Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 90 van de 100 EersteEerste ... 40808889909192 ... LaatsteLaatste
Resultaten 891 tot 900 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

  1. Top | #891

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    inmiddels ook weer in de voorwaarden opgenomen dat dit alleen nog maar mogelijk is als je over een USA/CAnadees paspoort beschikt. Ik heb zelf geen confirmationnumber, dus ik kan niet nagaan wat er gebeurt als je toch een poging waagt.

    Het ziet er naar uit dat we weer terug zijn bij af.....blij in de rij!

    Tja dat idee had ik ook, je hebt geluk dat als je het wel lukt ( hè Teleton)

  2. Top | #892
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarjarbinks Bekijk Berichten
    Dat Teleton en anderen het ook doen en goed gaat is mooi meegenomen, maar voor hetzelfde geld konden terug getuurd worden. .
    Nee hoor, niks mooi meegenomen, niks 'niet officieel" en dus ook niks niet terugsturen. Het stond altijd gewoon in de voorwaarden maar die zijn sinds mei gewijzigd. Voor mij was het doorlopen de belangrijkste reden om aan het programma deel te nemen, een tweede chauffeur heb ik immers niet nodig. Ik had altijd keurig een bevestiging van Alamo dat ik had ingecheckt. Dit werd bij de ingang van de garage ook gecontroleerd. Als je dat formulier niet had, werd je terug gestuurd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarjarbinks Bekijk Berichten
    Wat ik nu heb is een full size SUV (FFAR) van 24 juli t/m 14 augustus.
    Dit voor € 841 euro inclusief benzine tank en meerdere bestuurders.
    DA's een mooi prijsje, toch?



  3. Top | #893

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    DA's een mooi prijsje, toch?
    Zeker een mooie prijs, was en ben ik ook heel tevreden mee.

    Verwachte eigenlijk dat als je insider bent dat je die bedragen ongeveer kunt benaderen. Ik kijk echt niet op een paar tientjes, maar het viel mij op dat er heel veel tussen zit (€ 841,- of $ 2000,- ).

    En ja je hebt helemaal gelijk dat de voorwaarden voor mei anders waren dan nu. Ik bedoel ook als je dit nu lukt heb je geluk.

  4. Top | #894
    Stamgast Michael's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    208

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Fraude en de politie erbij halen is wel erg ver gezocht Michael. Als je op Google gaat zoeken naar codes wordt je er mee dood gegooid en al die codes zou je dan niet zomaar mogen gebruiken volgens jou ?.

    Nee hoor, dat heb ik ook helemaal niet geschreven. Het gaat hier in dit specifieke geval om een speciale korting waar men ook een travel/ Corporate ID nummer voor nodig heeft. Daar kom ik later op terug
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Nee, dan moeten de bedrijven het maar beter afschermen en als ze je er op aanspreken hou je je van de domme, er staat nml. nergens in het verhaal dat je bij een reisorganisatie moet werken. .
    Nou dat staat er dus wel. Teleton geeft je echter een link waarvan deze identificatiecode al is ingegeven. En dat staat er niet bij. Alamo gaat zelfs verder dan dat en schrijft in 2 talen het volgende;
    A travel industry proof is required at time of pick up
    Vor Ort ist ein Touristiker Nachweis zu erbringen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    En nu werkt mijn schoonvader voor een reisbureau en deze heeft geen pasje o.i.d. dat hij daar werkt, dus bewijzen is ook niet voor een ieder weggelegd als ze werken in de reisbranche.
    Zoals hierboven omschreven is er niet perse een pasje nodig. Je moet simpelweg kunnen bewijzen dat je in de reisindustrie werkzaam bent. Hoe jij dat doet is jouw zaak.
    Maar over het algemeen hebben aangesloten reisorganisaties een legitimatiebewijs waarop vermeld een internationaal IATA(N) nummer.

  5. Top | #895
    Stamgast Michael's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    208

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Het is geen fraude, jij vindt het fraude.
    Helaas. Het is wel degelijk fraude. Jij vindt het geen fraude. Zoek het eens op. Heb ik ook gedaan J.
    En als je je er niet prettig bij voelt, moet je het vooral niet doen. Er wordt ook niemand aangezet tot fraude. Op het forum wordt gemeld dat er een code is en hoe je die kunt gebruiken om voor een bepaald tarief in aanmerking te komen. Net zoals hier de laagste prijs wordt vermeld voor een SeaWorld ticket. Al dan niet met gebruik van een Pepsi code. Terwijl er helemaal geen blikje Pepsi is gekocht...... En soms heeft iemand daar een vraag over. En die wordt beantwoord. Daarmee zet je toch niemand aan om een overtreding te begaan?
    Voor wat betreft het aanzetten tot fraude. Je geeft een how to hoe je de eventuele controle door Alamo kan omzeilen, door een Insider overeenkomst te sluiten die je direct naar de garage laat gaan. Helaas zijn de voorwaarden inmiddels veranderd en gaat dit niet meer lukken (Echter kan de Alamo medewerker bij de “booth” nog steeds om deze legitimatie vragen). Eigenlijk weet je dus al dat het fout kan gaan.


    Methode 1;

    In methode 1 geef je een link https://www.alamo.com/index.do?actio...urce=deGeneric
    Naar een pagina waar Floridaforumleden naar toe kunnen gaan. Dit is een pagina die al ingelogd is voor medewerkers uit de reisbranche waarvoor je een unieke IATA code nodig hebt. Dit is te zien door met de rechtermuisknop op properties te gaan. Je kunt dan zien dat er al een code is ingevoerd, die uniek is en een affiliate identificeert. Kennelijk heb je die bemachtigd en al ingevuld of heb je deze link ook slechts gekregen. Ik denk persoonlijk dat je hem van het AllesAmerika forum http://forum.allesamerika.com/viewto...b8f2270346e56b
    hebt aangezien er daar al sinds februari 2010 een discussie over loopt. Dit is niet zuiver op de graat te noemen. Ik noem het fraude! Ook zul je lezen op dit forum dat ik niet alleen zo denk. Zeker vanaf pagina 2.
    Degene die dus vanaf hier een boeking gaat maken is verantwoordelijk voor de door hem of haar ingevulde gegevens.

    Uploaded with ImageShack.us
    Bovenstaand is de pagina die ervoor zit.

    Uploaded with ImageShack.us
    Dit is jouw pagina. Hier zie je duidelijk dat er al een code is gegeven (TIND1).
    Maar de discussie op dit forum gaat niet over fraude. Hierover heeft de forumleiding zelfs een uitspraak gedaan. VAS, de code en de methode mogen gewoon op het forum worden besproken. De code voor de korting is namelijk openbaar, je kunt 'm overal zo vinden en gebruiken. Ook de boekingssites die de code accepteren zijn gewoon door iedereen te linken. Als je met de code direct een boeking bij Alamo doet, staat er nergens in de overeenkomst dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen als je die code gebruikt.


    Jazeker. Je moest tenslotte een corporate ID geven, die je deze korting geeft.

    Methode 2

    Als je inderdaad naar de door jou gegeven link gaat, http://www.vacationatsea.de/index.ph...arrental/alamo
    En ook hier de rechtermuisknop gebruikt zie je dat deze pagina een affiliate pagina is.
    Wat in gewoon Nederlands, een lidmaatschap, betekent. Onderaan wordt je vervolgens nog gewaarschuwd.

    De criteria voor dit tarief zijn gewoon niet duidelijk bepaald. Je moet werkzaam zijn in de branche, zegt VAS. Of zijn geweest......Er is echt geen wereldwijd uniform en herkenbaar pasje voor alle reisbranche....En wat als je kantinejuffrouw bij D-reizen bent? Of boekhouder.....Maar goed, het staat er en daarom is er ook verschilende keren gewaarschuwd om niet via VAS te boeken als je je niet kwalificeert.

    Ook hier geef je zelf al toe dat er al verschillende keren gewaarschuwd is om niet te boeken als je je niet kwalificeert.
    Vervolgens staat er meerdere malen op de site een waarschuwing dat je je moet identificeren (onderaan).
    A travel industry proof is required at time of pick up.
    Vor Ort ist ein Touristiker Nachweis zu erbringen.
    Er zijn meerdere manieren om je te identificeren. Deze zal ik hier niet gaan benoemen, maar ze zijn er wel degelijk. Tenslotte is het jouw probleem als men vraagt om ID.

    In de VS barst het van de couponnen, kortingscodes etc. en allemaal voor 'speciale' doelgroepen. Het gaat een bedrijf maar om een ding: omzet genereren. Wanneer een bepaalde target is gehaald, wijzigt men de code.

    Nou hier zijn de meningen op internet nogal over verdeeld. Alamo geeft dit tarief aan medewerkers in de reisbranche om het positief kennis te laten maken met Alamo. Hier kunnen namelijk altijd inkomsten uit voortvloeien als dezelfde medewerkers Alamo positief adviseren.

    En dan nog even het argument "politie erbij"........Schei nou toch uit, alsjeblieft. Wat zou de aanklacht dan moeten zijn?

    Hier heb ik op gegoogled wat bovenstaande handelingen nu precies voor gevolgen hebben en kwamen er de volgende woorden uit. Valsheid in geschrifte, oplichting en nog meer van dit soort termen. Het is minimaal niet pluis.
    Je hebt immers, als het goed is, een schriftelijke overeenkomst dat Alamo je onder bepaalde voorwaarden een bepaalde dienst levert en dat jij daar een bepaalde vergoeding voor betaald. In die overeenkomst staat helemaal niets over de voorwaarde dat je in de reisbranche werkzaam zou moeten zijn, terwijl ze toch gewoon de code tijdens de reservering hebben geaccepteerd.

    Dat zeg je helemaal juist. Maar pas nadat je een affiliate/ corporate ID code hebt gegeven. En die voorwaarden daar voldoe je simpelweg niet aan, want je bent immers geen persoon werkzaam in de reisbranche

    Alamo kan hooguit eenzijdig beslissen dat ze vinden dat je je bij nader inzien niet kwalificeert voor dit bepaalde tarief. Zonder schriftelijke voorwaarden lijkt me dat juridisch nogal lastig te bewijzen, maar goed ze kunnen de overeenkomst ontbinden. In dat geval neemt men best zijn verlies, dan wordt de overeenkomst met wederzijds goedvinden ontbonden. That's it.

    En daar sta je dan. In het meest gunstige geval ontbindt men de overeenkomst en heb je geen auto.

    De overeenkomst met Alamo staat vol kleine lettertjes waaraan je allemaal moet voldoen. Ik heb vergeefs gezocht naar de restrictie die zou maken dat er wordt gefraudeerd als je voor dit tarief opteert.

    Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk helemaal geen zin in dit soort discussies, maar in dit geval vond ik het toch minstens misleidend te noemen.
    Dat je door onjuist handelen een bepaald tarief hebt verkrijgt met bovenstaande methodes, is nu hopelijk duidelijk.

    Maar misschien heb ik niet goed gezocht en vindt iemand anders hem wel. Dan horen we dat graag hier op het forum. Tot die tijd houden we het er maar op dat de term fraude niet van toepassing is als je bij Alamo boekt en voor een aantrekkelijk tarief opteert.
    Ik wil nog wel kwijt dat ik denk dat jij de forum of blog lezer gewoon wat mogelijkheden of zelfs een leuke deal wilt bezorgen, maar dit is er wel één die een gevaarlijke kick back kan geven :sad:.
    Laatst gewijzigd door Michael; 12-06-11 om 22:44.

  6. Top | #896
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Toch blijf ik erbij dat jij wel in het extreme zoekt, ben benieuwd of je dit altijd met alles doet in het dagelijkse leven ? Want dan rij je vast ook nooit te hard. :-k

    Overigens vermeld Teleton volgens mij ook de risico's in het verhaal omtrent die code, dus hij verzwijgt verder NIETS.

    Het is en blijft je eigen risico als je met dit soort codes werkt.


  7. Top | #897
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    1. De site van Alamo.de en .com is goed tegen fraude bestand. Op het moment dat je boekt wordt fraude of misbruik van couponnen onmiddelijk geregistreerd en wordt in rood aangegeven waar je aan moet voldoen als je voor een bepaalde korting in aanmerking wil komen. In het geval van deze code is dit nooit het geval.
    2. Alamo nodigt je van harte uit om een code in te voeren, zie hiervoor de tekst op het aanvraagformulier. Alle andere plaatjes komen van sites waar nu juist gedurende de hele discussie voor wordt gewaarschuwd om deze niet te gebruiken.
    3. This section is not required for rate quote/reservation purposes. If you have a specific rate, promotional, association or coupon code, please enter it here: ID/CORP ID
    Laatst gewijzigd door Teleton; 12-06-11 om 08:38. Reden: id



  8. Top | #898
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Online check in heb ik wel geprobeerd maar het gaat niet met een europees rijbewijs.

  9. Top | #899
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk Berichten
    De overeenkomst met Alamo staat vol kleine lettertjes waaraan je allemaal moet voldoen. Ik heb vergeefs gezocht naar de restrictie die zou maken dat er wordt gefraudeerd als je voor dit tarief opteert.

    Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk helemaal geen zin in dit soort discussies, maar in dit geval vond ik het toch minstens misleidend te noemen.
    Dat je door onjuist handelen een bepaald tarief hebt verkrijgt met bovenstaande methodes, is nu hopelijk duidelijk.
    Wat een verhaal voor iemand die geen zin in een discussie heeft.

    Eerst even voor de duidelijkheid: laten we de dsicussie beperken over wat hier op het forum over dit onderwerp is gewisseld. Je citeert uit en verwijst naar mijn blog. Mag ik nu eens opmerken dat dat ethisch niet in de haak is en als je citeert, vertel dan het complete verhaal. Je bent als gast welkom op mijn blog, maar het gaat niet aan om de teksten hier op het forum te publiceren.

    In mijn bericht van 21 maart op dit forum geef ik expliciet aan welke risico's iemand neemt als de code wordt gebruikt. Dit is bijvoorbeeld het geval als de restricties/voorbehouden op een site worden genegeerd.

    Wanneer iemand de code bezit en deze op de site van Alamo.com of de invoert in het vakje ID/ Corpid, zijn er geen restricties/voorbehouden of beperkingen. Alamo accepteert de code en gaat de overeenkomst met je aan.

    De conclusie van je verhaal deel ik dan ook niet. Je argumentatie rammelt, is onvolledig en selectief. Dat zal te maken hebben met het feit dat je er eigenlijk geen zin in had.

    Moreel kan je je tegen het gebruik van de code verzetten, da's heel nobel van je. Juridisch is er niets aan de hand wanneer je naar de alamosite gaat, de gegevens inclusief de code in het vakje ID/Corpid verstrekt en vervolgens een aanbod van Alamo krijgt waar geen enkele restrictie gemaakt wordt m.b.t de code.

    Misleidend? Lees mijn bericht van 21 maart op dit forum nog eens.
    Onjuist handelen? Niks onjuist, kom dan eens met de voorwaarden van Alamo waaruit blijkt dat het gebruik onjuist is. Dan lever je een wezenlijke bijdrage aan de discussie. Morele praatjes helpen niet. Je plaatjes van andere sites zijn niet relevant, hooguit een aanvulling op de waarschuwingen die ik er zelf al voor heb gegeven.

    Hoe je aan de ID code komt is juridisch niet van belang; als je hem hebt en je wil hem gebruiken staat niets je in de weg omdat er, als je direct bij alamo boekt, geen voorwaarden aan gesteld zijn en ook tijdens en na de boeking niet worden gesteld.



  10. Top | #900
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Heren.... heren..... De code is bekend en laat verder iedereen zelf bepalen of ze de code wel of niet hanteren. Jullie zijn beiden haantjes en dus hebben jullie beiden een beetje gelijk.... Argumenten zijn nu wel duidelijk toch voor alle forumleden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •