Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 92

Onderwerp: Vliegangst

  1. Top | #41
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegangst

    Koop een Noise Cancelling Headphone. Kost wat maar dan hoor je geen enkel geluid meer van het vliegtuig. Of beter nog, koop die in Florida Want ze zijn daar een stuk goedkoper (maar dan moet je op de heenweg wel naar alle geluiden luisteren..)
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #42
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Vliegangst

    Misschien vinden sommige van jullie het heel raar; maar ik vind turbulentie (tot bepaalde maten) heerlijk, kan ik veel lekkerder slapen, ik kon als kind alleen ook vaak slapen in een rijdende wandelwagen ;-).
    Een vliegtuigexpert zei een keer ergens op TV: Het vliegtuig is gemaakt op turbulentie, er is dan dus niks aan de hand, sinds dien slaap ik heerlijk als er turbulentie is.

  3. Top | #43
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Vliegangst

    Dat herken ik wel de lichte vorm van turbulentie zo lekker hobbelend, daar kan ik ook best wel op inslapen( dan moet niet de stewardes langskomen en me toedekken met een deken dan word ik weer wakker hihi maar was goed bedoelt)

  4. Top | #44
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Vliegangst

    Als je rare geluiden hoort, kijk eens naar een stewardess. Als die moeilijk kijken, weet je dat er problemen zijn en dan pas mag je de zenuwen krijgen.

  5. Top | #45
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegangst

    .............Als die moeilijk kijken, weet je dat er problemen zijn en dan pas mag je de zenuwen krijgen. :smile: ...................

    Ik weet hoe moeilijk stewardessen kijken bij een doorstart vanaf zo'n 300 meter hoogte met een 747 op LAX.
    Stond een vliegtuig op de landingsbaan.
    En dan keer je niet even, duurde zo'n klein uur voor we weer konden landen.

    Knaapje

  6. Top | #46
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.487

    Standaard Re: Vliegangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1250 Bekijk Berichten
    ..Een vliegtuigexpert zei een keer ergens op TV: Het vliegtuig is gemaakt op turbulentie, er is dan dus niks aan de hand..
    Klopt, dat was een mooie docu op Discovery Channel waar ze lieten zien hoeveel een vliegtuig kan hebben tijdens turbulentie. Sindsdien is Petra niet meer bang dat er op momenten van (flinke) turbulentie bv iets met de vleugels gebeurt
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  7. Top | #47
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    113

    Standaard Re: Vliegangst

    Klopt! Dat was het inderdaad!

  8. Top | #48
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Vliegangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Ik weet hoe moeilijk stewardessen kijken bij een doorstart vanaf zo'n 300 meter hoogte met een 747 op LAX.
    Stond een vliegtuig op de landingsbaan.
    En dan keer je niet even, duurde zo'n klein uur voor we weer konden landen.
    I know, dat is het enige moment geweest dat ik dacht 'what the hell is going on?', bij onze doorstart zaten we nog maar een meter of 50-100 boven de grond en was er net een vliegtuig opgestegen en konden we niet landen ivm de jetstreams. Dus hup, vol gas er op en weer omhoog het circuit in.. ik dacht eerst dat er dus inderdaad nog een vliegtuig op de landingsbaan stond die aan het opstijgen was, die we moesten ontwijken. Ik was op dat moment niet bang, maar wist wel meteen dat dit ècht niet bij de normale procedure hoorde en was erg benieuwd naar een bericht van de piloot, die vrij vlot volgde. Gelukkig waren we weer snel aan de beurt en konden we dus na een kwartier ofzo landen. Bij LAX was het denk ik gewoon druk en mocht je weer achteraan de rij aansluiten. :mrgreen:

    Die vleugels kunnen idd heel veel hebben.. en zelfs als er één motor van een vleugel af valt kunnen ze nog doorvliegen (moet je wel anders vliegen ivm het missen van een motor en een gewicht aan die vleugel). En als twee motoren uitvallen zou je nog kunnen zweven naar de dichtstbijzijnde landingsbaan (mits in bereik, denk dat je na een half uurtje 'gliden' toch wel uit de lucht zal vallen, ook weer o.a. afhankelijk van je vlieghoogte, wind, lift, etc.). Uiteraard kan een vleugel nog altijd afbreken door metaalmoeheid of andere oorzaken, maar hoe groot is die kans... dan ben je wel overgeleverd aan de goden.

  9. Top | #49
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Vliegangst

    Kijk anders eens naar het volgende filmpje:
    http://www.liveleak.com/view?i=f80_1186644837
    Hier zie je hoe ver een vleugel kan buigen voordat deze breekt

  10. Top | #50
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vliegangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Ik weet hoe moeilijk stewardessen kijken bij een doorstart vanaf zo'n 300 meter hoogte met een 747 op LAX.
    Stond een vliegtuig op de landingsbaan.
    Dit antwoord is ook zo lekker opbeurend voor de vraagstelster... [-X
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •