Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 23 van de 29 EersteEerste ... 132122232425 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 230 van de 285

Onderwerp: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

  1. Top | #221
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: wat te doen op 2de kerstdag

    Lijkt mij niet, want in de VS is bestaat 2de kerstdag niet, het is dan een gewone werkdag.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  2. Top | #222
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: wat te doen op 2de kerstdag

    Tweede kerstdag bestaat niet, inderdaad... gelukkig hebben ze wel 26 december in Amerika. Correctie dus: op 26 december is Holy Land Experience 's avonds gratis geopend.

    Ik vond het zeer de moeite waard, alleen al om de excessieve kerstversiering. We gingen daarna naar Downtown Disney en daar was het, in vergelijking met Holy Land, maar een kale boel.

  3. Top | #223
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: wat te doen op 2de kerstdag

    SHOPPEN!!!!!!!!

    Op wat wij 2e kerstdag noemen gaat alles net als op black friday met grote kortingen de deur uit.
    Maar hou er wel rekening mee dat het erg druk is, wij hebben in 2009 er bijna 2,5 uur over gedaan om van Lake Buena Vista outlet naar de Primium Outlet te komen waar je normaal 10 minuten over doet.

  4. Top | #224
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: wat te doen op 2de kerstdag

    O nee shoppen, daar hou ik echt niet van (en gelukkig dat mijn man en zoon daar mee zijn).. mijn moeder daar in tegen is zowat shop verslaafd
    meer dan genoeg reden om ver weg te blijven van de Malls en outlets nu ze weer mee is
    er staat de maandag ochtend voor kerst een paar shop uurtjes gepland en dat is meer dan genoeg (lees al te veel )
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #225
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: wat te doen op 2de kerstdag

    Wij zijn inmiddels weer thuis..

    En hebben er enorm van genoten

    Omdat mijn moeder er bij was hadden we besloten om de tip van Koen op te volgen ,en hebben `the Holy land` bezocht
    ondanks dat wij niet gelovig zijn, was het zo de moeite waard om daar alle lichtjes en gebouwen te bekijken,
    na al die Florida bezoeken nooit gedacht dat we daar nog eens zouden binnen stappen.
    st.Augustine is ook zeker de moeite waard met een kerst bezoek.
    Disney en Seaworld waren geweldig, zeker de speciale kerst shows.
    Celebration vonden we zelf wat minder, maar ICE in de Gaylord palms was zoooo mooi.
    Qua natuur hebben we Silver Springs en Merritt Island bezocht (met dank aan de reisverslagen van PENPE)
    en ook het Disney Wilderness Preserve. O, en de strandwandeling in St Augustine-Beach niet te vergeten
    De mannen hebben een rondje Golf gedaan op de Disney Magnolia ,terwijl moeder en ik gezellig geshopt hebben
    Het was een zeer geslaagde reis!!

    het uiteindelijk schema was als volgd
    dag 0 Amsterdam -> Jacksonville
    dag 1 St.Augustine met overnachting
    dag 2 St. Augustine ->Ocala national forest (black bear scenic byway)-> Orlando
    dag 3 Golf/ Shoppen / avond Holy Land
    dag 4 Magic kingdom (wishes dessertbuffet)
    dag 5 Epcot
    dag 6 Discovery cove /avond Celebration
    dag 7 Merritt Island / avond ICE
    dag 8 Seaworld
    dag 9 Hollywood studio`s ( fantasmic dinner package)
    dag 10 uitslapen/ Disney wilderniss preserve ( -> nachtvlucht Amsterdam)


    Of we volgend jaar Florida bezoeken weten we nog niet, dit jaar 2x geweest
    volgend jaar staan de Smoky Mountains op de agenda omdat onze zoon daar nog niet is geweest
    en hij daar ontzettend graag naar toe wil gaan ..en aangezien er prachtige Golfbanen liggen, is de kans groot dat we dat in 2016 gaan doen
    als er ook dat jaar een 2de Amerika reis in zit, Ja dan reizen we zeker naar Florida af.. en anders zeer zeker in 2017 weer !
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 31-12-15 om 20:24.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  6. Top | #226
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Berichten
    17

    Standaard Florida in kerstperiode (2016)

    Dag iedereen!
    Ik ben nieuw op dit forum en heb al aardig wat informatie hier vanaf gehaald, waarvoor dank! Wij zijn van plan om van 23 december 2016 tot 5 januari 2017 met de kinderen (8 en 10 jaar) naar Florida te gaan. We willen vliegen naar en van Miami en daar vandaan rond reizen, dit omdat de tickets van AirEuropa op dit moment het goedkoopst zijn. Ik heb de volgende vragen:
    1.) Denken jullie dat we het risico kunnen nemen om nog te wachten met het boeken van de tickets? Kunnen ze nog goedkoper worden (nu €535,-p.p.) of kunnen we beter dat risico niet nemen?
    2.) Weten jullie wat leuke plaatsen zijn om de kerstdagen en de jaarwisseling door te brengen?
    3.) Zijn er andere zaken waar we tijdens deze periode rekening mee moeten houden?

    Alvast bedankt!

    Groetjes, Laura

  7. Top | #227
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Florida in kerstperiode (2016)

    1. Ik vind dat voor die periode een super prijs. Ik zou meteen boeken.

    2. Wat willen jullie doen? Pretparken, strand, shoppen?
    Een standaardrondje zou als volgt kunnen zijn Miami - Keys - Gulfcoast - Orlando - St. Augustine - Cocoa Beach - Miami

  8. Top | #228
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Florida in kerstperiode (2016)

    Beste Laura,

    Welkom op het forum, als je de zoekfunctie gebruikt komt je heel veel tegen omtrent het verblijven in Florida rond de kerstdagen. Zo zijn de parken extra mooi versierd en is er een leuke kerstsfeer overal terug te vinden in de parken maar ook in de wijken is er erg veel kerstversiering bij de huizen te zien. Oud en nieuw topper is en blijft voor ons toch Epcot met het speciale vuurwerk om 0.00 uur.

    Waar je rekening mee moet houden is dat het heel erg druk is in deze periode, wil je ergens naar toe dan moet je gewoon vroeg opstaan en er voor opening al zijn dan heb je nog wat rustigere uurtjes om een en ander te bezichtigen/ te doen.

    Voor wat betreft de tickets, als je tevreden bent met de prijs, route, reistijden en de maatschappij zou ik meteen boeken. Prijzen rond de kerstperiode zijn over het algemeen niet heel laag en dan is dit een mooie prijs.

  9. Top | #229
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Florida in kerstperiode (2016)

    Ik zou ook zeggen,gelijk boeken die tickets!
    En zoals anderen ook al zeggen het is overal druk, erg druk. Het is superhoogseizoen, de accomodaties zijn meestal ook een stuk duurder.
    Wij zijn 3x met kerst naar Orlando geweest en hadden toen een villa gehuurd.
    Misschien kun je nog tips uit mijn blogs halen. Als je mijn blog wilt lezen stuur me dan even een pb met je mailadres dan voeg ik je toe als lezer.

  10. Top | #230
    Vaste Bezoeker edbet's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs, Netherlands
    Berichten
    60

    Standaard Re: Florida in kerstperiode (2016)

    Gelijk boeken! Vaak zijn de tickets in die periode heel duur! Wij zijn om die reden nog nooit met kerst geweest.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •