Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 74

Onderwerp: Daytona Beach

  1. Top | #11
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Daytona Beach

    De laatste keer, afgelopen jaar, dat ik onverzekerd :lol: met de huurauto op het strand reed stonden er meerdere auto's vast in het zand.

    Gelukkig was daar de strandwacht met zijn pick-up die iedereen wel even een schepje wilde helpen, om vervolgens te helpen met de auto te duwen en als dat niet werkte dan maar de pick-up er voor zetten met een sleepkabeltje. :lol:

    Maar idd, leuk om te doen als je er bent, maar de tour op het circuit van Daytona vond ik toch een stuk leuker. Je bent nml. gebonden aan de maximale snelheid op het strand en aan de verplichte rijstroken. En er wordt echt gecontroleerd door de politie op het strand.


  2. Top | #12
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Daytona Beach

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    En er wordt echt gecontroleerd door de politie op het strand.
    Zo is dat en dat komt voornamelijk omdat er nogal wat ongelukken schijnen te gebeuren. Kinderen spelen op het strand en hebben geen oog voor het verkeer, logisch. Ook al loopt er maar een tegen je auto aan....je hangt.

    Ik begrijp ook wel dat het leuk is, en verleidelijk! Wat men er mee doet moet men vooral zelf weten, maar bezint wel eer ge d'r aan begint.........[-o<. In voorkomende gevallen hoef je daar niet aan te komen met ' ik wist het niet...'

    Alamo schrijft hier over op hun site (in vette hoofdletters, sorry maar kennelijk zijn ze bang dat de lezer het anders niet begrijpt):

    IF THE VEHICLE IS OBTAINED OR USED BY OR FOR ANY PROHIBITED USE OR
    IN VIOLATION OF THE AGREEMENT, THEN, EXCEPT TO THE EXTENT
    PROHIBITED BY APPLICABLE LAW (A) ANY LIMITATION OF YOUR
    RESPONSIBILITY UNDER THE AGREEMENT IS VOID AND YOU ARE FULLY
    RESPONSIBLE FOR ALL RESULTING DAMAGES, INCLUDING LOSS OF USE,
    CLAIMS PROCESSING FEES, ADMINISTRATIVE CHARGES, COSTS, AND
    ATTORNEY'S FEES, AND (B) WHERE PERMITTED BY LAW, CDW AND THE

    LIABILITY PROTECTION, AND EP INSURANCE ARE VOID



  3. Top | #13
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Dat lijkt me logisch, het water staat bijna onder de poort :lol:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ietie Bekijk Berichten
    Wij gebruiken het strand puur als pakeerplek .
    Maar dan moet je er toch eerst op. lijkt me :mrgreen:

    Buiten dat, als je niet te wild doet, gaat dat helemaal goed.
    Ik moet in South Dakota wel eens noodgedwongen gravelwegen op, simpel omdat er niets anders is. Gewoon straten, met verkeersborden, regeltjes etc., dus niet Off-Road.

    Zou ik dan ook problemen met de verhuurder kunnen krijgen ? Volgens mij niet.
    En de beach road is ook bebord, en onder law-enforcement controle
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-03-11 om 12:56. Reden: berichten samengevoegd
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #14
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2011
    Berichten
    42

    Standaard genieten van daytona beach

    hallo genieters

    in onze vakantie hebben we ook een dagje uitgetrokken voor een bezoek aan daytona beach

    het strand waar we per voertuig over het strand mogen rijden toch.....
    of zijn er hier beperkingen
    we reizen echter per camper

    wat valt hier nog allemaal te beleven, ik had al begrepen dat de weekends
    de drukkere dagen waren
    is dit alle een belevenis waart, of is het een tijdsverspilling

    bezoekers graag jullie reactie
    dank u

  5. Top | #15

    Standaard Re: genieten van daytona beach

    Het is heel leuk om met de auto over het strand te rijden, zeer hard zand heel vreemd.
    Dan ergens parkeren en hup zo de zee in.
    Je kunt er ook stoeltjes en een parasol huren, een quad huren en ook jetski's.
    Het water is lekker warm dus altijd goed. Ga door de weeks en het is er redelijk rustig.

    Officieel mag je er niet met een huurauto rijden. Dit is off the road en dat staat in het contract dat dat niet mag.
    Je bent daar niet verzekerd mocht er wat gebeuren.

    Maar heel veel mensen doen het en ook wij hebben het gedaan, heel leuk.

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2011
    Berichten
    42

    Standaard Re: genieten van daytona beach

    dank je

    hebben jullie daar ook campers gezien op het strand
    we hebben er eentje van 9 meter lang

    of zouden we deze veiligheidshalve elders parkeren, in de nabije omgeving, en ons traject te voet verder zetten

    het lijkt ons zeer leuk daar over het strand te mogen rijden, ik heb echter geen idee of het kan en mag

    groeten

  7. Top | #17
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: genieten van daytona beach

    Ik heb er ook vrachtwagens zien rijden, dus met een camper zou het ook moeten mogen.
    Het is gewoon een keer leuk om te doen, en over de do's en don't's is op internet heel veel te vinden.
    Deze site is er één van, maar er zijn er meer. Check it out, en doe er je voordeel mee.

    Buiten Spring Break, Bike Week, Biketoberfest (voor en najaar) en de race-events is het relatief rustig in DB en op de stranden. In de weekeindes misschien iets drukker dan doordeweeks, maar overlopen wordt je er zelden.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #18

    Standaard Re: genieten van daytona beach

    Heb wel kleine vrachtauto's zien rijden, campers kan ik mij niet herinneren. Als ik wat foto's op internet kijk van Daytona Beach zie ik er geen. Je moet altijd betalen om er op te komen dus als het niet mag dan hoor je het vanzelf.

  9. Top | #19
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: genieten van daytona beach

    Op de diverse overheidswebsites staan geen restricties vermeldt. en de trucks die ik gezien heb waren volbloed Peterbilts, Freightliners etc. Weliwaar zonder trailers, maar zeker geen kleintjes.

    Maar je hebt wel gelijk, als het op dat moment niet mag, sturen ze je vanzelf terug.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 22-05-11 om 23:15. Reden: lettertje bij
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #20
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Daytona Beach

    Altijd betalen? Hebben wij geluk gehad.. niemand in het hokje, dus hup het strand op gereden, even lekker uitgewaaid en in de zee even pootje baden.. daarna weer in de auto en het strand af via een ander stukje, ook niemand in het hokje!

    Dit was overigens wel aan het begin van de avond.. zeg 18-19u ofzo.
    Daarna lekker ergens wezen eten. Wel leuk om een keer meegemaakt te hebben. Kregen nog wel strandwacht of politie ofzo achter ons aan, geloof dat we onze auto ergens hadden neergezet waar het niet mocht. :mrgreen:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •