Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 29 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 285

Onderwerp: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

  1. Top | #31
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard

    Het is op voorhand de meest drukke periode, vooral tussen 23 december en 1 januari.
    Wij zijn in 97/98 geweest, en vonden het geweldig, nooit meer kerstsfeer gevoeld als toen, ondanks het goede weer.

    De drukte in de parken hebben wij niet als vervelend ervaren.

    Jeroen
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  2. Top | #32
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Zuidland
    Berichten
    12

    Standaard

    Wij zijn afgelopen kerst geweest en het is inderdaad erg druk. Als je dit van te voren weet komt het niet als een verrassing en calculeer je het dus in. Sommige wachttijden lopen wel uit maar die attracties doe je dan met de fast-pass of je doet ze na 2/3 januari gewoon een keer, het is dan inderdaad (iets) rustiger.

    Oudjaarsdag in het Magic Kingdom is zeer apart, extreem druk maar wel gezellig. Let wel op de drukte bij het verlaten van het park op deze dag...dit kan soms erg lang duren! Wij deden er ruim 1,5 uur over om van de uitgang naar de mono-rail te lopen, een afstand van ong 300 meter.....:!:
    Op zich een unieke ervaring maar de volgende keer toch maar iets anders doen op deze avond.

    Het weer was perfect de afgelopen kerstperiode: 20-25 graden overdag (soms nog warmer)maar 's-avonds koelt het wel snel af en is een trui of een jas onontbeerlijk. Wij hadden dit soort spullen in een kluisje gedaan, dan hoef je dit niet steeds mee te zeulen.

    Kortom: wij hebben het prima naar ons zin gehad, maar slaan de volgende keer oudjaarsavond in het MK over.

  3. Top | #33
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard

    Wij hebben de laatste 5 jaren Kerst en oud en nieuw doorgebracht in Florida. De week tussen kerst en oud en nieuw is over het algemeen wel drukker, de eerste week januari absoluut niet. Dit jaar Nieuwjaarsdag in Epcot doorgebracht, geen echte wachttijden. De sfeer en kerstversiering en parade 's zijn geweldig.
    Overigens klaagden dit jaar de hotels en restaurants dat het 'very slow' was, dit was ook onze ervaring voor wat betreft restaurants, nergens hoeven wachten op een tafeltje. Persoonlijk vind ik Florida in de winter heerlijk, temperatuur is aangenaam en niet vochtig. Dit jaar wel een paar koude avonden gehad, maar overdag altijd zon. Ook barst in de eerste week van januari de uitverkoop in alle hevigheid los, je kunt dan voor bijzonder weinig geld goede merkkleding kopen, met 5 kids lijkt me dat een leuke bijkomstigheid. Geniet van de voorbereidingen!

  4. Top | #34
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard

    Oja vergeten te zeggen, het was ons toen zo goed bevallen, dat we dit jaar weer gaan met de kerstvakantie.

    Toen hebben we oud en nieuw gevierd in MK, dat doen we dit jaar denk ik weer, of heel misschien Epcot.

    Jeroen
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  5. Top | #35

    Standaard Kerst of carnaval in Florida?

    Hallo.
    Ik vroeg me af of er veel prijsverschil zit tussen een complete reis met villa/auto rond de feestdagen of met karnaval ?
    Heeft iemand hierover een idee ??

    Marcel

  6. Top | #36
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Tip: Maak zelf even een offerte via de website van American Estates. Daar kun je de data invullen die je op het oog hebt en dan zie je zo wat het verschil is.

    Kerst is overigens de duurste periode in Orlando. Veel amerikanen die dan op vakantie gaan en gewoon veel mensen die de Christmas-spirit in Disney willen meemaken.

    Als carnaval in de periode van Spring Break valt zit je overigens ook in een drukke=dure periode.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #37
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Dat lijkt mij ook wel wat, Met kerst en oud en nieuw in florida!
    Maar dan kan het maar voor 2 weken in de vakantie periode.
    Maar dat is toch niet veel duurder als Bouwvak vakantie periode???
    Of heb ik het mis?, ik weet wel dat het veeeeel drukker is maar veeeel duurder?
    Gr Marisca :lol:
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  8. Top | #38

    Standaard

    Dat was inderaad een goede tip.
    Ik heb op American Estates gekeken en is zit niet veel verschil in de prijs.
    Nog niet alle prijzen staan op de site, maar wel die van Martinair.
    En het verschil is maar € 47 voor 4 personen en 19 dagen.

    Bedankt.

    Marcel

  9. Top | #39
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    46

    Standaard Naar Florida met Kerst... vlucht & auto?

    Wij willen met 2 kleine kids (tzt 4 en 2 jr) dit jaar in de kerstvakantie naar Florida op vakantie. Een goede vriend woont in Fort Lauderdale wat we als "thuisbasis" gaan zien, vandaaruit willen we meerdaagse trips gaan plannen. In principe gaat het ons nu om 2 dingen:
    * vlucht..
    * huurauto

    We zien tussen de bomen het bos niet meer qua sites waar we vluchten en huurauto's kunnen regelen. De verschillen zijn vrij groot, en er zit zelfs al verschil tussen vandaag kijken en morgen kijken blijkt.

    Voor de vlucht AMS-MIA (en terug) kijken we momenteel naar www.expedia.nl en hebben we iets met Alitalia met een tussenstop op Milaan op 't oog. Die is "goedkoop".

    Voor de huurauto hebben we een full-size in gedachte (moet ruim genoeg zijn toch voor 2 volw, 2 kleine kids+stoeltjes, en 1 à 2 kleine vouwbuggies?).... maar dit is nog lastiger ivm de verzekeringen. Met name de aanvullende WA (LIS?) zit niet overal erbij. Qua prijs komen we erg goed weg op www.eautohuur.nl maar daar zien we die LIS niet terug en dat zit ons niet zo lekker.

    Experts... zitten we op de juiste sites te zoeken of hebben jullie betere tips?

  10. Top | #40
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Naar Florida met Kerst... vlucht & auto?

    Hallo, Stefimke, welkom op het forum.
    Je bent al aardig aan het neuzen geweest blijkbaar, want je eerste keuzes zijn niet slecht.
    Overigens zou Alitalia niet mijn eerste keus zijn als je een Amerikaanse mij kan vinden voor ongeveer dezelfde prijs.
    Alitalia heeft een slechte reputatie op het gebied van stakingen, punctualiteit en bagagevermissngen (belangrijk ivm overstappen).
    Kijk ook eens op www.vliegtarieven.nl, en dan moet je ook eens een andere voorkeursmij aangeven, anders krijg je niet altijd de goedkoopste tarieven. Probeer bv. Continental maar eens.
    Een andere goedkope autoverhuurder, momenteel door veel forumleden gebruikt is usareisen.de, met name goedkoop voor Alamo, de Equinox !!
    Succes, Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •