Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 18 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 174

Onderwerp: Florida met kinderen

  1. Top | #41
    Newbie Silvia's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    11

    Standaard Re: Wat is nou wijsheid? (reizen met kleuter)

    Gewoon gaan.Nu kan je nog buiten de schoolvakanties.Mijn dochter was net 6 maanden toen ze naar Florida ging.
    Ik ben het helemaal mee eens wat Eric schreef
    Laatst gewijzigd door Silvia; 16-04-07 om 13:41.

  2. Top | #42
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Wat is nou wijsheid? (reizen met kleuter)

    @djwtweety;
    IK zou gewoon gaan... kinderen vinden het prachtig...

    Nu moet ik wel zeggen, indien dit de enige keer is dat je gaat, ze straks wanneer ze bijv. 20 jaar is, zich er nog maar weinig van herinneren...

    Maar verder is het gewoon een feest...
    Je gaat tenslotte óók voor jezelf...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-07-10 om 11:52. Reden: fqe
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #43
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Wat is nou wijsheid? (reizen met kleuter)

    Ik zou me van de omgeving niet veel aantrekken. Heeft je omgeving zelf wel ervaring met verre reizen? Vaak hoor je dit soort meningen van mensen die zelf niet verder komen dan een camping in Frankrijk...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #44
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Wat is nou wijsheid? (reizen met kleuter)

    Hallo,
    Mijn dochter is nu 21, ze was 5 jaar oud toen we voor het eerst naar Orlando gingen. Haar zus was toen 9 en ging ook mee. We zijn inmiddels vaker naar Orlando geweest.
    Ik zat jouw bericht voor te lezen en vroeg wat ze nog wist van de vakantie. Ze kan zich nog best veel herinneren. Ze weet nog dat er in het vliegtuig een meisje van haar leeftijd was met een knuffel die in het donker licht geeft. Ook weet ze nog dat ze in het vliegtuig een kleurboek kreeg en bij het eten een vieze maiskolf. We zijn naar een park geweest (weet niet meer welk park) en daarvan weet ze nog de dolfijnenshow van flipper (van de serie) en een show met een orka. We zijn alleen die vakantie in dat park geweest daarna nooit meer.
    Ze weet nog dat het erg warm was in Florida en dat we grote bekers cola dronken. Van disney weet ze niks meer, maar daar zijn we pas nog geweest en daardoor weet ze misschien niet goed meer wat ze nog van vroeger weet. De grote speelgoedwinkels weet ze ook nog. En dat ze mocht spelen met haar verjaardags cadeau, terwijl ze pas over een maand jarig was.
    Ik weet wel dat ik liever ging vliegen met ze dan in een auto naar frankrijk. We kwamen ook in een hotel waar je in een kastje naast het bed een muntje moest stoppen en dan ging het bed trillen. Dat vond ze erg leuk. (wij kwamen er later achter dat het een hotel was waar je de kamer een paar uur kon huren)!! :grin: Toen wij in die tijd gingen was er niet veel informatie over florida en wij hadden vlucht,auto, hotel voor de eerste nachten geregeld. De rest ging op de bonnefooi. Dat is ons toen heel goed bevallen.
    Laatst gewijzigd door jaap; 16-04-07 om 19:47.

  5. Top | #45
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Wat is nou wijsheid? (reizen met kleuter)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Waar is dat hotel?
    Lijkt me wel geinig, zo'n trilbed.....
    Eric
    Het was een Motel, met een zwembad, anders waren we door gereden.
    Het was bij Silversprings, maar vraag me niet hoe het heette, want dat was in 1991. Het heeft me wel 4 kwartjes gekost (meer kwartjes had ik niet), want de meiden (toen 5 en 9 jaar) vonden het geweldig.
    Zoiets hebben we in al die jaren daarna nooit meer gevonden.
    Jammer. :-\"

  6. Top | #46

    Standaard Re: Wat is nou wijsheid? (reizen met kleuter)

    Ik vind het altijd zo'n raar argument dat je het niet moet doen omdat je kind het zich niet meer kan herinneren later. Alsof een kind dan maar niet mag genieten nu, omdat hij/zij het zich toch niet kan herinneren. Het gaat er toch om of het kind de tijd van zijn leven heeft. Wij hebben bij onze uitstapjes naar parken altijd gekeken of het prijstechnisch lonend was, wat krijgen ze er van mee, zijn de indrukken niet te veel voor een kleine. Zijn er genoeg attracties waar een vierjarige inkan. En dan is nog heel veel afhankelijk van het kind zelf. Niet ieder kind is hetzelfde. Ik zou me niet te veel aantrekken van je omgeving ... en zeker geen rekening houden of je kind als volwassene nog herinneringen heeft. Als hij/zij later de foto's terugziet, dan is dat ook heel leuk. Je kindje zal zeker genieten en daar gaat het mijns inziens om!

    Overigens mijn herinnering gaat terug naar dat ik 6 jaar was. Ik ben met 8 jaar ongeveer met mijn ouders meegeweest naar Amerika (ik kan maar vlagen daarvan herinneren). Mijn nicht echter heeft nog specifieke herinneringen van toen ze vier jaar was .. Dus het verschilt ook nog eens per kind. Maar ik vraag me af wat de meerwaarde is als een kind vlagen herinnert. Ik zou er zelf echt geen rekening meehouden ...

    -
    Laatst gewijzigd door Sandy; 20-04-07 om 20:00. Reden: spelling ;)

  7. Top | #47
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Wat is nou wijsheid? (reizen met kleuter)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sandy Bekijk Berichten
    Het gaat er toch om of het kind de tijd van zijn leven heeft.
    Eén woord:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #48
    Regelmatige Bezoeker aikonaina's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    20

    Standaard Re: Wat is nou wijsheid? (reizen met kleuter)

    Ik stond onze zoon te verschonen op de achterklep van onze huurauto, in het Krugerpark. En een paar jaar later onze dochter ook. Ik denk dat je zelf het beste aanvoelt of je een verre reis met je kind kunt maken. Neem zelf dat besluit, luister niet naar de buurvrouw die de eerste 10 jaar met kinderen niet verder is gekomen dan CenterParks.

    Veel plezier!!!!

    Eric

  9. Top | #49
    Regelmatige Bezoeker Anita's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Herkingen
    Berichten
    23

    Standaard Re: Wat is nou wijsheid? (reizen met kleuter)

    Ons dochtertje ging voor het eerst mee naar Florida toen ze 20 maanden was. Ze heeft echt een geweldige tijd gehad! Ze zegt nu (7 jaar) dat ze zich dat zó goed kan herinneren....!! hihihi...
    Toen ze vier was, gingen we naar het Zuidwesten, en daar heeft ze het nog heel vaak over, ze vond het echt helemaal geweldig daar!
    Dit jaar gaan we weer naar Orlando en ze heeft er superveel zin in! Voor het eerst op de Disney Cruise Line...

    Alleen baalt ze wel heeeeeeel erg dat we dit jaar niet gaan kamperen!
    Leuk is dat, die kinderen beseffen eigenlijk wat dat betreft niet hoe goed ze het hebben he.

  10. Top | #50
    Stamgast pieterpostma's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Burgum, The netherlands
    Berichten
    181

    Standaard Re: Wat is nou wijsheid? (reizen met kleuter)

    @djwtweety;
    Ach ook nu weer tijdens onze reis de afgelopen drie weken redelijk veel ouders met kleine kinderen gezien. Ik begrijp dat nooit zo voor wie men dat doet. Inderdaad de kinderen weten het later alleen van de foto.
    Ik woon in Friesland en heb veel mensen gevraagd of ze b.v. wel eens op Terschelling waren geweest. Met dit mooie weer is het ook een prachtige bestemming, met mooie omgeving en prachtig strand.
    Maar uiteindelijk maakt iedereen zijn eigen keus.
    Tenslotte: zoals je misschien hebt gelezen in mijn reisverslag ( 02 april t/m 23 april) werden we geconfronteerd met een vertraging van 26 uur. Gelukig komt dit niet vaak voor, maar ik was blij niet in de schoenen te staan van die ouders of alleenreizenden met kinderen. De stress stapelde zich op en deze mensen kwamen denk ik doodmeo thuis.
    Veel wijsheid.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-07-10 om 11:54. Reden: fqe



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •