Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 18 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 174

Onderwerp: Florida met kinderen

  1. Top | #121
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: Naar Florida met een kind van 3/4 jaar

    Beste Natasja,

    Ook ik raad je een villa/townhouse aan. Je hebt lekker veel ruimte waar je kindje kan spelen. Als ze naar bed gaan kun je nog lekker zitten/zwemmen.

    Onze dochter was ook 2.5 op haar eerste floridareis (ik zal link van verslag toevoegen onderaan dit bericht) en 3.5 op haar tweede reis. De vluchten gingen uitstekend. Dvd speler met favorieten zoals pooh, dora enz. Speeltjes, cadeautjes (koekjes,speeltjes ingepakt). Eigenlijk is de jetlag heen niet zo'n probleem, je bent namelijk allemaal vroeg wakker.

    Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

    Groetjes Gwenda
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-01-11 om 00:30. Reden: fqe

  2. Top | #122
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Roosendaal, N- Brabant
    Berichten
    3

    Standaard Re: Naar Florida met een kind van 3/4 jaar

    Bedankt, ik krijg er toch steeds meer zin in en zie het steeds meer zitten. We willen wel kijken naar een rechtstreekse vlucht, de meesten gaan met een tussenstop en dat vind ik wel heel lang voor haar.
    Ik ga eens kijken (lees: verlekkeren) naar mooie villa's.
    Groetjes (van ook een Disneyfan, trouwens)

  3. Top | #123
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: Naar Florida met een kind van 3/4 jaar

    Er zijn geen rechtstreekse vluchten vanaf Amsterdam naar Orlando.

    Wij hebben het vorig jaar toen Caithlyn 3.5 was ook met een tussenstop gedaan en dat ging erg goed. Het was even mopperen omdat ze bij de tussenstop in slaap was gevallen en uit haar wagen moest om in het vliegtuig te gaan maar met een cadeautje was alles weer goed.

    Groetjes

  4. Top | #124
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Berichten
    1

    Standaard Veiligheid alleen met kind in Orlando

    Beste floridafans,

    Graag zou ik uw advies of mening willen om als alleenstaande moeder met dochter van 6 jaar Orlando te bezoeken.

    Het is mijn droom om samen met mijn dochter naar Orlando te gaan om oa Disneyworld, Seaword en met de dolfijnen te gaan zwemmen.
    Ik ben in 1992 en 1996 al eens in Florida geweest en wilde dit nu wederom doen nu samen met mijn 6 jarige dochter. Een fly/drive boeken en dan terplekke een motel zoeken en met de auto dan overal heen rijden.

    Een vriend die veel in Miami/Orlando komt heeft dit mij afgeraden, vind dat ik best een risico loop om alleen als moeder met dochter 2 weken in Orlando ergens in een motelletje te verblijven en dan te gaan "toeren" door Orlando. Ik weet dat je overal een risico loopt maar toch ging er een belletje rinkelen. Het is er vroeg donker, om dan toch met mijn dochter vanuit de parken rond te rijden naar motel of restaurants, daar zet ik na mijn ervaringen in Florida nu toch ook vraagtekens bij. En met in mijn achterhoofd dat de 2 keer dat ik er verbleef net Nederlandse toeristen waren "beroofd met dodelijke afloop", heb ik na dit advies toch mijn bedenkingen.

    Om mijn droom eventueel toch waar te maken, denk ik erover om dan geen auto te huren maar in een hotel/motel te verblijven, vanwaar er shuttlebussen naar de parken gaan zodat ik wellicht "redelijk veilig" in Orlando kan verblijven.
    Het moet dan ook nog een beetje redelijk betaalbaar zijn.

    Ik heb oa de volgende vragen:
    - heeft iemand ervaring om via enkel via shuttlebussen naar Disneyworld en Seaworld te gaan en zoja welke hotels/motels zijn dan aan te raden die dan redelijk betaalbaar zijn
    - is het haalbaar om geen auto te huren maar dit op deze manier te doen, vooraf een hotel/motel boeken en vanaf Orlando Airport en taxi te nemen naar bestemming?

    Jullie mening en adviezen zijn heel erg welkom.
    groeten Esme

  5. Top | #125

    Standaard Re: advies veiligheid alleen met kind in Orlando

    Hi Esme,

    Als je er geen goed gevoel bij hebt waarom boek je dan geen vakantie in een value Disneyhotel? Je hebt er geen auto nodig om de Disneyparken te bezoeken en wil je iets buiten Disney doen kan dit met een shuttle vanuit Disney. Je wordt weer in je hotel afgezet.

    De hotels zijn superleuk, vooral voor kinderen, en alles is goed geregeld.

    Zijn er anders geen mensen die met jullie mee willen/kunnen?

    Hopelijk kun je iets vinden wat je fijn vindt voor een vakantie samen met je dochter.

    Groetjes, Chantal

  6. Top | #126
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    15

    Standaard Re: Advies veiligheid alleen met kind in Orlando

    Beste Esme, ook ik ben als alleenstaande moeder met mijn dochter naar de States geweest. Ze was toen al wel 11. We zijn een keer of 6 naar Orlando geweest 1 keer rondreis, en ook een keer een cruise. Je krijgt in je hotel op TV veiligheidsraadgevingen, bv parkeren aan een lantaarn, je hoteldeur niet zomaar openen enz. Best wel eng als je het hoort, maar eigenlijk moet je thuis even verstandig doen. In Orlando vond ik het veilig genoeg, er is een massa volk op de been, je moet alleen niet een goedkoop afgelegen motelletje nemen. Meer problemen ondervonden we in San Francisco, Hollywood en L.A., (een tram vol gedrogeerden, iemand die voor je springt en zegt I shoot you..., verdwalen met de auto in een ruige buurt, weinig benzine en op elke hoek lag het vol glassplinters) Maar gewoon je gezond verstand gebruiken, hier thuis ging ik ook met haar niet buiten toen het donker werd.
    Op een verlof in Milaan, ging ze even boven iets halen in de kamer, een man volgde haar en wou haar zijn kamer binnen trekken, gelukkig hebben andere hotelgasten dat gezien. Gevolg, een ander hotel zoeken, en haar nooit meer alleen naar de kamer laten gaan. Nare dingen kunnen spijtig genoeg overal gebeuren, en een man aan je zijde geeft een veiliger gevoel, maar om dan altijd maar thuis te zitten... We hebben samen heel veel plezier gehad.

  7. Top | #127
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: Advies veiligheid alleen met kind in Orlando

    Esme,

    Ik ben 27 jaar geleden voor het eerst (toen nog alleen) in Florida geweest, de afgelopen 15 jaar geregeld met vrouw en kinderen en een paar jaar geleden samen met mijn oudste zoon. We zijn toen 's avonds regelmatig wezen stappen en hebben toen ook wel eens beslissingen genomen om ergens toch maar niet te stoppen, omdat het ons geen "goed" gevoel gaf.
    Wat ik dus eigenlijk tegen je wil zeggen is, dat het in Orlando net zo veilig of onveilig is als in Amsterdam of noem maar een andere stad in Nederland.
    Gebruik je "gezonde" verstand en denk goed na wat je doet.

    Als je met je dochter naar Florida gaat en lekker wilt rondtouren, wat wij ook vele jaren gedaan hebben, zorg er dan voor dat je overdags een goed motel/hotel zoekt, zorg dat deze niet te afgelegen liggen, willen ze je een kamer aan de achterkant van het motel geven, vraag dan om een kamer die beter in het zicht is, hebben ze die niet, zoek dan een ander motel/hotel.
    Ook hier kan ik uit eigen ervaringen zeggen dat ik tot nu toe nog nooit een "slecht" gevoel overgehouden heb aan de motels waar wij gezeten hebben.
    Zorg ook dat het motel/hotel waar je wilt verblijven makkelijk terug te vinden is, dus niet rond hoeven te rijden om het na een dagje uit weer terug te vinden.
    Ga in omgevingen zitten waar veel touristen samenkomen, zoals bv International Drive, daar kan je dan rustig ook 's avonds rondlopen en rondrijden, het wemelt er van de touristen.

    Op je vraag of je een auto moet huren of niet, zou ik adviseren om juist wel een auto te huren, zodat je niet afhankelijk bent van shuttlebussen, je bent zo veel mobieler en zal zeker meer van je vakantie kunnen genieten.

    Mijn advies is: je droom te verwezenlijken en deze vakantie dus gewoon door te zetten, zoals gezegd, gebruik je "gezonde" verstand en ga niet achter iedere palmboom criminelen zien, in al die jaren dat ik al in Florida kom, heb ik nog nooit iets ergs meegemaakt, hier in Nederland wel, maar dat hoort op een ander forum thuis.

    Mocht je nog vragen hebben of advies over het e.o.a. schroom dan niet en stel me de vraag.

    groet,
    Bert Vlug

  8. Top | #128
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Advies veiligheid alleen met kind in Orlando

    ik zou ook kiezen voor een disney hotel dan ben je bijna zeker dat er je niets gebeurd

  9. Top | #129
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Advies veiligheid alleen met kind in Orlando

    Zoals ook al eerder gezegd door anderen hier is mijn mening als volgt:

    Elke plaats waar je naar toe gaat heeft zijn mindere kanten, of het nu Amsterdam, Rotterdam, Brussel of Orlando is, overal gebeurt wel wat.

    In de hotels en reisgidsen staan wel eens waarschuwingen die ze in alle plaatsen ter wereld wel mogen geven denk ik, maar die worden hier vast gegeven in verband met het juridische gebeuren in Amerika.

    Voor 1,5 jaar terug ga ik naar Finland met mijn gezin, ook daar hoorde je nooit iets vreemds qua toeristen en overvallen of moorden. Laat er nu precies dat wij daar zijn in de hoofdstad Helsinki een Nederlander vermoord worden om niets. Dan begin je toch wel even te twijfelen aangezien wij ook nog naar Helsinki zouden trekken.

    Al met al hebben we daar gewoon onze tijd doorgebracht en is er niets gebeurt, ook gaan wij dit jaar voor de derde keer naar Orlando toe en hebben we geen vreemde dingen mee gemaakt tot nu toe.

    Met gezond en nuchter verstand denk ik dat je net zoveel risico loopt als in welk willekeurig ander vakantieland, het enige grote verschil is dat wapens daar legaler zijn dan hier.

    Gewoon gaan, goed hotel uitzoeken in een wat drukker deel van Orlando of bij Disney zelf en gewoon iets extra attent zijn.


  10. Top | #130
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Advies veiligheid alleen met kind in Orlando

    Om te zeggen dat overal wel iets kan gebeuren is wat te kort door de bocht. De crime rate in Otrlando is vrij hoog, dus de kans dat je daar iets overkomt is aanzienlijk hoger dan elders in de USA. Vergeleken met bijvoorbeeld een stad als Miami (dat, om diverse redenen, een relatief slechte naam heeft als het om criminaliteit gaat) is de kans op een moord in Orlando wat lager, maar de kans op verkrachting, overval of diefstal is in Orlando aanzienlijk hoger dan in Miami. Kijk maar eens op deze vergelijking: http://orlando.areaconnect.com/crime...c2=miami&s2=FL
    Laatst gewijzigd door FrankS; 24-02-09 om 10:32.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •