Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Even voorstellen: madreeken

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: madreeken

    Wij zijn 55 plussers en willen graag een vakantiehuisje of flat kopen in Florida (géén timesharing). Bij voorkeur een flat of een huisje zoals je in België aan de kust hebt met een gemeenschappelijk zwembad, zo een soort Residentie waar je je eigendom hebt en betaald voor het 'gemeenschappelijk onderhoud'. Graag in een streek waar meerdere Belgen en Nederlanders wonen. Wie kan mij helpen aan info betreft: orkaangevaar (oost- of westkust), meeste landgenoten, betrouwbare Immo, goedkope vliegtickets, auto kopen in US enz...

  2. Top | #2
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: wie kan mij helpen? alle info welkom

    Bam, zo met de deur in huis vallen. Da's duidelijk :mrgreen:
    Er is al een uitgebreidt topic op dit forum over huizen kopen. Misschien is het een goede start om dit eens door te nemen. Daar kunnen dan ook weer vragen gesteld worden.

    Dit is het topic; http://www.floridaforum.nl/showthrea...ght=huis+kopen

    Ik hoop dat jullie daar wat aan hebben.

    PS. Dit is het "Even voorstellen" topic, dus misschien is het leuker om iets verder te gaan dan; "Wij zijn 55 plussers... :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #3
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Even voorstellen: madreeken

    Hoi Madreeken, welkom op dit forum voor Floridafanaten. Het soort appartementen dat jullie zoeken heet in Florida condominium of kortweg condo en daar is uitgebreid keuze in op het moment. In Florida heb je ook aparte "active adult communities" - resorts met property speciaal voor 55+ers, vaak met allerlei voorzieningen zoals gemeenschappelijk zwembad, soms golfbaan, en hulp voor de ouder wordende mens, maar dan zit je wel tussen de bejaarden... Of dat voor jullie wat is, ook op langere termijn, moet je zelf bedenken.

    Hoewel er best wat Nederlanders en Belgen een buitenverblijfje in de sunshine state hebben - wij ook - zal een community waar je meer landgenoten vind nog lastig te vinden zijn. Florida is groot en de meeste Europeanen verkiezen toch om te overwinteren in Zuid-Europa dan in Florida. Maar ik snap héél goed waarom jullie liever naar Florida gaan De meeste kans om landgenoten tegen te komen loop je volgens mij in de Orlando area, i.h.b. villaplaatsen als Davenport.

    Er zijn in Amerika nauwelijks restricties voor het kopen van onroerend goed en ten opzichte van Europa zijn de prijzen veelal laag. Hou goed rekening met de kosten die komen bij het bezit van een huis - belasting, verzekeringen, HOA (homeowners association) fees, die laatste kunnen bij een condo met voorzieningen aardig oplopen. Maak dus een degelijke begroting. In het huizentopic dat Gerrit verwees kun je al een aardig idee daarvan krijgen.

    En natuurlijk hopen we jullie binnenkort te kunnen verwelkomen in het selecte gezelschap van huizenbezitters op dit forum!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •