Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 29 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 285

Onderwerp: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1

    Standaard Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

    Wij vieren voor het eerst kerst in Florida (Orlando). Wie heeft er tips voor de kerst en oud en nieuw?

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    83

    Standaard Re: Kerst in Orlando

    Een vriend van ij heeft ooit eens oud en nieuw gevierd in Las Vegas. ('t is toch USA) en vertelde mij dat dit tegenviel. Blijkbaar bleef iedereen zo'n beetje binnen en zaten ze dus met z'n tweeen op de hotelkamer. Na 12 uur 's nachts werd het wel gezellig. Iedereen ging ineens de straat op en daar werd flink gefeest. Keiharde muziek over de straat heen en zo. Mensen die hij helemaal niet kenden wenste hem gelukkig nieuwjaar.

    Ik weet niet hoe het in Florida is, maar misschien zijn er wel speciale feestavonden door het hotel geregeld of zoiets. Je zou allicht ook eens info bij het hotel op kunnen vragen of een site zoeken over de plaats waar je bent in Florida.

    Verder lijkt kerstmis mij ook in USA een familiefeest. Als je daar maar met z'n tweeen bent lijkt mij een heerlijk romantisch etentje wel iets. Informeer wel even of alles open is en of je moet reserveren.
    Ik heb ook al eens gehoord dat een echte gospel kerk iets geweldigs is om eens mee te maken. Met kerstmis is dit natuurlijk een idee, om toch een beetje in the spirit te blijven. :wink:

    Ik hoop dat je nog meer tips kunt vinden van mensen die het zelf meegemaakt hebben.
    Alvast een fijne vakantie.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-06-17 om 19:52. Reden: q
    Zeg niet dat je arm bent als je dromen niet
    in vervulling zijn gegaan;
    Noem jezelf arm als je nooit hebt gedroomd.

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Kerst hier in de VS is echt heel erg leuk, natuurlijk is Kerstdag wel een familie affaire, maar je kunt lekker gaan eten ergens.
    Oud en Nieuw wordt veel minder uitbundig (lees: vuurwerk) gevierd, dan in Nederland. Meestal zijn daarvoor allerlei parties. Wij hebben wel vuurwerk, maar ja, wij zijn 500 mijl naar het noorden .
    Als je gewoon geniet en niet hetzelfde als "thuis" verwacht zul je een prima tijd hebben.

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    51

    Standaard Kerst in Orlando

    Wij zijn 2 jaar geleden met kerst in Orlando geweest, maar dit viel ons eigenlijk tegen. Je hebt niet het gevoel dat het kerst is, zowiezo omdat de Amerikanen maar 1 dag kerst vieren. Je hoort hier en daar wel kerstmuziek maar daar houdt het dan ook mee op. Met de jaarwisseling zijn wij naar Magic Kingdom gegaan, dit was mooi, het regende echter gigantisch, nieuw park aqua-Disney.

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Het lijkt me in Florida helemaal moeilijk een Kerst sfeer op te roepen .
    De Amerikanen mogen dan een dag daadwerkelijk Kerst vieren, de voorpret is alles. Hier in het Noord-Oosten is de maand voor Kerst mijn favoriete maand van het jaar, met alle lichtjes, gezellige muziek, parties en wat al niet meer.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Berichten
    42

    Standaard

    Nou, Petra, kom dan eens naar Celebration. FL. Kerstdag en de dagen daarvoor... Arreslee ritten, christmas songs met Schoolkoren en familiekoortjes (op straat)... 3 x per avond valt er ECHTE sneeuw... hot chocolate everywhere... appetizers everywhere... Santa is er ieder avond met kleine cadeautjes... foto sessies met Santa... Ieder restaurant of bar heeft buiten wel iets gezelligs...Feest in Market street...
    Iedere tourist schijnt op één of andere manier op kerstdag naar het MK te willen, waarom weet ik niet, je kunt er dan over de hoofden lopen en zit daarom meestal al om 11.00 AM to max. capacity...

    Come to Celebration... LOL LOL
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-06-17 om 19:53. Reden: q

  7. Top | #7

  8. Top | #8
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Berichten
    1

    Standaard oud en nieuw in Orlando

    Hallo,

    Wij gaan dit jaar met oud en nieuw wederom naar Orlando en daarna nog naar Miami.
    Vorig jaar zijn we ook geweest en we hebben het onwijs naar ons zin gehad. oudjaars avond zijn we naar plesure island geweest en buiten het feit dat het erg druk en gezellig was was het vuurwerk ook erg mooi om te zien. Heel veel mensen waren aan het winkelen (gehele avond en deel van de nacht open) aan het dansen in de diverse discotheken en erg gezellig alle restaurantjes rondom. Voor ons was het een onvergetelijke vakantie dus vandaar dit jaar weer twee weken genieten daar.
    Bij deze wens ik jullie dan ook een prettige vakantie toe en neem je korte broek mee zou ik zeggen want het weer was er ook geweldig (als je van zon houd tenminste)

    Groetjes Dani

  9. Top | #9

    Standaard Naar Florida met kerst?

    Hallo allemaal,

    We willen een auto rondreis van twee weken maken naar Florida. We zijn een gezin met drie kinderen van 7, 5 en 2. We willen graag de Disneyparken doen maar ook een week relaxen aan het strand. Is de kerstvakantie een goede periode om te gaan? En dan doel ik voornamelijk op het weer (kun je nog wel lekker in zee zwemmen dan?) en de drukte. Is Disney "te doen" of overal ellllllenlange rijen?

    Alvast heel hartelijk dank voor jullie advies.

    Laura

  10. Top | #10
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Naar Florida met kerst?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lschrijver
    We willen graag de Disneyparken doen maar ook een week relaxen aan het strand. Is de kerstvakantie een goede periode om te gaan? En dan doel ik voornamelijk op het weer (kun je nog wel lekker in zee zwemmen dan?) en de drukte. Is Disney "te doen" of overal ellllllenlange rijen?
    Temperatuur: tussen de 12 en de 23 graden
    Drukte: druk tot zeer druk

    Disney houd zelf de volgende seizoenen aan:

    Value Season: January 1 - February 16, August 28 - October 4, November 27 - December 19
    Regular Season: April 17 - August 27, October 5 - November 26
    Peak Season: February 17 - April 16
    Holiday Season: December 20 - 31


    Bron:
    Weather Averages Orlando
    Disney Seasons 2005
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •