Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 36 van de 100 EersteEerste ... 2634353637384686 ... LaatsteLaatste
Resultaten 351 tot 360 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

  1. Top | #351
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Kan ook onnodige ,,ongerustheid'' zijn maar toch ..... Als er forumleden zijn die dit kunnen ontkrachten dan zie ik graag reacties tegemoet....
    Ik ka het proberen! In principe maakt het voor de verzekeringeen niet uit waar je een auto huurt, of dat nu via een duitse, nederlandse of belgische broker is. De voorwaarden zijn van Alamo. Een Nederlandse , Duitse of welke verzekering dan ook, is in dit pakket niet aan de orde. De afkoop van het eigen risico is vooraf bij de boeking, vaak voordeliger dan wanneer je dat ter plekke in de vs doet.

    De Collision Damge Waiver is namelijk geen verzekering zoals wij die kennen. Je zou CDW het het best kunnen vertalen met de afkoop van het eigen risico. Voor je creditcard hoef je niet bang te zijn bij schade (tenminste, als je het risico hebt afgekocht d.m.v CDW) In je contract kan je precies lezen waarvoor je cc wel belast kan worden: bekeuringen bijvoorbeeld. Verder kan je in je contract zien welke schades uitgesloten zijn; ruitschade bijvoorbeeld en schade aan de onderzijde van de auto.

    Al wat Alamo bij schade vraagt, is dat je een schadeformulier invult en, in geval van een verkeersongeluk, ben je in principe verplicht aangifte te doen bij de politie.



  2. Top | #352

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Njit: Bedankt voor je antwoord. Zoals het er staat lijkt het inderdaad dat iedereen is inbegrepen.
    Volgens mij heb ik de voorwaarden van verschillende maatschappijen door elkaar gegooid. Foutje bedankt

  3. Top | #353
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Teleton: Bedankt voor je antwoord. Is een helder verhaal!

  4. Top | #354
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    @Teleton...

    Sorry, maar je uitleg van de CDW is namelijk fout...
    In de VS is CDW, nét zoals in Nederland overigens, verplicht.
    De Collission Damage Waiver is wat wij in Nederland een WA-Casco noemen.
    Dit "Waived" (vrijwaart) je bij "Damage" (schade) bij een "Collision" (aanrijding of éénzijdig met bijv een boom) gemaakt door de bestuurder van de huurauto, ook beschermt het je tegen schade veroorzaakt door de bestuurder van de huurauto...
    Behalve - heel slim - de ruiten, banden en bodem.

    Je kunt namelijk als buitenlander helemaal geen auto huren zonder CDW.

    Vaak rekenen sommige verhuurders een eigen risico van ongeveer US$ 250,-
    Ongeacht wie de veroorzaker is van de schade.
    En dit kun je in de regel in Nederland bij sommige "brokers" al afkopen... (dat is overigens wat jij bedoelt) Dus een afkoop van de eigen risico (vaak 5 euro per dag)

    De nieuwe truuk van de verhuurders heet "Super CDW" die dekt ook de bodem, ruiten en banden. als je daar schade aan veroorzaakt...
    Maar SUPER CDW heeft alleen helemaal niets te maken met de wettelijke CDW.
    Deze (eigenlijk misleidende) term is bedacht voor de intercontinentale reizigers... *weten die veel*
    Laatst gewijzigd door corrus; 31-03-09 om 21:49.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #355
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    @Teleton...Sorry, maar je uitleg van de CDW is namelijk fout...
    Daarom schreef ik al: "ik ga het proberen".....](*,) Het in het kort uitleggen van verzekeringen blijft lastig, want je hebt nu eenmaal met allerlei clausules etc. te maken. Jouw uitleg over de verplichting en de dekking (WA casco) is een goede aanvulling en correctie, dus dank voor je bijdrage. Over de afkoop zijn we het volgens mij wel eens

    De vraag van pzomerdijk ging over de 'duitse verzekering'. Wat ik wil aangeven is dat de CDW volgens mij technisch gezien geen verzekering is zoals wij die hier kennen en dat er dus geen verzekeringsmaatschappij aan te pas komt als partij maar dat je rechtstreeks zaken doet met de verhuurder.

    Voor de liefhebbers een van de definities die gehanteerd worden:
    CDW meets the basic definition of insurance, since it transfers some risk from the car renter to the rental company. However rental companies do not call it insurance, since they are not licensed to offer insurance, and it is not regulated by insurance commissioners. Rental companies treat it as a waiver of their right to make the renter pay for damage to the car.



  6. Top | #356
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    Almelo NL
    Berichten
    85

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Is het niet het geval dat je helemaal niets met de duitse maatschapij te maken hebt qua verzekering? Zij "kopen" de auto's in bij Alamo met de verzekering(en) die afgesloten zijn dus bij Alamo. Het enige wat de duitse, engelse, nederlandse, etc. maatschapij doet is het doorverkopen van deze pakketten, maar sluiten zelf geen verzekeringen af in alle landen waar zij voor verkopen.
    http://florida.jmtech.nl/wordpress/ houdt ik een beetje bij wanneer en waar ik wat boek zoals hotels...

  7. Top | #357
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    wil me iemand vertellen waarvoor Roadside Service Plan dient en of je dit werkelijk moet nemen

  8. Top | #358
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    165

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    wil me iemand vertellen waarvoor Roadside Service Plan dient en of je dit werkelijk moet nemen
    Hoi Cindy,

    Roadsite Service plan is een aanvullende verzekering waar je per dag een x bedrag betaald + tax. Deze verzekering dekt "bestuurdersfouten"sleutel in de auto laten liggen, lekke band, vergeten de auto te tanken en ruitschade.

    Indien je de auto bij alamo het goldpakket gehuurd heb, dan is deze verzekering overbodig. Het is maar waarvoor je kiest.

    Er is eerder een topic hierover geweest maar deze kan ik niet vinden.

    Heel veel plezier in Florida!
    Susie One

  9. Top | #359
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Susie One Bekijk Berichten
    Indien je de auto bij alamo het goldpakket gehuurd heb, dan is deze verzekering overbodig.
    Kleine nuancering op je stelling: Voor wat betreft het Alamo Gold pakket en het Roadside Service Plan: De dekking van het RSP is beslist niet opgenomen in het Goldpakket. Met een Goldpakket worden de kosten voor sleutelverlies, lekke band, ruitschade etc. dus niet vergoed.

    Wanneer je stelt dat deze dekking bij het Goldpakket 'overbodig' is, lijkt me dat iets te kort door de bocht. Mijn indruk is overigens wel dat veel Forumleden er voor kiezen dit risico zelf te dragen, daarom wordt de extra dekking RSP lang niet door iedereen genomen.



  10. Top | #360
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Wij hebben hem genomen omdeat mijn man een schrikbeest is hij wil werkelijk voor alles verzekerd zijn , ik wou effe weten of dit werkelijk iets extra is .



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •