Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 15 van de 15 EersteEerste ... 5131415
Resultaten 141 tot 149 van de 149

Onderwerp: Mobiel internet

  1. Top | #141

    Standaard Re: Mobiel internet

    Heb een readysim gekocht, ben erg benieuwd naar 3g bereik in Florida!
    Vorig jaar in NYC was het prima, maar buiten de stad weinig bereik, waarschijnlijk door afwijkende frequenties van het t mobile netwerk

  2. Top | #142
    Stamgast Anthonie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Elst UTR
    Berichten
    237

    Standaard Re: Mobiel internet

    Oke de Readysim had ik ook gezien. laat ons even weten hoe het bereik was.

    Gr
    Anthonie
    Deep South 2023... Facebook photo blog


  3. Top | #143
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Mobiel internet

    Komende vakantie willen wij graag internet in de auto hebben voor de kinderen. Welke mifi en prepaid kaart is daar op dit moment het meest geschikt voor? WE hebben wel onze telefoons met een amerikaanse prepaid sim maar we willen voor de kinderen toch een mifi gebruiken.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #144
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: Mobiel internet

    Ik gebruik tot volle tevredenheid sinds een paar jaar de GlocalMe G2 ( inmiddels is er overigens ook een G3 versie leverbaar )





    Deze MiFi is voorzien van een virtual SIM maar er kunnen ook 2 micro-Sim kaarten ( van bv Arieli ) worden geplaatst. Op de site van GlocalMe kun je diverse databundels aanschaffen, ik gebruik altijd de 3Gb bundels , die kosten EUR 18,50 die dan 30 x 24 uur houdbaar zijn. Tevens is de MiFi ook voorzien van een powerbank, echt handig ;-)

    Vorig jaar "voor de gein" eens getest met de bekende SIM van Arieli , werkt ook prima in deze MiFi

    Heb deze toendertijd gekocht via Amazon en werd reuze snel (next day) bij onze villa in Davenport afgeleverd.

    Je kunt natuurlijk gewoon voor de Arieli SIM met tethering (hotspot) optie gaan , maar die kost $55 , de GlocalMe is wel duurder qua aanschaf maar dat verschil heb je na een paar trips al terugverdiend...
    Laatst gewijzigd door PENPE; 06-07-19 om 17:58.
    At the moment on a roadtrip through Texas

  5. Top | #145
    Vaste Bezoeker Krullenbol's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2018
    Berichten
    122

    Standaard Re: Mobiel internet

    Ik heb een 2e telefoon waar mijn Arieli kaart ingaat met Thetering die gebruik ik als hotspot in de auto.
    Is er dan nog een bijzonder voordeel als je Mifi zou gebruiken?

  6. Top | #146
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Mobiel internet

    Zeker met het oog op de snelheid waarmee de huidige technische ontwikkelingen gaan (5G) zou ik geen mifi router meer aanschaffen. Tethering werkt (zeker met een iPhone) prima, en doet hetzelfde.

    het enige ‘nadeel’ van een telefoon gebruiken als hotspot is dat je dataverbinding van je telefoon trager wordt, omdat de internetverbinding wordt gedeeld.

    Als je de telefoon ook actief gebruikt voor bv online navigeren zul je dat enigszins merken (afhankelijk van het aantal actieve gebruikers) aan de snelheid van bv kaartopbouw/berekenen route.

    Als je zoals @krullenbol een tweede toestel gebruikt, puur om als hotspot te gebruiken heb je dit probleem minder.

    Overigens: de glocalme is prima bruikbaar (zeker in combinatie met hun eigen prepaid kaartjes) maar voegt niets toe in vergelijking met de overige mifi routers bv. van Huawei, die veel betere specs hebben. Zorg ervoor bij je keus dat alle LTE banden (in de landen waar je de mifi router gaat gebruiken) beschikbaar zijn. De banden van een iPhone zijn bv in Zowel NL als de US bruikbaar, dus dat lijstje van banden kan je aanhouden als je de beste dekking wilt hebben:

    https://www.apple.com/iphone/LTE/
    Laatst gewijzigd door Terpies; 07-07-19 om 16:34.
    If it ain't Dutch it ain't much

  7. Top | #147
    Vaste Bezoeker Krullenbol's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2018
    Berichten
    122

    Standaard Re: Mobiel internet

    Duidelijk verhaal voor mij prima om de Iphone hiervoor te gebruiken..
    Data slurpende veel gebruikende pubers zijn er niet..

  8. Top | #148
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Mobiel internet

    Bij ons gaat de 4S mee met een USA kaart erin. Dient ook als hotspot voor de andere iPhones en iPads. Ik log aan de malls in op hun WiFi met de 4S = de andere worden dan niet getraced of vervuilt met reclame.

  9. Top | #149
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Mobiel internet

    Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb nog geen besluit genomen of we een oude iPhone meenemen of een mifi kopen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •