Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Even voorstellen: Niekie

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: Niekie

    Dag,
    wij gaan dit jaar voor het eerst naar florida (niet naar de US hoor). Welke weg is het mooist te nemen op dit stuk (oostkust of binnendoor)?
    Is er een plaats onderweg die eruit springt qua aantrekkelijkheid voor een tussenstop?
    Terug rijden we van Orlando langs de westkust weer terug. Wat is dan het mooiste? Daar willen we ergens nog 2 nachten verblijven....
    Alvast dank, groetje, Niekie

  2. Top | #2
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Even voorstellen: Niekie

    Welkom op het forum! Volgens Google Earth heb je alleen Florida in de US, nergens anders ter wereld. Dus ben benieuwd waar jouw 'Florida' dan is. :mrgreen:

    En waar wil je nou precies heen, want als ik geen beginpunt weet, maar enkel Orlando, wordt het wat lastig met oost, west of binnendoor. Binnendoor is het snelste maar minste te zien. Westkust schijnt het mooiste te zijn... heb zelf geen ervaring met de oostkust A1A af te rijden.

  3. Top | #3
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Even voorstellen: Niekie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niekie Bekijk Berichten
    Dag,
    wij gaan dit jaar voor het eerst naar florida (niet naar de US hoor).
    Dit hoort er - denk ik - nog achter: "daar zijn we al vaker geweest"

    Ofwel, het is de eerste keer dat ze naar Florida gaan, maar niet de eerste keer dat ze naar de US gaan...

    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  4. Top | #4
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Even voorstellen: Niekie

    Niekie, moet ik uit je bericht begrijpen dat je op Miami landt en van daaruit naar Orlando gaat?

    Je hebt nogal wat mogelijkheden:

    - De kustweg A1A gaat over zoveel mogelijk van de kleine eilandjes die voor de oostkust van Florida liggen. Een lange maar leuke en afwisselende route. Regelmatig word je terug naar het vasteland gestuurd omdat niet alle eilanden onderling met bruggen zijn verbonden.
    - Kies je voor snel, dan neem je de Interstate 95. Kies je voor nog sneller, dan neem je de Turnpike (tolweg). Maar dan zie je niets - behalve auto's.
    - Via de westkust kan ook, de weg neemt je mee door de Everglades en via plaatsen als Naples, Ft Meyers (bekend van o.a. het Edisonmuseum) en Tampa en de vele fraaie stranden aan de Golfkust. Is een meerdaagse trip.
    - En dan is er nog de US 27 dwars door de staat heen, door gebieden waar weinig toeristen komen. Dat er toch het nodige te zien is onderweg lees je in dit topic.

    Uit je vraag maak ik op dat je je nog heel erg moet oriënteren. Dit forum zal je meer ideeën geven dan je vakantie lang is: je moet keuzes maken. Zie ook dit topic en het Florida FAQ subforum

  5. Top | #5

    Standaard Re: Even voorstellen: Niekie

    Dag Koen,
    dank je wel, ik heb gister te lang achter het scherm gezeten, zie ik :wink:
    Ik bedoelde inderdaad van Miami naar Orlando! En we zijn wel eerder in de US geweest (Westkust en New York), maar nog niet in Florida.

    Wij zijn een familie, met zijn viertjes: 2 kids van 14 en 11 jaar en houden van veel wildlife zien (vooral mijn zoontje is gek op dieren), mooie stranden, zwemmen, snorkelen, actieve dingen doen, 1 dag Disney is hartstikke leuk en natuurlijk een keertje shoppen .. Voor mijn puberdochter zijn "gekke, opvallende dingen/tips" natuurlijk ook leuk.

    We hebben (i.vm. KLM wereldweken) heel voordelige vluchten kunnen boeken naar Miami, vandaar. We komen maandagavond 2 mei 's avonds aan en vliegen 8 mei 's avonds weer terug,
    We moeten dus, helaas, een rondje maken. In ieder geval willen we natuurlijk Miami zien en in Orlando Disney doen. Verder wilden we Key west doen, maar ik denk dat dat teveel van het goede wordt, dus overnachtingsschema ziet er nu in concept als volgt uit:
    2 en 3 mei: Miami
    4 en 5 : Orlando (Disney en springs - Kelly park, bij Apopka, op een band de rivier af)
    6 en 7 : Fort Meyers (of mooiere plek langs westkust),
    onderweg (omweg) langs Homosassa springs: snorkelen met manatees en op een airboat
    8 : key largo (is minder ver, we willen snorkelen en een hutje op het strand)
    9 : 's avonds terugvlucht

    Dus: waar ik eigenlijk naar op zoek ben is
    a) wat de mooiste weg is van Miami naar Orlando om te rijden (en qua tijd haalbaar om onderweg mooie dingen aan te doen, leuke stranden, leuke stadjes, mooie natuur o.i.d.) .
    b) is het nodig om beide "springs" te doen, of lijkt het op elkaar? (waar kun je anders goed en goedkoop airboaten en met manatees snorkelen)
    c) wat is de leukste/mooiste overnachtingsplek langs de westkust?
    d) is het verstandig - gezien de afstand - om key west te skippen?

    We willen per dag tenslotte niet 5 uur in de auto zitten en ook het liefst 2 nachten ergens verblijven i.p.v. na 1 dag weer inpakken ..

    ps en voor leuke verblijven (op het strand, in een hutje o.i.d, we zijn niet zo van de luxe, meer van de sfeer) houden wij ons uiteraard aanbevolen!

    Nou, een heel verhaal, maar alvast dank voor jou/jullie reacties, dit is een gaaf forum!

  6. Top | #6

    Standaard Re: Even voorstellen: Niekie

    Oh ja, en dan willen we ook nog door de Everglades natuurlijk, wat is de leukste/beste stop daar (om bijv. alligators te zien)? Dat doen we dan als we van Fort Meyers (of een andere plek) naar Key Largo rijden...

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Even voorstellen: Niekie

    Gezien julli tijdsbestek zou ik voor de Turnpike kiezen. De snelste verbinding tussen Miami en Orlando.

    2 dagen Ft. Myers zou ik ook ombouwen in 1. Dan heb je een extra dag in Orlando, niet onnodig als jullie ook nog Apopka, Kelly Park èn Disney willen doen (waarvan de laatste op zichzelf al voldoende te bieden heeft voor een volledige week)

    Airboaten kan trouwens ook in Kissimmee, daar hoef je niet voor naar de Everglades, hoewel jullie daar toch al doorkomen als je Tamiami Trail (westkust>Miami) volgt.
    Persoonlijk denk ik dat je voor zo'n "korte" trip je keuzes zorgvuldig moet plannen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #8
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Even voorstellen: Niekie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niekie Bekijk Berichten
    Oh ja, en dan willen we ook nog door de Everglades natuurlijk, wat is de leukste/beste stop daar (om bijv. alligators te zien)?
    Langs US 41 zijn volop mogelijkheden. Het Evergladestopic biedt volop info. Eigenlijk is dan de vraag: wil je een airboat ride - snelheid, sensatie maar wat minder natuur - of wil je in korte tijd wat natuur zien? In het laatste geval is het trammetje bij Shark Valley een goede keuze. Airboat rides zijn echt overal in de Everglades te boeken maar, zoals Gerrit al aangeeft, ook elders.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •