Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Reisschema Jostravels: NY - New Orleans - Florida 2011

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    42

    Standaard Reisschema Jostravels: NY - New Orleans - Florida 2011

    Na wat gepuzzel met tijd (die we niet genoeg hadden) hebben wij onderstaand semi-definitief schema opgesteld. Hierop willen we de tickets gaan baseren, daarna kunnen we nog wel details invullen.

    Dag 1 AMS-New York
    Dag 2 New York
    Dag 3 New York
    Dag 4 New York
    Dag 5 New York - New Orleans (vlucht)
    Dag 6 New Orleans
    Dag 7 New Orleans - Cajun Country (bijv Breaux Bridge): onderweg naar Laura Plantation
    Dag 8 Cajun Country - omgeving Mobile
    Dag 9 Mobile - omgeving Tallahassee
    Dag 10 Tallahassee - Orlando
    Dag 11 Orlando (naar Kennedy Space Centre)
    Dag 12 Orlando (naar pretpark)
    Dag 13 Orlando - Anna Maria Island
    Dag 14 Anna Maria Island
    Dag 15 Anna Maria Island - Naples/Marco Island/?
    Dag 16 Naples/Marco Island - Key Largo: onderweg naar Everglades
    Dag 17 Key Largo - Key West
    Dag 18 Key West
    Dag 19 Key West - Miami
    Dag 20 Miami
    Dag 21 Miami
    Dag 22 Miami - AMS
    Dag 23 AMS

    Wat vinden jullie ervan?
    Wat vinden jullie lleuk om onderweg te doen? Net name op dag 13, 15 en 17/19.
    Waar we nog geen duidelijke keuze voor een overnachtingsplaats hebben gemaakt: wat kunnen jullie aanraden?

    Wij zijn 2 begin-dertigers en willen een leuke combinatie van natuur/cultuur/lekker eten en strand. Geen grote pretparkfans. De reis zal als het goed is in september plaatsvinden.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Laatst gewijzigd door Jostravels; 30-03-11 om 09:51. Reden: Reistijd en wensen toegevoegd
    Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
    2011: New York & het diepe zuiden

  2. Top | #2
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Reisschema Jostravels: New York - New Orleans - Florida

    Onderweg naar Key West heb je een paar mogelijkheden: glass bottom boat op Key Largo 0f er gaan snorkelen, zwemmen met dolfijnen of zeehonden op Islamorada (Theatre of the Sea), lekker zwemmen in Bahia Honda S.P.
    Op Key West is genoeg te doen en zien! Veel plezier.


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    42

    Standaard Re: Reisschema Jostravels: NY - New Orleans - Florida 2011

    Dat snorkelen klinkt geweldig. Moet je dat vantevoren reserveren of kunnen we dat ter plekke regelen?
    Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
    2011: New York & het diepe zuiden

  4. Top | #4
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Reisschema Jostravels: NY - New Orleans - Florida 2011

    Dat weet ik niet, maar dat kun je vast wel op google vinden. Ik ben zelf niet van het snorkelen. Maar daar ligt een onderwater Nationaal Park, het enigste van de VS als ik het goed heb, het John Pennekamp NP.


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    42

    Standaard Re: Reisschema Jostravels: NY - New Orleans - Florida 2011

    Even een vraagje: is dag 16 teveel van het goede? Dus van Naples of Marco Island via de Everglades naar Key Largo. Is dat te ver om nog van de Everglades te kunnen genieten?
    Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
    2011: New York & het diepe zuiden

  6. Top | #6
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Reisschema Jostravels: NY - New Orleans - Florida 2011

    Als je echt het Nationaal Park in wilt en daar wilt wandelen of een tocht wilt maken, dan zal je daar inderdaad niet echt veel van kunnen zien.
    Ik zou vanaf Miami een dagje Everglades inplannen. Maar in welke periode willen jullie gaan? In de zomer wordt je er opgevreten door de muggen.
    Ik denk dat je nog wel ergens winst kunt behalen in je planning. Maar het ligt er allemaal aan wat je persé wilt zien en doen overal.


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    42

    Standaard Re: Reisschema Jostravels: NY - New Orleans - Florida 2011

    We willen ongeveer half september in New Orleans zijn en dus eind september in Miami.
    Waar zie jij de mogelijkheden voor tijdswinst?
    Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
    2011: New York & het diepe zuiden

  8. Top | #8
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Reisschema Jostravels: NY - New Orleans - Florida 2011

    Heb je al een planning gemaakt voor NYC? Je hebt daar nu 3½ dag. Ik neem aan dat je op een tijd aankomt dat je nog wat kunt gaan doen. Misschien kun je daar een dag minder doen? Ik zeg maar wat hoor. :-k Wij gaan volgend jaar 3 nachten naar NYC en hebben een planning gemaakt en kunnen heel veel doen in een dag minder dan jullie. Kijk maar eens op onze site, op de pagina Florida 2012 staat bovenaan een link naar de planning.
    Is er tussen New Orleans en Orlando zoveel wat je wilt zien en doen dat je daar 4 nachten voor nodig hebt?
    De afstand van New Orleans naar Orlando is 1027 km. Ik zou een dag Cajun Country doen, Laura Plantation en dan alvast een stuk doorrijden tot bv. Mobile (da's 200 km van N.O.). En de dag erna een lange rit van 800 km. Dat scheelt je dagen.

    Ik weet niet hoe je je reis plant, maar wij kijken altijd eerst naar wat willen we zien en doen en vullen dan de nachten in. Als je ergens 2 nachten inplant en er is niks wat je die ene dag wilt zien of doen, dan kun je die dag beter ergens anders gebruiken.
    Maar het zijn maar ideeën hoor. Als je tevreden bent moet je het vooral zo houden. :-)


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    42

    Standaard Re: Reisschema Jostravels: NY - New Orleans - Florida 2011

    Ha Rene,

    Bedankt voor je antwoord. Wij zijn dol op leuke steden dus eerlijk gezegd vinden we 4 nachten New York al te kort. We hebben er zelfs over nagedacht om het maar helemaal over te slaan omdat we met 4 nachten eigenlijk te weinig tijd hebben! We houden gewoon erg van de stadse sfeer van rondhobbelen in het park, koffiehuizen bezoeken, door wijkje dolen en meer van dat soort dingen die veel tijd kosten en niet echt in een planning te vatten zijn.

    Ik ben niet helemaal tevreden over de planning, maar dat komt met name omdat ik vind dat we overal te weinig tijd hebben. Dat zou dus makkelijk op te lossen zijn door NY maar helemaal over te slaan, maar we hebben een beetje het gevoel dat als we het nu niet doen, het er nooit meer van komt. Of we moeten langer weg, maar dat kan werktechnisch niet. Of we skippen een nacht Anna Maria, maar na alle drukte denken we dat dagje strand wel even nodig te hebben.

    Maar goed, ik ga je tips niet over de schutting gooien en er mijn hoofd nog eens over breken! Wie weet kom ik nog tot geweldig inzichten.... Bedankt!
    Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
    2011: New York & het diepe zuiden

  10. Top | #10
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Reisschema Jostravels: NY - New Orleans - Florida 2011

    Je kunt natuurlijk ook alleen kiezen voor NYC en Florida. Gewoon New Orleans overslaan en bewaren voor een andere keer. Ik vind NO er niet helemaal logisch inpassen op de één of andere manier.
    gr. Renée


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •