Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 77

Onderwerp: Reisschema Michael66: Rondje Florida zomer 2011

  1. Top | #21
    Florida Groupie Hans uit Koekelare's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Koekelare, Belgium
    Berichten
    390

    Standaard Re: Reisschema Michael66: Rondje Florida zomer 2011

    Dat weet ik, je moet je aanmelden met dezelfde cc als waar je mee je je reservering gemaakt hebt.

    Groetjes.
    Love to Travel

  2. Top | #22
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Michael66: Rondje Florida zomer 2011

    Even een update. Inmiddels ruim twee weken na het boeken van de vlucht. Dus weer even tijd gehad om wat te bekijken, zoeken, speurneuzen, afwegen ...

    De villa in Kissimmee is geboekt! Van 9 t/m 23 juli zitten / liggen / lopen / zwemmen we in een heerlijke villa (huis) met eigen zwembad in de community Cumbrian Lakes. Een relatief nieuwe community met mooie huizen, gelegen aan Poinciana Boulevard. Het huis heeft precies dat wat we zoeken: genoeg slaap en badkamers, een eigen zwembad (met whirlpool-gedeelte), snel en draadloos internet, grote flatscreen TV met voldoende zenders, een gameroom voor het mannelijke deel van het gezelschap. En dat allemaal voor een goede, acceptabele prijs.

    Met dank aan een ander forumlid, van wiens kennis, ervaring en contacten ik dankbaar gebruik heb mogen maken.

    Tijd om eens verder te denken over de invulling van de eerste week.

    De planning was nog steeds om de eerste week rond te gaan toeren door zuid en west Florida. Zie de eerste post van dit topic. Dat wás dus de planning. Maar daar is nu wat verandering in gekomen. Enerzijds omdat ik er achter kwam dat we precies in het weekend van 4 juli daar zijn (Independance Day Weekend) en het dus erg druk en duus is om richting de Keys / Key West te gaan. En dat zou logischerwijs wel onze bedoeling zijn, als je in Miami landt en vanuit daar je toer begint. Anderzijds speelt nog heel erg dat mijn gezondheid ons aandacht vergt; voldoende rust en de mogelijkheid om extra rust te nemen als dat gewenst is. Geen idee hoe mijn lichaam dan gaat reageren op de vermoeienissen van de reis en de Floridiaanse omstandigheden.

    En toch .... toch willen we best wel wat leuke dingen gaan zien en doen in die week. Ergens zijn waar we centraal genoeg zitten om niet steeds al te lange stukken te moeten rijden.

    En toen - ik schreef het al bij het reisschema van TA2 Gerrit - kwam ik het illustere plaatsje Hollywood, FL tegen. Wel apart: die plaatsnaam wordt altijd met de toevoeging ", FL" geschreven.
    Zou dit wat zijn? Een plaatsje tussen Miami en Ft. Lauderdale in, vlakbij en toch er net buiten. Geen schreeuwende hoogbouw, een leuke, lange boulevard (The Broadwalk, ruim mijl), veel kleine restaurantjes, fietsverhuur (we blijven NLers!), veel strand- en boulevard-activiteiten. Je zou het bijna niet geloven ...
    Van daaruit kun je gemakkelijk snel richting Miami en de eerste Keys komen (zwemmen met dolfijnen!), een stukje de Everglades in, de "forten" Pierce en Lauderdale bezoeken. En natuurlijk shoppen in de Sawgrass Mills en Aventura Malls. En wie weet zit er nog een wedstrijdje van de Florida Marlins in.

    Ja, dat lijkt me wel wat. Meteen met Chantal besproken en die was ook enthousiast. Kortom: Daar gaan we een week verblijven, van 1 t/m 8 juli. Nu nog een passend appartement of huis zien te vinden. Mijn eerste indrukken op de plaatselijke toeristische website stemmen me positief over die zoektocht. Tips zijn welkom!

    Ook maar meteen even naar het honkbalschema gekeken. De schema's van MLB zijn nog "voorlopig", maar daar komt zelden verandering in nadat ze als zodanig zijn gepubliceerd.

    Mijn hart vloog meteen weer in de jubelstemming: Als wij in Orlando zijn spelen de Rays een lange thuisreeks (15-21 juli) tegen .... de Boston Red Sox en de New York Yankees!!!. Da's dan alvast geregeld: daar gaan we heen! Meteen onze vriendin Darlene opzoeken, die woont daar in de buurt en is grote (ook qua omvang ...) fan van ex-Rays-speler Carl Crawford die nu bij Boston speelt.


    Rays schema voor juli 2011.

    En laten de Florida Marlins in Miami nou net in de eerste week van juli een thuisreeks spelen tegen topteam Philadelphia Phillies en de Houston Astros. Goh, wat rot voor me .... :-D



    Life can be soooooooo good!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 19-01-11 om 18:03.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #23
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Michael66: Rondje Florida zomer 2011

    donderdag 30 juni 2011: 's middags Steven uit school halen en op weg naar Duesseldorf, daar overnachten vlakbij vliegveld
    vrijdag 1 juli 2011: vlucht Duesseldorf - Miami. Na aankomst auto ophalen en alvast een stuk richting Keys, hotel onbekend. naar huis/appartement in Hollywood, FL rijden
    zaterdag 2 juli 2011: Weinig doen, beetje bijkomen van de reis
    zondag 3 juli 2011: Zwemmen met dolfijnen, doorrijden naar Key West
    maandag 4 juli 2011: Key West > Marco Island/Naples. Onderweg ....??
    dinsdag 5 juli 2011: Marco Island / Naples
    woensdag 6 juli 2011:
    donderdag 7 juli 2011:
    vrijdag 8 juli 2011:
    zaterdag 9 juli 2011: Aankomst in Orlando / Kissimmee. Intrek nemen in villa Cumbrian Lakes.
    zondag 10 juli 2011:
    maandag 11 juli 2011:
    dinsdag 12 juli 2011:
    woensdag 13 juli 2011:
    donderdag 14 juli 2011:
    vrijdag 15 juli 2011:
    zaterdag 16 juli 2011:
    zondag 17 juli 2011:
    maandag 18 juli 2011:
    dinsdag 19 juli 2011:
    woensdag 20 juli 2011:
    donderdag 21 juli 2011:
    vrijdag 22 juli 2011:
    zaterdag 23 juli 2011: Vertrek richting Miami
    zondag 24 juli 2011: Vlucht Miami - Duesseldorf
    maandag 25 juli 2011: Aankomst Duesseldorf, autorit naar Gouda. Pffff .....

    En nog een kaartje waarop is aangegeven waar Cumbrian Lakes is:



    Laatst gewijzigd door Michael66; 19-01-11 om 18:51.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #24
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Michael66: Rondje Florida zomer 2011

    Nog een reden erbij om 18-21 juli naar Rays-Yankees te gaan:

    Honkballer Andruw Jones tekent bij Yankees
    21 januari 2011 10:26 AMSTERDAM - Andruw Jones zet zijn honkbalcarrière voort bij New York Yankees. Dat maakte de Amerikaanse recordkampioen bekend.

    Jones komt over van Chicago White Sox als een reserve voor alle drie posities in het verre veld. De Yankees worden Jones' vierde club in vier jaar en zijn vijfde club in de Major League.
    De 33-jarige van Curaçao afkomstige Jones tekent een contract voor een seizoen in de Bronx. Hij gaat daar twee miljoen dollar, een kleine anderhalf miljoen euro, verdienen. Daar kan nog 1,2 miljoen dollar, ongeveer negenhonderdduizend euro, bovenop komen aan prestatiegerelateerde bonussen.
    Bron.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker DrDre's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Locatie
    Papendrecht
    Berichten
    62

    Standaard Re: Reisschema Michael66: Rondje Florida zomer 2011

    Hoi Michael,

    Hollywoodbeach komt mij wel bekend voor.
    Wij hebben daar nl. in het Hollywood Beach Resort gezeten tijdens onze eerste keer naar Florida in 1993.
    Er zal ondertussen wel heel veel veranderd zijn, maar toen was het een leuke en redelijk centraal gelegen locatie.
    Je zit er aan de A1A en als je een stukje westwaards rijdt zit je op de US1 en nog iets verder westwaards zit je op de 95
    Ik zag trouwens op internet dat het tegenwoordig hotel "Ramada Hollywood Beach Resort" heet.

    Toen wij er zaten was het een heel prettig hotel met heel vriendelijk personeel.
    Beneden waren er een aantal foodcourts met uiteenlopende mogelijkheden van
    een snelle hap hamburger en een afhaalchinees tot een goed restaurant.
    Het mooie van dit hotel vond ik dat als je beneden in de lobby kwam,
    je via de “achteruitgang” de boulevard overstak en meteen op het strand zat.
    Op de boulevard waren er diverse mogelijkheden om wat te gaan zitten drinken
    aan een tafeltje of aan de bar. En 's avonds was er vaak live-muziek.
    Verder was er ook nog een zwembad op de boulevard.

    Zoals gezegd, er zal in 18 jaar wel veel veranderd zijn, maar onze ervaringen met Hollywood FL. zijn in ieder geval goed.
    (misschien ook wel omdat het mijn eerste vakantie was met mijn huidige vrouw )

    1993 - Florida, 1999 - Florida, 2005 - Florida, 2008 - Florida, 2011 - Florida 8-)

  6. Top | #26
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Reisschema Michael66: Rondje Florida zomer 2011

    Misschien is het nieuwe Van der Valk Dusseldorf Airport hotel iets voor jullie?

    Met een sleep/park/fly arrangement
    Laatst gewijzigd door A.Hofman; 21-01-11 om 12:38.

  7. Top | #27
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Reisschema Michael66: Rondje Florida zomer 2011

    Hey collega,

    Fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat en dat jullie weer naar Florida gaan, dat zal je herstel bevorderen.

    En dan komt er ook nog een reisverslag, dat wordt weer een feest om te volgen

    Groetjes,
    Pieter & Petra
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  8. Top | #28
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Michael66: Rondje Florida zomer 2011

    Thanx, DrDre. Jouw verhaal bevestigt mijn vermoeden dat het inderdaad een erg leuke plek is om te bivakeren. In 18 jaar verandert er veel, maar ook weer niet zo veel. Wat ik op de plaatjes en filmpjes zie die ik tegenkom is het er misschien juist mooier op geworden. Uit veel info lijkt het mij alsof er daar een soort van anti-beweging is tegen de moderne drukte van Miami. Vind ik wel leuk.

    @A.Hofman: Ik ga er eens naar kijken. Alles is meegenomen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #29
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Reisschema Michael66: Rondje Florida zomer 2011

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    De villa in Kissimmee is geboekt! Van 9 t/m 23 juli zitten / liggen / lopen / zwemmen we in een heerlijke villa (huis) met eigen zwembad in de community Cumbrian Lakes. Een relatief nieuwe community met mooie huizen, gelegen aan Poinciana Boulevard.
    Mooi locatie :-D ! Via Poinciana ben je overal vrij snel, vonden wij ;-) !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Mijn hart vloog meteen weer in de jubelstemming: Als wij in Orlando zijn spelen de Rays een lange thuisreeks (15-21 juli) tegen .... de Boston Red Sox en de New York Yankees!!!. Da's dan alvast geregeld: daar gaan we heen! Meteen onze vriendin Darlene opzoeken, die woont daar in de buurt en is grote (ook qua omvang ...) fan van ex-Rays-speler Carl Crawford die nu bij Boston speelt.
    Dat is wel heel mooi geregeld :mrgreen: ! Dat zijn topwedstrijden, echt wat voor jou/jullie !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  10. Top | #30
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Reisschema Michael66: Rondje Florida zomer 2011

    Wij slapen in het Holiday Inn in Düsseldorf Airport-Ratingen. Is ook niet zo duur en heeft ook park-sleep-fly arrangementen. Ook hebben ze kamers met 2 double beds.
    http://www.holidayinn.com/hotels/gb/...rt/hoteldetail
    Wij betalen zonder parkeren voor 3 volwassenen en 1 kind € 64,00 voor 1 nacht.
    Ik heb wel even moeten bellen, want door de 3e volwassene kreeg ik online standaard 2 kamers toegewezen. Nu hebben we 1 kamer met 2 double beds.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •