Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 58 van de 100 EersteEerste ... 848565758596068 ... LaatsteLaatste
Resultaten 571 tot 580 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

  1. Top | #571
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moonlight91 Bekijk Berichten
    als je op alamo.nl boekt , betaal je de huur, en wat verzekeringen en de dossierkosten
    En de dosierkosten zijn maar € 2,50 als je de link"cadeaubon" op hun startpagina gebruikt

  2. Top | #572
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Door een ander topic schoot me weer iets te binnen.
    Als je de auto ophaalt en je weigert netjes alles dan moet je dus goed in de gaten houden dat de rekening dus op 0 staat.

    Ik wil graag het tollpas program erbij nemen, komen er dan wel kosten op het formulier te staan of word dat anders verrekent.

  3. Top | #573
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lea Bekijk Berichten
    Als je de auto ophaalt en je weigert netjes alles dan moet je dus goed in de gaten houden dat de rekening dus op 0 staat..
    Ik zou het iets anders formuleren: Op je huurovereenkomst (rental agreement) moet je vooral goed opletten dat je bij alle opties door middel van een paraaf voor "decline" kiest. Bedragen voor de huur, de tax en alle andere kosten worden wel genoemd in de overeenkomst, (total charges) maar doordat deze vooruit betaald zijn, hoort je saldo (amount due) inderdaad op zero uit te komen. De overeenkomsten verschillen qua lay-out per verhuurder, zie hier een voorbeeld van Alamo. De overeenkomst van Avis ziet er weer wat anders uit. Bij alle overeenkomsten die je tekent geldt: gebruik je kokosnoot....[-o<

    Afspraken die je ter plekke maakt, worden onder vermelding van de kosten, in de huurovereenkomst vermeld. Ook hier komt je paraaf bij te staan, maar dan heb je voor "agree"gekozen. Je saldo zal dan iig niet meer op zero staan.

    Nadat je alle parafen bij decline en/of agree hebt gezet, controleer je of het saldo klopt en pas dan teken je de overeenkomst.

    Wanneer je de auto aan het eind van de vakantie inlevert en je hebt niets 'bijgekocht', staat het saldo op de bon die je ontvangt op Zero. Controleer dit ter plekke! Heb je wel iets gekocht, zoals in jouw geval de tolpas, dan staan die kosten op je eindafrekening. Dit bedrag wordt met je cc verrekend. De kosten die je op de tolwegen maakt, worden apart via je cc geincasseerd.



  4. Top | #574
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    40

    Standaard Roadside assistance plan - weer eens

    <<Moderator Michael66: Zoals je zelf al aangeeft: Weer eens .... Vandaat dat ik je nieuw gestarte onderwerp maar heb toegevoegd aan het bestaande onderwerp over Alamo.>>

    Hallo,

    Bijna op vakantie :-) maar weer komt die vraag naar boven: wel of niet bij de balie van Alamo tegen een belachelijk bedrag die 'Roadside assistance' nemen. Wij hebben al jarenlang Alamo Gold maar sinds een paar jaar vragen ze dus of je dit wilt. In principe kun je best zelf betalen als je een keer de sleutel in de auto laat (ahem.. is nu wel een keertje gebeurd..) maar ik maak me meer druk om een lekke band of kapotte ruit.

    Nog nooit iets gehad (ook in Nederland gelukkig niet) maar ik weet echt niet hoe ik een band moet verwisselen. Ik heb altijd gedacht dat je - als er iets met de auto is - gewoon naar Alamo kunt bellen/rijden en daar een andere auto krijgt.

    Raar ook dat je het niet bij Alamo Gold in het pakket kunt krijgen maar zeker USD 5 per dag moet betalen. Met 2 auto's is dat wel heel erg duur!

    Nemen jullie het wel/niet en waarom? Ik ben geneigd het niet te doen!

    Groetjes,
    Joontje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 02:58.

  5. Top | #575
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Roadside assistance plan - weer eens

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joontje Bekijk Berichten
    Ik ben geneigd het niet te doen!
    Tsja, ieder zijn ding. Hierover is al zo vaak geschreven, zoals je zelf ook al aangeeft. Als je het doet, is het goed! Wijs je het af is het ook prima. Je moet doen waar je je goed bij voelt.

    't Is net als bij het ANWB lidmaatschap, je kiest er voor of niet.



  6. Top | #576
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Roadside assistance plan - weer eens

    Wij hebben (en zullen) het nooit genomen. Zag er geen reden toe.
    En met een kapotte auto kun je inderdaad terug, en (meestal) ruilen, zonder kosten.

    Maar zoals Ton al zegt, de keuze is reuze. En aan iedereen zelf :-).
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #577
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Roadside assistance plan - weer eens

    En wat let je om eens in Nederland bij je eigen auto uit te proberen hoe je een band moet wisselen, er zit uitgebreide info in het boekje van de auto zelf.

    Zo doe je de ervaring op om een band te wisselen en dan lukt het daar ook vast wel, al moet je wellicht even zoeken waar de band en de krik verstopt zijn in de auto maar denk dat dat niet het grootste probleem zal zijn.


  8. Top | #578
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Roadside assistance plan - weer eens

    In principe is een band verwisselen niet zo lastig.
    Zie ook http://www.karwei.nl/advies-en-inspi...l-verwisselen/
    Grootste probleem zit 'm in de bouten die soms muurvast zitten.. maar soms kan je daarbij voorzichtig een deel van je eigen gewicht gebruiken.

    Ik twijfel ook even ivm ruitschade enz. maar hoe groot is de kans.. en ook belangrijk: hoe groot zijn de kosten als je zo'n ruitje moet vervangen... want dat moet vast bij Alamo ivm een barcode die op de ruit zit (al kunnen ze die later erop plakken).

  9. Top | #579
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Roadside assistance plan - weer eens

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    ..al moet je wellicht even zoeken waar de band en de krik verstopt zijn in de auto
    Maar dat heb je natuurlijk al gedaan bij het ophalen van de auto

    Als je niet weet hoe een band te wisselen, is Roadside geen overbodige luxe
    Laatst gewijzigd door 6foot6; 29-04-10 om 16:48.

  10. Top | #580
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Roadside assistance plan - weer eens

    Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ooit iemand in Florida ruitschade heeft gehad of andere schade die niet in de bekende all-in tarieven zit.

    Gezien de kosten van ruim $ 5 per dag en de honderden Florida-gangers op deze site is er dan een afweging te maken , wel of niet de roadside service erbij te nemen.

    Knaapje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •