Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Even voorstellen: elsvv

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    3

    Standaard Even voorstellen: elsvv

    Hallo,

    Met veel interesse heb ik als nieuwe bezoeker jullie verhalen en tips gelezen !

    Ik ben Els en samen met mijn gezin heb ik reeds 1x Florida bezocht.
    We zouden graag deze zomer terugkeren naar de States maar sommigen zeggen dat Florida in dit seizoen een slechte keuze is : benauwd warm en veel kans op regen .

    Kan iemand met ervaring met naar Florida reizen in de zomer hierover ons wat informeren aub ?

    Bedankt en groetjes,
    Els

  2. Top | #2
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Even voorstellen: elsvv

    Wij zijn afgelopen zomer in juli geweest en ik vond het best meevallen. De één kan natuurlijk beter tegen de warmte dan de ander. Wij hadden heerlijk weer en weinig regen. Daarentegen kan het de komende zomer wel met bakken naar beneden komen. Wat we natuurlijk niet hopen want we gaan weer in juli/augustus.

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Even voorstellen: elsvv

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elsvv Bekijk Berichten
    We zouden graag deze zomer terugkeren naar de States maar sommigen zeggen dat Florida in dit seizoen een slechte keuze is : benauwd warm en veel kans op regen .

    Hallo Els en welkom hier op het Florida Forum. Het is altijd een goede keuze om naar Florida af te reizen. Alle seizoenen hebben zo hun voor- en nadelen. Juni is de natste maand , direct gevolgd door juli. In die periode valt er gemiddeld meer dan 180 mm regen per maand. En het is hurricane season, dus soms kan er een straf briesje staan. Nergens zioe je zulk mooi en overdonderend onweer als boven Florida in de zomer.De gemiddelde temperatuur loopt over dag op tot gemiddeld 33 graden. Voila het recept voor een subtropisch klimaat.....

    Duizenden toeristen trekken in de zomer naar Florida, zijn ze allemaal gek geworden? Welnee! Als je je van te voren realiseert wat je zoal kunt verwachten, kom je niet snel voor verrassingen te staan.

    Ben je gevoelig voor hoge luchtvochtigheid, hoge temperaturen en word je sikkeneurig van een buitje regen? Dan kan je beter in voor- of naseizoen naar Het Beloofde Land reizen.



  4. Top | #4
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Even voorstellen: elsvv

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Nergens zie je zulk mooi en overdonderend onweer als boven Florida in de zomer.
    Daarom is voor mij de regentijd (zomer) het favoriete seizoen. Misschien niet het meest aangename, want het kan inderdaad wel erg warm en vochtig zijn zijn en ja het kan ongehoord plenzen. Het weer is vooral fascinerend en het blijft me aangenaam verrassen hoe een stapelwolkje in een half uur kan uitgroeien tot een ongehoorde donderbui. Meestal is het een halfuurtje ook weer voorbij, en neemt de zon het weer over alsof er niets gebeurd is (maar het is dan wel lekker afgekoeld). Het klimaat in dit seizoen doet meer tropisch dan subtropisch aan: in Suriname, waar ik ook wel eens geweest ben, voelt het klimaat hetzelfde aan (zij het iets minder warm).

    Lente en herfst zijn aangenaam maar zeker in het voorjaar mocht er wat mij betreft wel vaker een buitje vallen. De wintertijd varieert van prachtig zomerweer (naar Nederlandse begrippen) tot ineens zomaar een graadje nachtvorst met een snijdende noordoostenwind.

  5. Top | #5
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Even voorstellen: elsvv

    Hallo Els,

    wij gaan nu voor de 5de keer in juli/aug en ik zou niet anders willen.
    Ja het is warm ,soms erg warm maar je wendt er wel aan, ligt er ook een beetje aan
    waar je naar toe gaat. Orlando is inderdaad wel heel warm maar overal is airco en in de parken staan sproeiers. De warme regen die iedere dag even valt is ook zo weer over, meestal rond een uur of 16.00 (ik vind het heerlijk als het even flink gaat storten). Wij hebben in ieder geval nog nooit onze plannen hoeven wijzigen om het weer.(op 1 vakantie na maar toen was er een tropische storm en vonden we dat we beter niet de zee op konden gaan met onze boot). Omdat je schrijft dat je met je gezin gaat (waarschijnlijk ook met kinderen) moet je wel zorgen dat zeker de kinderen goed water drinken en natuurlijk goed insmeren met zonnebrand en als ze klein zijn een petje op voor de zon! Wij halen altijd grote pakken met waterflesjes bij de Publix en nemen deze overal mee naar toe. Wat mij betreft is juli een perfecte tijd,.....
    Laatst gewijzigd door angelique100; 20-01-11 om 13:38.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    3

    Standaard Re: Even voorstellen: elsvv

    Aan allen,

    Bedankt voor de snelle reacties. Voor de meeste van jullie leek/lijkt het best mee te vallen al moet er blijkbaar toch wel echt rekening gehouden worden met de weersomstandigheden.
    Bijkomend probleem is dat mijn man ginder (of ergens anders in de US als we van bestemming veranderen) vlieguren wil maken en dat lijkt me in dat weer niet zo goed mogelijk...
    Daar iemand ervaring mee ?

    Groetjes,
    Els

    PS : de vorige keer was Orlando in december 2008, heel anders dus...

  7. Top | #7
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Even voorstellen: elsvv

    Ja, in Kissimmee is een klein vliegveldje waar je zeker vlieguren kunt maken....
    Tegen een zeer redelijk tarief....

    En je kunt gewoon vlieguren maken, meteo is aan wezig (uiteraard) en ze weten precies wat wel en niet kan.... De vliegschool van Delta Airlines zit ook hier in de buurt, nou die vliegen ook in juni/juli en augustus.... zeker weten ;-)
    Laatst gewijzigd door r.teeuwsen; 20-01-11 om 14:37. Reden: typefoutje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •