Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 14 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 134

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Amsterdam - Schiphol

  1. Top | #21
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Inchecken op Schiphol

    Weer een vraagje van zeg maar praktische aard.
    Hoe lang duurdt het ongeveer, als je met Martinair vliegt voordat men ingecheckt is en de veiligheids maatregelen doorlopen heeft?
    Ik weet dat je drie uur van te voren aanwezig moet zijn, maar wij gaan met een kleintje die vliegtuigen en Schiphol fantastisch vindt, verder is het een goede traditie om toch nog even de tax free shops te doorlopen.....hoef niet uren daar rond te struinen maar het is zo lullig als je daar komt en dat je eigenlijk gelijk aan boord kan omdat alles zo lang geduurd heeft.......
    Heeft iemand nog tips om te zorgen dat het redelijk vlot gaat, enneh waar bestaan die veiligheidsmaatregelen eigenlijk uit...is het echt zo erg?

  2. Top | #22
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Inchecken Schiphol....

    Zelf heb ik geen recente ervaringen met Martinair, maar de tijd van het inchecken hangt sterk af of je al dan niet in de vakantieperiode gaat. Mijn ervaring is echter dat je door de extra beveiligingsmaatregelen 30 tot 60 minuten langer bezig bent dan vraag.

    De extra controles bestaan voornamelijk uit het scannen van je handbagage en jezelf na de douane, verder is er naar mijn idee niet veel veranderd met voor 9/11.

  3. Top | #23
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Inchecken Schiphol....

    Nee precies dat idee kreeg ik ook al, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe groot de dreiging op dat moment is....maar ik hoorde van iemand dat het best weleens een tijdje kan duren....enneh hoe zit dat met het interview, heb ik genoeg aan het feit dat ik mijn tickets c.q vouchers laat zien om aan te tonen dat ik ergens in een hotel verblijf of moet ik dat echt ergens noteren, ik heb een pakketreis via HI dus alles staat op de vouchers....

  4. Top | #24
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    21

    Standaard Re: Inchecken Schiphol....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saskiac1977 Bekijk Berichten
    Nee precies dat idee kreeg ik ook al, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe groot de dreiging op dat moment is....maar ik hoorde van iemand dat het best weleens een tijdje kan duren....enneh hoe zit dat met het interview, heb ik genoeg aan het feit dat ik mijn tickets c.q vouchers laat zien om aan te tonen dat ik ergens in een hotel verblijf of moet ik dat echt ergens noteren, ik heb een pakketreis via HI dus alles staat op de vouchers....
    Wij zijn gisteren vertrokken (zit nu op plaats bestemming Hians City).

    vertrek mp635 Orlando 13:40 aankomst lokale tijd 17:10

    Inchecken om 9:15 op schiphol duurde 10 minuten
    Door de doane op schiphol duurde 25 minuten

    Alvorens te schoppen naar G6 gelopen, daar gingen mijn zwager en schoonzus ook naar Olrando met tussen stop, met US.

    En toen heerlijk op ons gemakt geshopt, lekker gegeten, en ons om 12:15 bij de gate gemeld (g4), konden gelijk door, althans..... 0:30 in de rij, en daarna 0:30 minuutjes wachten alvorens te boarden..

    Eenmaal in Orlando, 25 minuten door doane (emigration). Lopen om de koffers op te halen 40 minuten, daarna de koffers weer inleveren 5 minuten, om vervolgens op band A weer op te halen 0 minuten, tijdens het "wachten" op de koffers, eerst de auto ingecheckt (is lekker rustig), lekker op ons gemak naar boven, en ja hoor daar draaide onze koffers... Autootje ophalen en rijden maar....


    En nu lig ik lekker in mijn bedje in Hains City, op Golf aire blvd, ga nu echt de oogjes sluiten 't was me het dagje wel.... (lees meer op vertragingen bij Martinair).

  5. Top | #25
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Inchecken Schiphol....

    Kijk dat zijn goede berichten...ik ga liever zeg maar iets eerder weg dan dat ik op de minuut moet gaan haasten, zeker met een kleintje van 4 valt het niet mee om alle bagage steeds op de band te doen, eraf te halen, buggy inklappen....op de band...weer uitklappen zoonlief wijsmaken dat ie echt even door dat poortje moet lopen alleen...maar na een aantal vliegreizen....wordt men daar steeds handiger in... ha ha ha ha ha ha ha ha, immigrations viel ook mee, toen wij in Brazilie aankwamen stond er een rij van hier tot tokio, komt er een immigrationsofficer naar ons toe, die ons uit de rij haalt (schrik) blijkt dat we voor mogen omdat we een klein kind bij ons hadden...........maar zoals ik het nu lees gaat het goedkomen.

  6. Top | #26
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard [Nieuws] Bagageafhandelaar Schiphol gaat vrijdag 9-5 staken

    Bagageafhandelaar Schiphol gaat vrijdag staken

    SCHIPHOL - De personeelsleden van Menzies Aviation op Schiphol gaan vrijdag staken om hun looneis kracht bij te zetten. Het inchecken van passagiers, het afhandelen van bagage en het terugduwen van de vliegtuigen naar de pier zal daardoor beïnvloed worden.

    Dat heeft vakbond De Unie woensdag laten weten.
    De vakbonden eisen bij de cao-onderhandelingen 3,5 procent meer loon. De werkgever biedt volgens de bonden maar 1,5 procent. Bij Menzies Aviation werken ongeveer 550 mensen.

    Meivakantie
    De bagage-afhandelaar kiest voor de laatste vrijdag in de meivakantie om te staken, omdat veel vakantiegangers dan terug worden verwacht.
    "We hopen nog steeds dat we niet hoeven te staken, vooral omdat de passagier er de dupe van is. Maar tot nu toe zien we geen andere mogelijkheid", aldus een woordvoerder van De Unie.

    Tandenborstels
    De vakbond organiseerde vrijdag al een publieksvriendelijke actie, waarbij tandenborstels uit werden gedeeld onder het mom: neem de tandenborstel mee in je handbagage want je weet maar nooit of je koffer nog aankomt.
    (c) ANP

    Bron
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  7. Top | #27
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Schiphol: Versnelde douaneprocedure voor Amerika-reizigers

    Bron : www.nu.nl

    NEW YORK - De Verenigde Staten en Nederland sluiten maandag een verdrag dat een versnelde douaneprocedure voor Amerika-reizigers mogelijk moet maken. Dat hebben de Amerikaanse grensautoriteiten en de Immigratie- en Naturalisatiedienst bekendgemaakt.

    Door een elektronische doorgang met irisscan te gebruiken, kunnen passagiers de gebruikelijke rijen bij de paspoortcontrole in de toekomst vermijden.

    Schiphol is de eerste buitenlandse luchthaven waarmee de Amerikaanse autoriteiten een dergelijk partnerschap afsluiten. Het programma is bedoeld voor Amerikaanse en Nederlandse reizigers met een laag veiligheidsrisico die geregeld tussen de twee landen heen en weer reizen.

    John F. Kennedy

    Naast Schiphol is de procedure vooralsnog alleen mogelijk op John F. Kennedy in New York, Washington-Dulles in Washington en het George Bush Intercontinental Airport in Houston (Texas). Tests beginnen op 10 juni.

    Reizigers die aan het nieuwe programma mee willen doen, zullen van te vorenworden gescreend. Controle door middel van een irisscan is binnen Europa al een tijd mogelijk. Nog onbekend is wanneer het zogeheten IET-programma officieel in gebruik wordt genomen.

    Het verdrag wordt maandag in New York ondertekend door Gert Versluis, plaatsvervangend hoofddirecteur van de IND en zijn Amerikaanse ambtsgenoot Jayson P. Ahern.
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  8. Top | #28
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Versnelde douaneprocedure voor Amerika-reizigers

    Zal denk ik vergelijkbaar zijn met Privium. Dit is alleen interessant als je echt vaak die kant op gaat (zakelijke klanten). Het Privium lidmaatschap kost je namelijk minimaal 99 euro.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #29
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Zal denk ik vergelijkbaar zijn met Privium.
    Ik heb zelf Privium... Echter deze is niet compatible met de USA versie...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd. Ik heb zo'n pas, moet ook nog wel eens naar JFK.
    Forget it but...
    Natuurlijk moesten zij weer zonodig iets anders (nieuws) bedenken... ](*,)
    Laatst gewijzigd door Njit; 19-05-08 om 19:04.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #30
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Versnelde douaneprocedure voor Amerika-reizigers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Forget it but...
    Natuurlijk moesten zij weer zonodig iets anders (nieuws) bedenken... ](*,)
    Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat huidige Privium gebruikers testers konden worden of zo. Dus volgens mij hebben we wel een voordeeltje.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •