Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: Openbaar vervoer of autohuur

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker toornent's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Locatie
    Purmerend, The Netherlands
    Berichten
    120

    Standaard Re: Taxi of autohuur

    Hallo,

    Ik zou toch voor een auto gaan. Want als je nu toch een keer Orlando uit wilt is een auto veel makkelijker. Ook kun je met een auto gewoon als je klaar bent ergens anders naartoe rijden.

    Op de I-drive rijdt wel een trolleybus van noord naar zuid maar naar andere bestemmingen in Orlando moet je een taxi nemen en die blijven toch wel prijzig. Ook is het wel handig als je niet ergens op een taxi moet wachten.

    Dus mijn advies is neem zeker een auto. Qua prijs valt het ook wel mee als je een kortingscode gebruikt of online boekt.

    Gr. Luke

  2. Top | #22
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Taxi of autohuur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rini Bekijk Berichten
    Dus zal het prijsverschil doorslaggevend zijn. Aanvullend, is een auto via bv het hotel huren dan vreselijk veel duurder
    Hoewel het eigenlijk niet zo maar te zeggen is want we weten natuurlijk niet welk type je wil huren, onder welke condities, hoe oud je bent etc. zou ik toch zeggen: Ja!

    Voor het tarief dat je vanuit Europa een kleine auto voor een week huurt, lukt het niet in Florida. Bovendien moet je dan ter plekke goed op de hoogte zijn van de bijkomende voorzieningen die je er los bij moet huren terwijl je hier voor het volledige pakket betaalt.

    Wees verstandig en huur vooraf. Voor 165 euro kan je de hele week gaan en staan waar je wilt, inclusief brandstofkosten van de eerste tank benzine! Let op: 5 dagen autohuur kost hetzelfde als een week als je vooraf huurt. Vergelijk dat met het tarief wat je zo ongeveer daar ter plekke zou betalen, ik schat dat je op zo'n dikke 500 euro uit komt voor een week.

    Bedenk ook vooraf of je de rondgang langs een serie hotels en resorts met de gratis shuttle naar SeaWorld of Universal nu echt wel een goed idee vindt. En hoe kom je van het vliegveld op de I-drive en terug? Reken gerust op pakweg 100 dollar fare voor een retourtje, incl tip voor de taxichauffeur.

    Een enkele taxirit van de I-drive naar Epcot kost je zo'n 50 dollar, incl tip. Berken de overige kosten maar zelf met de fare estimator.
    Reken bij je kostenvergelijking wel de parkeerkosten bij de parken mee.

    Er zijn forummers die zweren bij de shuttle en de lynxbus, ieder zijn meug!
    Succes dus, met de keuze



  3. Top | #23
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Taxi of autohuur

    En... de vrijheid die je hebt met een "eigen" auto onder je kont.
    Je kunt gaan en staan waar en wanneer je maar wilt ipv te moeten wachten op een trolleybus of een taxi.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  4. Top | #24
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    4

    Standaard Re: Taxi of autohuur

    Dank. Dat zijn vrij eensluidende adviezen. Zag op die berekeningsmodule dat bij aardig wat te bezoeken locaties 20-30 dollar vrij normaal is. En dat dus ook weer terug.

    Nogmaals dank.

  5. Top | #25

    Standaard Re: Taxi of autohuur

    Wij gaan ook in september voor 9 dagen naar een hotel op I.Drive. Ik had bij de reservering transfers van het vliegveld meegeboekt. Waar kan ik nu het beste dan een auto huren? Toch op het vliegveld en niet meegaan met de transfer of is er een autoverhuur iop I drive die ik vanuit NL kan reserveren en dan ophaal als ik in het hotel ben?

    ALvast dank vboor jullie reacties!

  6. Top | #26
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Taxi of autohuur

    Vliegveld heb je meeste keus aan auto's. Je mag hier in het algemeen zelf je auto uitzoeken. Bij een verhuurder buiten het vliegveld moet je maar afwachten welke auto je toegewezen krijgt.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #27
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Taxi of autohuur

    Op de site van de verhuurder kan je de verhuurstations op zoeken. Bijv. Alamo heeft 7 afhaaladressen in Orlando. Andere verhuurders hebben er ook meerdere, gewoon even op hun site kijken.

    Als je voor een auto buiten de luchthaven kiest moet je goed op het tarief letten als je dan 7 dagen huurt kan je dat nogal schelen met 1 dag extra tegen dagtarief.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-05-11 om 18:00. Reden: fqe



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •