Heb je een huurovereenkomst?

    ps, dit is nu precies waarom huren in Europa aan te raden is. Het is allemaal een stuk helderder.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #30
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: Liberty

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liberty Bekijk Berichten
    Voor zover ik het zelf begrijp... Ik had autohuur via Howard Johnson als package deal ( auto en hotel) gekocht. Ik neem aan dat dit de kosten zijn die op de nota staan.
    Alles wat buiten de package viel, wordt dan aangemerkt als NON PKG
    dit zijn dat de
    1. FUEL PURCH OPT = NON PKG *
    2. LDW = NON PKG
    3. PAE / ESP / SLI CHG = NON PKG

    Voor deze posten is 706 dollar in rekening gebracht.
    Dat is dus anders dan wat je aanvankelijk hebt gemeld. In dit pakket zitten in ieder geval de noodzakelijke verzekeringen. Dan heb je in ieder geval geen risico gelopen. Maar dat is meer geluk dan wijsheid, want eigenlijk had je geen idee wat er nu wel en niet verzekerd was.

    Qua prijs ben je, op z'n hollands gezegd, met dit pakket behoorlijk bij de beer gedaan. Je hebt nu 700 dollar voor het verzekeringspakket betaald. Da's pakweg 520 euro. PAE en ESP heb je je aan laten smeren, terwijl dit nu net weer niet nodig is. Zonde...zonde..zonde!

    Als je de full-size auto via usareisen had gehuurd, was je 419 euro kwijt geweest, inclusief 2e bestuurder, tank benzine en alle noodzakelijke verzekeringen.

    Tel daarbij op dat de twee weken Howard Johnson dan overpriced zijn, 640 dollar! Dit hotel staat bij www.usafunvacations,nl dacht ik momenteel voor 30 euro per nacht in de lijst.

    Voor jou is er niks meer aan te doen. Schade, alles ist vorbei... Maar het is wel een goede waarschuwing voor anderen om zich nog maar eens drie keer achter de oren te krabben, voor ze op zo'n "aanbieding" in gaan.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •