Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 29 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 285

Onderwerp: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

  1. Top | #11
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Naar Florida met kerst?

    mmmm, 7, 5 en 2.
    Het is maar een suggestie, maar kun je niet buiten de schoolvakanties voor een keertje?
    Voordelen: goedkoper, rustiger en vaak ook beter weer.
    Zwemmen in zee zal in de winter niet gaan, maar elk hotel heeft wel een zwembad, dus dat is geen probleem.
    Ga lekker in bv. Februari, dan is het hier pokkeweer, en daar heerlijk aangenaam in de parken.
    Succes, Eric

  2. Top | #12

    Standaard Buiten de vakanties

    Hallo Njit en Eric,

    Bedankt voor jullie reactie. Inderdaad lijkt het me dan beter om een keertje buiten de schoolvakanties te gaan. Februari lijkt me wel ok, maar kun je dan wel lekker in zee zwemmen? Of is het dan toch verstandiger om in april/mei te gaan? We zijn echte strandfanaten, vandaar.

    Vriendelijke groet,

    Laura

  3. Top | #13
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Eind maart, begin april is lekker om in Zuid florida aan het strand door te brengen. Het water komt dan ook al langzaam op temperatuur.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik heb geen idee of de zee dan al warm genoeg is om te zwemmen, houd bij boeken in die periode wel rekening met de Springbreak, ik weet niet precies wanneer die is, het duurt ongeveer een maand volgens mij...
    Het water van de zee is uiteraard in het nejaar warmer, op dit moment (ik zit in Ft. Myers) is het heerlijk om in zee te zwemmen, en ook ideaal rustig in de parken !!
    Eric

  5. Top | #15
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Nou, als ik zie dat mensen in mei de zee in gaan in NL, dan kun je zeker in april de zee in in Florida!

    Zonder gekheid: volgens mij is de zee dan warm genoeg (zeker in zuid FL) om in te zwemmen. Maar voor 100% uitsluitsel zal je er een temperatuur kaart van de regio en de tijd erbij moeten pakken...

  6. Top | #16
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    2

    Standaard Kerstavond

    Weet een van jullie misschien of er op kerstavond nog een supermarkt open is. Wij komen 24 dec om 20:30 aan op Orlando, zouden we dan nog iets kunnen kopen of kunnen we dat beter vanaf hier regelen.

  7. Top | #17
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: kerstavond

    Supermarkten in Amerika zijn 365 dagen per jaar 24 uur per dag open.
    Geen enkel probleem om op kerstavond of op eerste kerstdag uitgebreid te gaan shoppen.
    Je zal verbaasd zijn als je kerstnacht om 03:00 uur de Publix binnenloopt, en daar gewoon hele families karren vol ziet laden !!
    Eric

  8. Top | #18
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    's-Gravenzande
    Berichten
    7

    Standaard Kerst in Florida

    Hallo,
    wij zitten in Florida vanaf 23 december t/m 7 januari. Dat wordt dus kerst en oud en nieuw in de USA. Voor ons helemaal nieuw. Het is de eerste keer dat we zo'n verre reis maken. We hebben er ontzettend zin in natuurlijk. Wie heeft er ervaring in deze periode in Florida??
    We zijn met z'n viertjes, man vrouw en 2 kinderen van 17 en 14 jaar.
    Groetjes Jacqueline

  9. Top | #19
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard

    Hallo Jacqueline,

    Naar welke plaats gaan jullie in Florida? Dat is belangrijk te weten ivm de attracties.
    Wij gaan nu al een aantal jaren met kerst en oud-en-nieuw en dat bevalt ons uitstekend. We hebben tot nu toe steeds heerlijk weer getroffen, zon, droog (niet vochtig zoals in de zomer) en een temperatuur van 22-26C. We zitten meestal aan de kant van de Golf van Mexico.
    Met welke maatschappij vliegen jullie? Wat willen jullie gaan zien/doen?

    groetjes
    Sonja

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    22

    Standaard

    Hoi Jacqueline,

    Grappig wij gaan ook op de 23e naar florida (vliegen met delta op ft lauderdale, vertrek 11.00 uur vanaf schiphol).
    Kerst is in florida op de 25e en de 26e gebruiken de amerikanen als "boxing day" is alle pakjes weer terug brengen ipv onder de rhodendendoron :lol:
    Kerst voor ons dus in Ft. Lauderdale en daar in die prachtige omgeving lekker eten, beetje rondkijken en genieten voor ons. Met Oud en Nieuw zitten we in Orlando en dat is een heeeeeeeeeel ander verhaal :shock:

    gr.stephan



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •