Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 88 van de 100 EersteEerste ... 3878868788899098 ... LaatsteLaatste
Resultaten 871 tot 880 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

  1. Top | #871
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    158

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Wij hebben besloten om de VAS-boeking toch te annuleren. We reizen met 3 kids onder de 6 jaar (1 baby) dus hebben echt geen zin om na zo'n lange reis dat risico te lopen. We hebben nu weer geboekt via usa-reisen.

    Helaas kan ik je dus geen update geven..
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-06-11 om 23:37. Reden: fqe

  2. Top | #872
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    112

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Bedankt voor je antwoord in ieder geval! Andere mensen met recente ervaringen in Miami met het ophalen van een huurauto met code? Wie weet er hoe streng de controle van de pasjes is? Mijn vriendin werkt bij de NS, dat is ook een reisonderneming :lol:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-06-11 om 23:37. Reden: fqe

  3. Top | #873

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Ook wij hebben VAS geannuleerd. Risico dat ze iets vragen is heel groot. Ze weten daar ook wat toeristen proberen. We komen 's avonds rond 22.00 uur in de garage en dan eventueel het gezeur, nee dan maar niet.

    Heb dus ook een nieuwe boeking via een andere gemaakt. Koste natuurlijk iets meer maar ja dan weet je dat het ook doorgaat.

  4. Top | #874
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Wij twijfelen ook nog steeds of wij voor september onze SUV via VAS zullen gaan boeken.
    Het scheelt, vooral bij de grotere types auto's, best wel een hoop geld namelijk... :?

    Gelukkig hebben we nog tijd genoeg om er over na te denken.

    Groetjes vanuit een warm Kissimmee,
    Pieter & Petra
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  5. Top | #875
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    112

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Het scheelt, vooral bij de grotere types auto's, best wel een hoop geld namelijk... :?
    Dat is voor ons ook de overweging. En ik krijg altijd vrij veel voor elkaar bij balies met klantenservicemedewerkers. Daarnaast zou ik ook kunnen schakelen naar een taxi en dan alsnog vanuit het hotel via NL een huurauto regelen.

    Ik vraag mij vooral af of de mensen die geweigerd zijn wel hebben geprobeerd met een ander soort reispas aan te tonen dat ze in de reisbranche werkzaam zijn. Ze hebben daar vast geen lijst met alle bedrijven die mee doe liggen lijkt me. Dus wat dat betreft moet je met een NS (jaarkaart oid) best een eind komen.....of zie ik het fout?

  6. Top | #876
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laredo Bekijk Berichten
    Dus wat dat betreft moet je met een NS (jaarkaart oid) best een eind komen.....of zie ik het fout?
    Tsja, fout, wat is fout? Ik zou zeggen: onderschat je 'tegenstander' nooit. Zorg dat je je zaakjes voor elkaar hebt en dat je zo min mogelijk contact met medewerkers hoeft te hebben.

    Als alles van te voren is geregeld, kan je immers zo doorlopen. Voor zover ik weet is er toto nu toe slechts een forumlid geweigerd. Maar die ging wel ter plekke nog een chauffeur toevoegen. Dan gaat het systeem open en loop je de kans op vervelende vragen.

    Verder is ook al eens uit de doeken gedaan dat je het minst risico loopt door direct naar de site van Alamo te gaan en zelf de code in te voeren. Je boeking leidt dan wellicht niet direct naar VAS.

    Tot slot kan je misschien het best niet vooruit betalen. Mocht er zich een probleem voordoen, dan kan je de reservering gemakkelijk annuleren. Het koersrisico is dan wel voor jou. Zorg iig voor een plan B.

    Voor de Alamo Insiders: De korting op de reguliere tarieven is helemaal niet verkeerd, zeker als je zonder tank benzine en 2e chauffeur huurt. Zoals altijd geldt; de tarieven zijn afhankelijk van het seizoen, vraag en aanbod type auto en ophaallocatie. Vergelijken dus, altijd!

    Wie niet zeker van z'n zaak is omdat hij de taal niet voldoende machtig is of niet goed begrijpt wat de gevolgen kunnen zijn of wie die gevolgen beslist niet wil, doet er goed aan zich niet aan dit avontuur te wagen. Denken dat je er met een pasje van de biljartclub wel doorheen zwijnt, lijkt mij te naief.



  7. Top | #877
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    112

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    @ Teleton, bedankt voor je reactie, duidelijk!

  8. Top | #878
    Stamgast Michael's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    208

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Het was fraude, het is fraude en het blijft fraude. En dan heb ik het nog niet eens over het aanzetten van fraude. Stuk voor stuk strafbaar.
    Picture this;
    Je wordt betrapt en de Alamo medewerker heeft zijn dag niet of inmiddels instructies om dit soort criminele praktijken de kop in te drukken. Politie erbij, (dag vakantie, en geloof me, zij komen er zeker achter of je werkzaam bent in de reis- branche) strafblad en blacklisted bij Alamo. O ja, vergeet de toegang voortaan maar in de USA.

    Wat mij nog het meest irriteert is dat er vaak met forumregeltjes gesmeten wordt, maar nu hoor je niemand, terwijl structureel aanzetten tot fraude en het uitvoeren ervan, eigenlijk een permaban zou moeten opleveren.

    Die wat je zelf wilt, maar als je gepakt wordt, zal ik een bulderlach waarschijnlijk niet kunnen onderdrukken.
    Ook heb ik geen zin om slachtoffer te worden van eventuele extra regeltjes of controles bij de verhuurder omdat een paar Floridaforumleden de boel flessen.
    Als je de auto niet normaal kunt of wilt betalen, moet je naar mijn mening lekker iets anders doen.
    Er hoeft maar één klokkenluider Alamo hiervan op de hoogte te brengen en je bent de sjaak.

  9. Top | #879
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Onlangs via de VAS code geboekt, tegenwoordig sowieso in bezit van de benodigde pas door m'n werk maar hier werd op miami niet naar gevraagd.

  10. Top | #880
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    112

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bambino Bekijk Berichten
    Onlangs via de VAS code geboekt, tegenwoordig sowieso in bezit van de benodigde pas door m'n werk maar hier werd op miami niet naar gevraagd.
    Wat voor werk doe je dan?

    @ Michael, ik snap je insteek en vind het risico ook redelijk groot dus weet nog niet wat ik doe, vandaar dat ik vraag naar meningen en ervaringen!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •