Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 14 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 134

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Amsterdam - Schiphol

  1. Top | #41
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Veel vakantiegangers naar VS stranden op Schiphol

    Niet helemaal mee eens. Eigenlijk helemaal niet. Van banken en verzekeraars verwachten we "zorgplicht" (past het product wel bij de klant) en volledige uitleg over kostenstructuren, en dan hoeft een reizenverkoper niet specifiek de eisen die aan die reis zijn verbonden duidelijk te maken? Nee, dat gaat er bij mij niet in.

    Een dergelijk belangrijk feit als de paspoortregels (anders kom je het land gewoon niet in) behoort in mijn ogen specifiek en heel erg duidelijk te worden aangegeven. Voor last-minute-boekingen zou men MOETEN vragen of het paspoort er wel is, zo niet deze VS-reis niet verkopen.

    Andere (verkeers-)regels zijn in mijn ogen een categorie lager in te schatten; er moet wel op gewezen worden dat ze anders zijn, maar met het wijzen op een informatiefolder daarover zou ik al tevreden zijn. Was ik met mijn eerste Florida reis in ieder geval wel, toen kreeg ik van Jan Doets een zeer uitgebreide informatiemap over van alles wat afwijkend is van hoe dingen hier in NL gaan of werken.

    't Is maar een mening. Maar het zou me niet verbazen als dit onderwerp binnenkort bij Radar of zo verschijnt en er wetgeving op gaat volgen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #42
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Veel vakantiegangers naar VS stranden op Schiphol

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    't Is maar een mening. Maar het zou me niet verbazen als dit onderwerp binnenkort bij Radar of zo verschijnt en er wetgeving op gaat volgen.
    Pfffft...mening mag, natuurlijk maar wat mij betreft liever geen regelgeving. Als de zorgplicht van het reisbureau er voor moet zorgen dat ze na gaan of de reis wel bij mij past, krijg je toch wel rare situaties. Ik zie de klachten al bij MAX; vakantie in Schotland erg tegengevallen, alle Schotten reden aan de verkeerde kant van de weg.......Tsja, het reisbureau had toch op zijn minst moeten controleren of dit land wel bij mij past. Je verwacht het niet, he? Ik rij al 50 jaar rechts.....:shock:

    Of je krijgt een bijsluiter bij je vakantieboeking:
    U gaat met vakantie naar Florida;:shock:
    U moet er voor zorgen dat alle reisgenoten over een geldig paspoort beschikken;[-o<
    U kunt zich maar beter in laten enten tegen het Florida virus:-\"
    Wat is het risico op besmetting?
    Het risico is zeer groot\\/


    Alle gekheid op een sticky: Ik ga er natuurlijk ook van uit dat een reisorganisatie je over reispapieren en alle andere zaken die van belang zijn of afwijken van de standaardsituatie informeert. Dit gebeurt in mijn beleving bij de meeste reisorganisaties naar behoren, je krijgt immers een heel pak info mee. Bij de internetorganisaties is de informatie ook beschikbaar, maar je moet er zelf naar zoeken. Deze organisaties doen meer een beroep op onze zelfwerkzamheid en zelfredzaamheid. Het lijkt me niet hun taak om te controleren of de informatie wel goed is overgekomen, we hebben al regeltjes genoeg in dit landje......



  3. Top | #43
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Veel vakantiegangers naar VS stranden op Schiphol

    Die zelfwerkzaamheid /-redzaamheid dacht men ook te hebben m.b.t. beleggingen en beleggingsverzekeringen. Totdat bleek dat dat niet zo was. En toen brak de hel los. En lag de schuld natuurlijk meteen bij de leverancier en tussenpersoon.

    En dat ... dat zal m.i. ook wel eens in de reisbranche kunnen gaan gebeuren. Het zou mij i.i.g. niet verbazen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #44
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Veel vakantiegangers naar VS stranden op Schiphol

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Die zelfwerkzaamheid /-redzaamheid dacht men ook te hebben m.b.t. beleggingen en beleggingsverzekeringen. Totdat bleek dat dat niet zo was. En toen brak de hel los. En lag de schuld natuurlijk meteen bij de leverancier en tussenpersoon.
    En dat is dus grote onzin. Alle regelsen voorwaarden wat betreft deze polissen staan in je papieren. Iedereen dacht rijk te worden en niemand nam de moeite om de polis door te lezen.

    Hetzelfde gebeurt met de paspoorten. Ze moesten gewoon iedereen weigeren die niet de juiste papieren had.

    Ik durf te wedden dat als ditzelfde onderwerp een of ander onnozel spaarzegeltjes systeem betrof iedereen voor 100% op de hoogte was.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  5. Top | #45
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Veel vakantiegangers naar VS stranden op Schiphol

    Blijkbaar is dat niet voldoende. En ergens wordt het op iemand afgewikkeld, iemand gaat er de schuld van krijgen. Ik verwacht dat (net als bij de beleggingen) de leveranciers gaan orden. Da's de punchline van mijn eerdere bericht. Of dat nou terecht is of niet.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #46
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard [Nieuw] Schiphol is klaar voor drukste dag van het jaar

    Schiphol maakt zich op voor de drukste dag van het jaar. De luchthaven heeft extra maatregelen genomen om de drukte van vrijdag op te vangen. Zo zijn extra parkeerplaatsen beschikbaar en vermaken entertainers de wachtende mensen.

    Schiphol verwerkt vandaag naar verwachting ruim 175.000 aankomende, vertrekkende en overstappende passagiers. Dat is een geringe stijging ten opzichte van de drukste dag van vorig jaar. De drukste dag viel toen op vrijdag 27 juli met ruim 174.000 reizigers.

    In totaal doen ruim 9,7 miljoen passagiers in de zomermaanden het vliegveld aan. De luchthaven verwacht in de maanden juli en augustus ongeveer 50.000 reizigers minder dan in 2007. Dat komt vermoedelijk door de verhoogde brandstofprijzen en de onlangs ingevoerde vliegtax.

    ---------

    Zij die vandaag gaan vliegen, veel sterkte!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #47

    Standaard Re: Veel vakantiegangers naar VS stranden op Schiphol

    Bij het reisbureau werd ons(terwijl wij geen kinderen hebben) dit wel verteld. Net zoals ze mij vertelden dat mijn paspoort 6 maanden na de reis nog geldig moest zijn. Was blij dat D-Reizen ons daar op wees want mijn paspoort was tot December geldig. Moest dus een nieuwe laten maken. Sommige mensen lezen of luisteren ook gewoon niet goed.

  8. Top | #48
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Veel vakantiegangers naar VS stranden op Schiphol

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milla Bekijk Berichten
    Bij het reisbureau werd ons(terwijl wij geen kinderen hebben) dit wel verteld. Net zoals ze mij vertelden dat mijn paspoort 6 maanden na de reis nog geldig moest zijn. Was blij dat D-Reizen ons daar op wees want mijn paspoort was tot December geldig. Moest dus een nieuwe laten maken. Sommige mensen lezen of luisteren ook gewoon niet goed.
    Jammer, dat ze bij D Reizen dan ook niet kunnen lezen.
    Ze hadden in hun documentatie, dan vast kunnen lezen dat je paspoort alleen maar tot het einde van je reis geldig hoeft te zijn.
    De 6 maanden is bulls----t
    Volgens een andere posting ben je al voor eind oktober weer terug dus je had gewoon op je oude paspoort kunnen reizen.


    Knaapje

  9. Top | #49
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Veel vakantiegangers naar VS stranden op Schiphol

    Als je op dit en het Orlando forum even zoekt vind je uitgebreide discussies hierover. Ook kan je even kijken op de site van de Amerikaanse ambassade .
    Het heeft denk ik geen zin alles te gaan herhalen.

    Knaapje

    Wellicht overvloede:
    http://amsterdam.usconsulate.gov/vis..._program2.html

    Quote:
    Click on the logo to go straigth to the ESTA website to obtain your travel authorization. Note the six months validity requirement does not apply to Dutch passports. Dutch passports must be valid for at least the duration of the prospective travel.


    Maar die zullen het ook wel niet weten.
    Laatst gewijzigd door knaapje; 20-09-08 om 14:05. Reden: full quote er uit gehaald

  10. Top | #50
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard Re: Veel vakantiegangers naar VS stranden op Schiphol

    Ik heb zojuist naar de marechaussee Schiphol gebeld, ik denk nu wil ik het weten ook!!!
    Die gaven het volgende antwoord:
    Het paspoort moet geldig zijn gedurende het verblijf! Dus niet nog een half jaar na terugkomst of wat dan ook.
    Heb ook verteld dat er op diverse forum's discussie over is en dat er wordt geschreven dat er mensen niet wegkomen: absolute onzin werd mij verteld..
    Hoop dat dit telefoontje een einde maakt aan alle onzekerheid die er blijkbaar heerst over de geldigheid van het paspoort.
    En als je me niet gelooft bel dan zelf met: 020-6038692

    meisje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •