Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 16 van de 29 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 285

Onderwerp: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

  1. Top | #151
    Florida Groupie Bieg's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Locatie
    Noord Holland / Windermere, Fl
    Berichten
    387

    Standaard Re: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

    Wij vieren dit jaar ook kerst en oud en nieuw thuis in Windermere. Vorig jaar kerst nog in Parijs doorgebracht en daarna direct weer terug naar Florida voor oud en nieuw + 3 basketbal wedstrijden. Dit jaar worden het twee NBA wedstrijden. We kunnen niet wachten...


    Volg ons op ons blog : http://www.biegjes.nl

  2. Top | #152
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Kontich, Belgium
    Berichten
    124

    Standaard Re: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

    Wij vertrekken donderdag. Elk jaar brengen wij de feestdagen door in Florida, Cape Coral. We genieten van het heerlijke weer, shoppen, gezellig samen zijn met de vrienden, .... Het zijn die dagen van het jaar waar we het meest naar uitkijken! Kerst vieren we gezellig "thuis" met een BBQ en met oud en nieuw gaan we uit eten en genieten van het vuurwerk.

  3. Top | #153
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

    Volgend jaar november zijn we 12 1/2 jaar getrouwd. Ik zou heel graag met de kerst naar Florida willen om het daar te vieren (goed excuus ).
    Nu heb ik een paar vragen:
    Waar is het in december over het algemeen beter weer, in Orlando of aan de Gulfcoast?
    Kun je zwemmen bij de villa met poolheating of is het daar te koud voor?
    Kun je dan nog zwemmen in zee of is het dan al te koud?
    Zijn de waterparken nog open of sluiten die in december?
    Zijn de vliegtickets met de kerst veel duurder dan in het hoogseizoen juli/aug?
    Ik zie nu ticketprijzen voorbij komen van € 530 voor juli/aug, maar lijkt me niet waarschijnlijk voor december?
    Is het heel veel drukker dan juli/aug in de pretparken rond de kerst in vgl. tot de zomervakantie of vergelijkbaar?
    Zijn er überhaupt pretparken die in de kerstvakantie niet te druk zijn en dus goed te doen?

    ik hoop dat de ervaren Florida kerstgangers mij hier even op weg willen helpen....

    alvast bedankt, gr Esther
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  4. Top | #154
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    261

    Standaard Re: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

    In Orlando is het weer, ik zeg altijd Lente in Nederland. 's Ochtend handschoenen aan en 's middags heerlijk bij het verwarmde zwembad. 's Avonds weer je handschoenen aan. Gulf coast is dezelfde temperatuur als in Orlando. Maar hoe lager je gaat richting Miami hoe warmer dat het wordt.
    In 2012 hebben 14 dagen lang prachtig weer gehad zo rond de 25 graden. Maar het kan ook anders.
    Alle pret parken zijn druk zeer druk.
    Je kan zwemmen in zee maar is niet echt warm.
    Waterparken zijn volgens mij gesloten, meestal in deze periode voor onderhoud.
    Ticketprijzen variëren, wij hebben een aantal keren geluk gehad. Prijzen rond de 500,00. Maar ik heb ook een keer 800,-- betaald.
    Lekker 2e kerstdag shoppen met je slippers aan.

    Maar dit alles weer houdt mij niet om tijdens de kerstperiode niet te gaan. HEERLIJK weg uit Nederland met de feestdagen.
    Laatst gewijzigd door marijke8; 19-10-14 om 16:12.

  5. Top | #155
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

    Dank je wel Marijke voor je snelle reactie!
    Is het dan op de Keys beter weer?
    Boek je tickets een jaar van te voren met zulke mooie prijzen?
    Villa ook een jaar van te voren?
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  6. Top | #156
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

    Het kan in december ook 12 graden zijn overdag! Wat Disney betreft is in ieder geval 1 waterpark dicht voor onderhoud en het andere waterpark gaat alleen dicht als de temperatuur te laag is (en dat komt best wel eens voor). Ooit begin januari een erg koude Orlando vakantie gehad met een aantal dagen van 10-14 graden. Al was dat wel warmer dan het toen in Nederland was. Rond en tijdens kerst zijn de parken druk bezocht maar november/ begin december valt niet onder die drukke periode.

  7. Top | #157
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    261

    Standaard Re: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

    Esther, een paar keer geluk gehad met de tickets bij de internet aanbieders. Meestal in mei geboekt.

    Klopt Mushu we hebben het ook wel eens koud gehad.
    Bij de Osbourne lights liep ik met mijn dikke vest, muts en handschoenen. Wij zijn in 2009, 2010, 2011 en 2012 geweest. In 2009 mocht ik gratis naar binnen bij Magic Kingdom op 2e kerstdag is mijn verjaardag. Het was een kraak heldere dag maar een koude wind. Maar daar kun jezelf op kleden.

    De laatste 3 jaren lag er in Nederland heel veel sneeuw.

    In 2011 met oud en nieuw 5 dagen westelijke caribbean cruise gedaan. Heerlijk elke dag 30 graden.

    Toen we van Orlando naar Fort Lauderdale reden, zag je de temperatuur in de auto oplopen.

    Na 5 dagen terug in Fort Lauderdale was het ijzig koud.

    Maar beter als in Nederland.

  8. Top | #158
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

    Esther, wij zijn de afgelopen 3 jaar in de kerstvakantie naar Orlando geweest. En zoals al gezegd hoe zuidelijker hoe warmer.
    Wij hebben ook warme dagen en koude dagen gehad. Het kan alle kanten op met de temperatuur in die tijd. je kunt onze blogs er op nalezen.
    Tickets hebben wij steeds tussen de 600- 675 gehad. Gewoon gelijk 11 mnd van te voren in de gaten gaan houden en toeslaan als de prijs voor jou gunstig is.
    Villa hebben wij niet zo lang van te voren geboekt maar als je wat op het oog hebt zou ik boeken. Het is natuurlijk wel piekseizoen. Oh ja, probeer een villa met pool op het zuiden te krijgen. Ik wil in de winter ook altijd een hottub erbij dat is zo lekker dan.
    Het is idd overal heel druk. De Florida mall doen wij dan niet aan, maar gaan dan naar de Altamonte mall. De winkelstripjes zoals Posner en The Loop doen we dan wat vaker en gelijk vroeg op de dag. Pretparken zijn echt ook heel druk vooral met kerst en oud en nieuw natuurlijk. Wij gingen met oud en nieuw altijd in een Disney Hotel eten wat aan de monorail grenst. Dan bleven we gewoon tot middernacht en gingen vanuit Floridian of Polonesian het vuurwerk bekijken. Je bent dan toch in Disneysfeer maar zonder de megadrukte. Ook voordeel als je weg wilt ben je ook zo weer onderweg.
    Laatst gewijzigd door hannie; 19-10-14 om 18:33.

  9. Top | #159
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

    Persoonlijk zou ik naar de Keys gaan als je mooi weer wilt hebben. Wij zijn 's winters steeds beneden de lijn Fort Lauderdale - Naples gebleven en wij hebben ook alle keren mooi weer gehad terwijl het in Orlando echt beduidend minder was, zowel qua neerslag als temperatuur.

  10. Top | #160
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Persoonlijk zou ik naar de Keys gaan als je mooi weer wilt hebben.
    En wanneer je torenhoge prijzen wilt betalen in dit "Peak Season" zou ik het zeker doen.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •