Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 14 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 135

Onderwerp: Naam op vliegticket

  1. Top | #91

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    Heb onlangs een gevalletje gehad waarbij de namen verkeerd op het ticket stonden vermeld. Dit was een vlucht van Air Berlin, welliswaar niet voor een vlucht naar de VS, maar daar werd aangegeven dat er tot 3 of 4 afwijkende letters geen probleem is. De naam moet gewoon grotendeels herkenbaar zijn. Heb het in 2006 ook een keer gehad met de KLM. Mijn roepnaam is niet de doopnaam die in het paspoort staat. De roepnaam stond op het ticket. Niemand die ook maar 1 opmerking plaatste........ Beide vluchten waren binnen Europa.

  2. Top | #92
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    En wat is nu je punt? Je hebt twee ervaringen binnen Europa. Helaas is de US heel wat strenger. Ik zou daar zeker geen risico gaan nemen met '3 of 4 afwijkende letters'.

    Zie ook dit artikel:
    http://usatoday30.usatoday.com/trave...e-ticket_N.htm
    Hierin wordt ook aangegeven dat men je waarschijnlijk wel doorlaat met tikfouten maar dat je er wel op voorbereid dient te zijn dat je vertraging oploopt bij het inchecken..

    Laatst gewijzigd door Njit; 05-04-13 om 14:01.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #93
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    Aantal jaar geleden ook geen problemen gehad met mijn moeder die op getrouwde achternaam tickets had staan. En dat was naar Amerika. Ze vonden het wel opvallend dat mijn moeder en ik dezelfde naam hadden (zelfde voorletter en achternaam) maar we mochten gewoon door. De laatste keren niet uitgeprobeerd of het nog steeds probleemloos kan en ook niet van plan dit te gaan proberen. Maar blijkbaar kan er soms wat meer dan dat er beweerd wordt. Toen helemaal niet bij stil gestaan maar nu letten we er goed op en zou ik heel zenuwachtig worden als er iets op mijn ticket niet zou kloppen of anders moeten.

  4. Top | #94
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    179

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    Ik heb in 2010 ook een probleem gehad met een vliegticket bij UA.
    Ik en mijn vriendin waren net uit elkaar, en zij wou nog heel graag mee, maar dat zag ik niet zitten. Dus ik heb een mailtje gestuurd met de situatie en zij hebben gewoon het volledige ticket overgeschreven op naam van iemand anders ZONDER extra kosten.
    Ze gaven ook aan dat dit eigenlijk per (Amerikaanse) wet verboden is, maar dat ze voor één keer een uitzondering zouden maken voor me.

    Dus het motto: als je goed kan formuleren en dit naar de juiste mensen stuurt binnen een vliegmaatschappij krijg je een hoop (gratis) voor elkaar

  5. Top | #95
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    34

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    @ Njit.
    Twee jaar geleden stond mijn roepnaam op het ticket ipv. van de officiële naam in het paspoort.
    Miami vliegveld trouwens. Ik kwam de US niet uit. Douane liet me niet door. Dankzij de coulance van Air Berlin kreeg ik gratis een nieuw ticket op de juiste naam ter plekke maar normaal gesproken moet je er voor betalen.
    Nou zal dit niet in alle gevallen zo gaan maar een gewaarschuwd mens enz..
    Laatst gewijzigd door Keesj; 10-04-13 om 09:41.

  6. Top | #96

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    Toch voor deze zekerheid stel ik even een vraag ook al is het volgens mij hierboven al beantwoord.

    Op onze vliegtickets naar Orlando heb ik alleen onze eerste voornaam en achternaam vermeld. Echter heeft mijn vriend 2 doop namen A. P. Dit hoef je niet meer te vermelden op het vliegticket toch? (vliegen met KLM en Delta).

    Daarnaast moet ik nog een ESTA voor beiden aan gaan vragen. Moeten we voor deze reistoestemming ook enkel eerste voornaam en achternaam invullen? Of moet ik voor hem wel alle namen gebruiken?

  7. Top | #97
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    Wat betreft ESTA:
    al eens op het "?" gedrukt bij "voornaam" in de ESTA aanvraag?
    ...........Vul uw voornaam in zoals deze in uw paspoort staat vermeld onder naam of voornaam. Vul alleen uw eerste voornaam hier in. Uw voornaam is vereist voor de verwerking van uw aanvraag. Als u geen voornaam hebt, vul dan in FNU wat betekent First Name Unknown (Voornaam Niet Bekend).............

    Bij Delta vragen ze de komplete voornamen. Op mijn boeking staan alle 2 mijn voornamen vermeld.

  8. Top | #98
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    Wij vliegen deze keer ook weer met KLM (en een met Delta) en heb bij telefonisch reserveren alleen de eerste voornaam en achternaam door moeten geven.
    Esta ook alleen de 1e voornaam.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  9. Top | #99
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    Doen wij zo ook al jaren en dit gaat altijd goed. Geen zorgen dus.

  10. Top | #100
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    Misschien dan niet strikt nodig, feit is, dat vorig jaar op mijn tickets en boardingpass en dit jaar op mijn boeking voor oktober beide voornamen staan.
    Ook in mijn Profile en bij "secure flight passenger data" op Delta staat mijn Middle name.

    Beide boekingen gemaakt via mijn account bij Expedia voor Delta.

    Het lijkt mij in ieder geval geen kwaad te kunnen je naam zo exact mogelijk te geven.
    Laatst gewijzigd door knaapje; 20-03-14 om 15:34.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •