Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 29 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 285

Onderwerp: Kerstmis / Oud en nieuw in Florida

  1. Top | #71
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Kerst in Florida

    Wij zijn er 2x geweest rond de kerst en moet zeggen het is een speciaal sfeertje hoor.Je rijdt in je auto en hoort kerstmuziek en jij zit daar in je korte broek met topje en airco aan :sad:
    Hotels die in de kerstsfeer zijn en erg mooi zijn aangekleed. Ook de Disney parken doen hun best het mooi te maken en overal hoor je kerstmuziek en in Downtown geven ze kerst concerten en zo .....er mooi allemaal.

    Veel plezier daar.
    Gr. Monique
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-06-17 om 18:59. Reden: q
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  2. Top | #72
    Stamgast Michael's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    208

    Standaard Re: Kerst in Florida

    Afgelopen kerst zijn wij er geweest. Geweldig. heerlijk die overdaad aan kerstversieringen. De after christmas opruimingen :grin: en vooral het lekkere weer. Voor een impressie van onze afgelopen kersttrip zie
    www.kerstinflorida.web-log.nl
    komende kerst gaan we weer 8-)

  3. Top | #73
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Kerst in Florida

    Kerst is inderdaad de mooiste tijd van het jaar zeker in Florida. Alles is zo mooi versierd dan. En ga eens een avond door de wijk rijden kijken naar alle huizen die zo mooi versiert zijn echt te gek. En uiteraard zie je dit natuurlijk ook in de parken terug.

    Ben nu 2 keer met kerst daar geweest en ga dit jaar weer, vind het gewoon zo special vooral Disney met kerst

  4. Top | #74
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Kerst in Florida

    Ik begrijp niet helemaal waarom Kerst zeker in Florida de mooiste tijd van het jaar is. De dingen die je beschrijft zijn redelijk standaard in de VS en jammer genoeg ook al op sommige plaatsen in Nederland. Ik associeer Florida meer met zon, zee, strand, lekker eten en relaxen. Ik vraag me af of ik een kerstgevoel zou hebben als ik in mijn korte broek en flip-flops over het strand loop (All I want for Christmas is a real good tan). Kerst is voor mij lage temperaturen, sneeuw, gezelligheid, chessnuts on an open fire, mooie etalages met uitbundige kerstversiering, shoppen. New York dus.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-03-09 om 16:12. Reden: full quote eruit

  5. Top | #75
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    315

    Standaard Kerst in Florida, drukte parken dec-jan

    Als we (het is nog niet zeker) met d ekerst naar Florida willen dn zouden wij het liefst weer een week Orlando parken doen en een week westkust. Nu is mijn vraag: is het in de eerste week van januari ook zo megadruk in de parken? Anders draai ik het om en gaan we eerst een week uitrusten aan d ekust en doen we de eerste week van jan. de parken!

  6. Top | #76
    Stamgast Disneyfan1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard Re: kerst in Florida, drukte parken dec-jan

    Onze ervaring al 2x in die periode is dat het de eerste week van Januari nog steeds druk is, maar minder druk als de week daarvoor.
    Wij hebben overigens beiden keren de drukte niet als vervelend ervaren, maar ons erop ingesteld, en veel met de fastpass gewerkt, en verder alles op os gemak.

    Jeroen
    Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
    Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
    Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
    7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

  7. Top | #77
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: kerst in Florida, drukte parken dec-jan

    Over het algemeen word gezegd dat tot 21 december het redelijk druk is, maar goed te doen. Dan van 21 tot 2 januari het zeer druk is, en je beter kunt wegblijven.
    Daarna is het weer redelijk druk, net zoals tot aan 21 december.

    Dus stelregel is wel tussen 21 december en 2 january wegblijven.

  8. Top | #78
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: kerst in Florida, drukte parken dec-jan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    Dus stelregel is wel tussen 21 december en 2 january wegblijven.
    Wel begrijpelijk inderdaad, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een hele aparte periode om een keer mee te maken 8-[ ? Nog nooit geweest in die periode, maar wil graag nog ooit eens een keer met kerst !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #79
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: kerst in Florida, drukte parken dec-jan

    Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar dan zou ik toch liever de periode ervoor nemen heb je toch de hele sfeer van kerstmis mara het is niet zo erg druk als in die kerstweek. Dat is wat ik dus ook doe dit jaar weer.

    Maar als je het helemaal wilt beleven dan kun je ervoor kiezen natuurlijk om de kerstweek te gaan, maar dan moet je dus rekening houden dat het erg druk is.

    Bv op de kerstdagen word normaal het MK zo rond 13:00uur gesloten omdat gewoon de limit aan bezoekers is bereikt. is al diverse keren gebeurt. zelfde met oud jaars dag!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-06-17 om 18:59. Reden: q

  10. Top | #80
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: Kerst in Florida, drukte parken dec-jan

    Wij zijn 2x de 1e week van januari geweest en wat betreft de drukte is dat prima te doen. Daarna wordt het wel opvallend rustiger.

    Als je echt voor de kerstsfeer gaat dan zou ik toch eerder de week met kerst naar Disney gaan.
    Er stond in januari nog wel een kerstboom e.d. en er hing nog ergens een slinger maar de parade, de liedjes en alles eromheen is met kerst echt in de kerstsfeer en in januari is dat snel afgelopen.

    Jackie



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •