Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 17 van de 100 EersteEerste ... 715161718192767 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

  1. Top | #161
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Huurauto via Alamo

    Als jullie in Orlando landen, mag je zelf een auto uitkiezen, dus is het nooit een probleem.
    In Miami wordt een auto aangewezen, maar als ie te klein zou zijn, ga je gewoon terug en zeg je dat hij erg smerig is, dan krijg je vanzelf een andere.
    Vraag NOOIT of alles wel zal passen, want dan beginnen ze meteen over een (betaalde) upgrade.
    Eric

  2. Top | #162
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Auto huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marjol Bekijk Berichten
    Bij Alamo Orlando hadden ze in ieder geval helemaal geen economy auto's... wij zochten naar het bord "economy" en een medewerker wist ons te vertellen dat we dat bord niet zouden vinden, dat een compact hier gelijk was aan een economy.
    Je lijkt wel een beetje gepikeerd. Ik heb alleen jouw stukje gebruikt om aan te geven dat autoverhuurbedrijven de laatste tijd steeds vaker over economy cars beschikken. De gok om een economy te huren en te hopen op een compact of hoger pakt dus steeds vaker minder goed uit. Vandaar mijn advies om vooraf in ieder geval de auto te huren die nodig hebt. Elke upgrade die je krijgt is dan mooi meegenomen. Voor het geld hoef je het niet te laten. De verschillen tussen de klassen onderling zijn marginaal. Als ik de eerste de beste reisgids erbij pak (Hotelplan) dan zie ik dat het verschil tussen een economy 2-deurs en een compact 2-deurs (tarief D) €2 bedraagt. Dat is €14 per week. Daar kun je m.i. niet echt voor sukkelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marjol Bekijk Berichten
    En ja, dat met die motor is meer een mannendingetje denk ik, maar ik ben blij dat mijn vriend het met me eens was over het feit dat we voor die ministukjes die wij reden écht geen grote auto nodig hadden.
    Als je niet verder komt dan Orlando dan heb je strikt gezien gelijk. Maar als je altijd gaat voor wat goed genoeg is, dan mis je een hoop leuke dingen in het leven. Ik ben in ieder geval blij dat mijn vriendin me zelfs aanspoort om een leuke auto te huren. Maar goed, zo heeft iedereen zijn dingetje. De een geeft zijn geld uit aan Disney prullaria, de ander aan auto’s. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Die keus mag iedereen voor zichzelf maken.

  3. Top | #163
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Auto huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Die keus mag iedereen voor zichzelf maken.
    En wat nou het mooie is aan Florida: DAT KAN!!! Iedereen kan zijn eigen keuzes maken in het land van de onbeperke keuzes!!

    Dus: Have fun!! Your Way!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #164
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Auto huren

    Wij zij net terug uit orlando en hadden een auto gehuurd bij dollar (economy)
    Bij het ophalen van de auto bleef de mevrouw aan de balie zo aandringen dat dit wel een erg kleine auto was en dat er maar 1 koffer inpaste,dat mijn man bijna zwichte om een upgrade te nemen.
    Maar we zijn met 2 volwassenen en 1 kind (en 3 koffers) en dat past wel in een kleine auto,1 koffer moet dan wel op de achterbank ,maar dat gaat makkelijk.En het is maar 2x nodig,alleen heen en weer naar het vliegveld.
    Voorheen altijd bij alamo geboekt en daar altijd een compact gekregen als we economy geboekt hadden.
    Nu bij dollar geboekt omdat er bij alamo altijd zo'n lange rij staat in orlando.
    Mijn man zei,volgens mij krijgen we hier echt een klein autotje,maar ik zei we houden voet bij stuk.Zo gezegd zo gedaan.
    We kregen een 4 deurs ford focus met kofferbak.Alles paste er makkelijk in.
    Weet niet zeker of deze auto onder een compact valt,maar denk het wel.

  5. Top | #165
    Florida Groupie Marjol's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    457

    Standaard Re: Auto huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Je lijkt wel een beetje gepikeerd.
    Ik ben helemaal niet gepikeerd. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ze bij Alamo in Orlando helemaal geen economy klasse hebben, dus dat je daar het "risico" van een economy auto gerust kunt nemen. En het verschil tussen een economy en compact is inderdaad heel klein, dat bestijd ik ook niet.

    Als je niet verder komt dan Orlando dan heb je strikt gezien gelijk. Maar als je altijd gaat voor wat goed genoeg is, dan mis je een hoop leuke dingen in het leven. Ik ben in ieder geval blij dat mijn vriendin me zelfs aanspoort om een leuke auto te huren. Maar goed, zo heeft iedereen zijn dingetje. De een geeft zijn geld uit aan Disney prullaria, de ander aan auto’s. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Die keus mag iedereen voor zichzelf maken.
    Inderdaad, ik geef die extra dollars dan liever uit aan een leuk etentje of wat souveniertjes.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-11-08 om 14:17. Reden: full quote ingekort

  6. Top | #166
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Auto huren

    Afgelopen keer hadden we een mid-size SUV bij Alamo, met Alamo Gold, volledig pre-paid. Toen ik de uitdraai van het contract moest ondertekenen stond daar die pechhulp ook ineens op, voor $5 per dag. Ik heb het geweigerd en eraf laten halen. Als die auto het begeeft (meestal zijn het splinternieuwe auto's, wij hebben nooit meer dan 5000 mijl op de teller gehad en meestal veel minder) dan laten we hem staan, nemen een taxi en bellen Alamo dat ze hun toddenbak kunnen gaan ophalen. Vervolgens gaan we een nieuwe halen. Maar nogmaals, dat zal theoretisch zijn, want zo vaak vallen nieuwe auto's niet stil.

  7. Top | #167
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Auto Alamo terug in Miami Intl. Airport

    Heeft iemand ervaring met het terugbrengen van de huurauto (Alamo) bij Miami Airport. Staat het bij Intl. Airport aangegeven. Ik heb namelijk het idee dat het nogal een stukje verwijdert is van de vertrekhal.

    Alvast bedankt voor reactie.

  8. Top | #168
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: AUTO ALAMO TERUG IN MIAMI INTL. Airport

    Klopt. Daarom gaat er ook een gratis shuttle

    http://www.miami-airport.com/html/car_rentals.html

    Select rental car companies have registration counters located inside the baggage claim area, on Level 1 of the Terminal. Actual vehicle pick-up for all companies is off-site and must be accessed by courtesy shuttle van. Simply step outside of the baggage claim area and flag-down your selected company's vehicle as you see them pass by.

    Please keep in mind that Miami International Airport does not have any rental car return locations at the terminal facilities. When returning to the Airport, please follow the posted signs to your specific company. If your company sign is not posted, contact your rental agency for directions.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #169
    Regelmatige Bezoeker Dick's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    31

    Standaard Re: AUTO ALAMO TERUG IN MIAMI INTL. Airport

    Je krijgt van Alamo een soort flyer wat wat kaartjes erop. Hier staat de route beschreven voor het terugbrengen. Als je die instructies precies opvolgt is het geen probleem. Ik meen me te herinneren dat na de afslag van de snelweg borden staan van de verschillende verhuurbedrijven.
    De locatie is iets buiten de airport zoals aangegeven door Njit.
    Honolulu, Los Angeles, Miami, New York, Orlando, Salt Lake City, San Fransisco, Seattle, St Louis

  10. Top | #170
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    23

    Standaard Re: Auto huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk Berichten
    Afgelopen keer hadden we een mid-size SUV bij Alamo, met Alamo Gold, volledig pre-paid.
    Als ze je toch dwingen om het contract te tekenen, is het advies van het reisburo dan om groot eronder te schrijven UNDER PROTEST. Ik weet niet of dat echt helpt, maar dan heb je in elk geval aangegeven dat je het niet eens bent.
    Laatst gewijzigd door Njit; 26-06-07 om 21:57. Reden: Quote gefixed



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •