Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 29 van de 100 EersteEerste ... 1927282930313979 ... LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 290 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

  1. Top | #281
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: "Oplichting" Alamo Miami Airport

    Goede relativering, Teleton. Ik heb ook al eens troubles bij Alamo Miami gehad maar daarna nog meerdere keren bij Alamo/National gehuurd zonder enkel probleem. Prima auto's, omruilen geen probleem, keurige behandeling aan de balie...dus gewoon doen en goed opletten. Met de informatie van dit forum kan het bijna 8-[ niet meer fout gaan....

  2. Top | #282
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Berichten
    23

    Standaard Re: "Oplichting" Alamo Miami Airport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Inderdaad, het is even goed opletten. Volgens mij staat er op Alamo.com zelfs een voorbeeld van de overeenkomst die je moet tekenen, zodat je goed voorbereid aan de balie komt.
    Ja, klopt op alamo.com staat onder het tabje Travel Tools, het kopje Rental Contract. Daar worden de verschillende onderdelen toegelicht. Er staat ook een afbeelding van het contract (denk ik) maar die deed het bij mij net weer niet ...

  3. Top | #283
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: "Oplichting" Alamo Miami Airport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carlo Bekijk Berichten
    Goede relativering, Teleton. Ik heb ook al eens troubles bij Alamo Miami gehad maar daarna nog meerdere keren bij Alamo/National gehuurd zonder enkel probleem.
    Alamo Miami is daar ook een beetje berucht om. Heeft ook te maken met de (grotendeels) spaanstalige bevolking daar. Men werkt daar op provisiebasis dus als ze jou iets extra's kunnen aansmeren dan zullen ze het niet laten.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #284
    Regelmatige Bezoeker kaboens's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    41

    Standaard Re: Auto huren

    Er rijden zoveel busjes van Alamo dat je binnen een minuut er een hebt op het vliegveld. Gewoon even je hand opsteken en ze stoppen.

    Wij hadden ook zoiets van snel naar Alamo want gezien de berichten hier op het forum zou het wel eens lang kunnen gaan duren met wachtrijen daar. Nou dat viel dus erg mee. Er stonden ongeveer 10 medewerkers achter de balie warvan er werkelijk geen 1 wat had te doen. Binnen 5 minuten was alles geregeld ( ze drong nog wel aan op het road assistens parket maar na 2 x no thank you was het zo geregeld). Op de auto moesten we wat langer wachten want ze hadden er geen 1 op voorraad in de equanox klasse. Na 10 minuten werd er een rav4 v6 voorgereden met 15000 mijl op de teller.

  5. Top | #285
    Regelmatige Bezoeker NormanP's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    26

    Standaard Re: "Oplichting" Alamo Miami Airport

    Ik kreeg bij Alamo buiten mijn afgesproken contract het volgende aangeboden:
    - een soort van wegenwacht service (no thanks)
    - een navigatiesysteem (no thanks)

    Verder wilde de vriendelijke man mij een driedeurs auto zonder stuurbekrachtiging meegeven :-k Toch maar even mijn contract laten zien...

    Hij stelde mij daarna maar voor een grotere auto te nemen voor 30 dollar per dag meer :???: Toen ik net deed of ik geïnteresseerd was maar zei dat ik de verhoging teveel vond, liep hij even naar achteren om met zijn "meerdere" te overleggen. Hij kon daarna het verschil terugbrengen tot 11 dollar \\/
    Hij keek niet blij toen ik zei dat ik dat toch ook nog teveel vond ...

    Oh ja, de auto die ik meekreeg was een spiksplinternieuwe Chevrolet met alles erop en eraan

    Edit: dit was overigens Alamo op Orlando Int. Airport
    Laatst gewijzigd door NormanP; 20-09-08 om 13:38.

  6. Top | #286
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    82

    Standaard Alamo Miami Airport, posititief

    Op 2 september geland en met de Shuttlebus naar Alamo gebracht. Het is een drukste van jewelste op Miami Airport, dus even goed kijken of de bus aankomt en waar die stopt. Anders je hand opsteken en je koffers worden netjes ingeladen.
    Weinig wachtenden voor ons, dus binnen 5 minuten aan de beurt. We stonden wat ongeïnteresseerd te praten en ons te verwonderen over de Hummers die op een rijtje stonden. Voor de baliemedewerker natuurlijk een mooie reden om over een upgrade te beginnen. We hadden via Usareisen een Equinox-klasse gereserveerd en vriendelijk gezegd dat we niets anders hoefden. Er werd ons verder helemaal niets aangeboden. De papieren goed doorgekeken (neem daar ajb de tijd voor) of alles klopte wat we hadden geboekt en of er geen gekke bedragen stonden. Alles was correct en we mochten een wagen uit gaan kiezen.
    Echter hadden wij lekker de tijd genomen om van vliegveld naar Alamo te gaan dus onze klasse was OP. Nog even bij zo'n mannetje wat rondliep gevraagd: "Wat nu?". Pak maar zo'n grote minivan was het antwoord.
    Wij een mooie uitgezocht, goed gekeken of er deuken en krassen op zaten. Bij de uitgang duidelijk gezegd dat onze klasse op was en deze mochten meenemen "No problem Sir, I know" Ook de beschadigingen doorgegeven en hier wederom ook de tijd voor genomen.
    Heerlijk 2 weken lang gereden in een Dodge Minivan, maar met al onze aankopen was het maar goed dat we zo'n grote wagen hadden! Haha.
    Bij het inleveren waren we binnen 3 minuten klaar. Auto parkeren, koffers eruit, mannetje kwam kijken en vroeg of we het fijn gehad hadden. Ik nog gezegd dat ik de oneffenheden door had gegeven en dat bevestigde hij want het stond in zijn computertje. Ik kreeg een mooie uitdraai dat het allemaal prima was en we konden met de shuttlebus weer naar vliegveld.
    De zware koffers werden netjes in en uitgeladen en hier hebben we ook een fooi voor gegeven. Waren maar al te blij dat we dat zelf niet hoefden te doen.
    Kortom: alleen maar een hele positieve ervaring met de betreffende Alamo vestiging van Miami Airport.
    Ik denk dat het belangrijk is dat je de tijd neemt, kijkt wat je tekent en doorgeeft als er problemen zijn. Dus zelf het voortouw nemen, dat kan een hoop verrassingen schelen denk ik.

  7. Top | #287
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Alamo Miami Airport, posititief

    Goed nieuws is zeker ook welkom over Alamo Miami.

    Met de nuance dat je als "nietswetende" toerist toch wel heel attent bent geweest om alles te dubbelchecken.

    Prima dat alles goed liep; het bewijs dat het ook anders kan dan wat wij hebben meegemaakt!

  8. Top | #288

    Standaard Re: Auto huren

    Hoi allemaal wij zijn sinds een paar dagen terug uit florida wij hebben de auto ook gehuurd bij alamo via exit reizen. Moet zeggen dat het ons erg goed bevallen is. we hadden namelijk een full size SUV gehuurd maar eenmaal bij alamo in miami airport bleken deze niet voorradig te wezen dus zonder problemen konden we een Dodge Minivan meenemen. het ging allemaal erg soepel even wat gegevens checken de auto controleren en gaan met die banaan. de shuttle service is ook goed verlopen zowel bij aankomst als bij vertrek buschafeur toch wat fooi gegeven omdat hij met al die zware koffers moest slepen. kortom voor de eerste keer voor ons in florida en miami prima bevallen met alamo !

  9. Top | #289
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Auto huren

    Ik denk dat je de situatie van Utah met geen van bovenstaande kunt vergelijken, op halen en terug brengen zal bij de meeste bedrijven wel goed geregeld zijn, het gaat er om wat een bedrijf doet als je ergens in alligator land staat met een probleem.

    Utah's band is nog een kleinigheidje, bedenk dat je ergens in het donker met een groter probleem staat en je kunt maar niemand aan de telefoon krijgen, het begint met toets 1, oh nee moest 2 zijn 1 was voor spaans, uiteindelijk krijg je iemand, die gaat je door verbinden etc etc.
    Hoe zit het nu met de veiligheid van de klant in een vreemd land?

    Naar mijn mening is het daarom zo belangrijk dit soort problemen op te nemen in je keus van de auto huur, er is enorme concurentie en besparen op je service als de auto's het terrein verlaten hebben kan naar mijn mening ten koste gaan van de veiligheid van de klant.
    Sommige zullen dit onzin vinden, het is mijn persoonlijke mening.

  10. Top | #290
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Auto huren

    Ik heb op dit moment een midsize suv gehuurd. Ik ben aan het denken om mogelijk terplaatse een fullsize suv te huren en dus een "upgrade" te doen.
    Op de site van Alamo zie ik dat het verschil "voor mijn periode" ongeveer $ 90 is. Weet iemand of dit terplaatse ook het geval zal zijn of zit er geen verschil tussen het vooraf boeken qua prijs en de prijs wat men terplaatse vraagt?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •