Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 14 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 134

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Amsterdam - Schiphol

  1. Top | #51
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Veel vakantiegangers naar VS stranden op Schiphol

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meisje Bekijk Berichten
    Heb ook verteld dat er op diverse forum's discussie over is en dat er wordt geschreven dat er mensen niet wegkomen: absolute onzin werd mij verteld..
    Ik denk dat de mensen die dat schreven het wel zo ervaren hebben. Dat wij weten wat de regels zijn en dat die meneer/mevrouw aan de telefoon dat weet wil niet zeggen dat elke beambte dat weet. Voet bij stuk houden dus..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #52
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Schiphol verlaagt tarieven

    Even de tekst erbij:

    Schiphol verlaagt tarieven

    SCHIPHOL - Luchthavenbedrijf Schiphol voert per 1 april een tariefsverlaging door voor luchtvaartmaatschappijen. Ook de beveiligingstoeslag die passagiers betalen, gaat omlaag. Dat maakte president-directeur Jos Nijhuis van Schiphol donderdag bekend.

    Luchthavenbedrijf Schiphol voert per 1 april een tariefsverlaging door voor luchtvaartmaatschappijen. Ook de beveiligingstoeslag die passagiers betalen, gaat omlaag.

    Volgens Nijhuis is de maatregel nodig om te voorkomen dat Schiphol zichzelf uit de markt prijst. De luchthaven ziet ook af van de gebruikelijke verhoging van de tarieven op 1 november.
    Nog belangrijker voor de concurrentiepositie van Schiphol is volgens Nijhuis de onmiddellijke afschaffing van de vliegtaks die op 1 juli 2008 is ingevoerd. Passagiera betalen sinds afgelopen zomer ruim 11 euro extra voor korte vluchten en 45 euro voor intercontinentale reizen.
    Schiphol zag het aantal passagiers flink dalen na de invoering van de vliegtaks. Reizigers mijden Nederlandse luchthavens en wijken uit naar vliegvelden in België en Duitsland.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #53
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Schiphol verlaagt tarieven

    Het gaat om een bedrag van 3.60 euro. Lijkt me niet de moeite waard van een dreigbrief

    Schiphol verlaagt tarieven voor passagiers

    (Novum) - Schiphol verlaagt per 1 april het luchthaventarief met 3,60 euro. Het nieuwe tarief blijft ook na 1 november, normaliter de datum waarop de luchthaven de tarieven aanpast, van kracht. De luchthaven liet donderdag weten op deze manier de concurrentiepositie te willen verbeteren.

    Passagiers die een vlucht boeken vanaf Schiphol betalen momenteel 30,93 euro aan beveiligings- en servicekosten. Per 1 april wordt dit 27,33 euro en dit tarief wordt op 1 november dus niet aangepast.
    Schiphol wil met de maatregel de concurrentiepositie ten opzichte van andere Europese luchthavens verbeteren. Een woordvoerder erkent dat het een druppel op een gloeiende plaat is en bepleit nogmaals het afschaffen van de vliegtaks. "We zijn een van de duurste luchthavens van Europa. Met deze maatregel worden we iets goedkoper, maar willen we echt een plek in de middenmoot bemachtigen dan moeten we van de vliegtaks af."
    Sinds 1 juli vorig jaar moeten passagiers die vanaf een Nederlandse luchthaven vliegen een toeslag betalen. Die bedraagt 11,25 euro bij vliegreizen tot 2500 kilometer en 45 euro bij langere vluchten. In december maakte de overkoepelde organisatie van luchtvaartmaatschappijen in Nederland, Barin, bekend dat de eerste zes maanden na de invoering van de vliegtaks 525 duizend passagiers minder van Schiphol zijn vertrokken.
    Staatssecretaris van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) zei vorige week in de Tweede Kamer dat de vliegtaks niet wordt afgeschaft, maar wellicht wel wordt aangepast. Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) had eerder gezegd dat hij vliegtickets goedkoper wil maken door de kosten vanaf Schiphol te verlagen. Als optie noemde hij het verlagen van de vliegtaks. Hij liet weten dat de mainportfunctie van Schiphol onder druk staat en dat ingrijpen noodzakelijk is. Een werkgroep met ambtenaren van verschillende ministeries brengt momenteel alle mogelijkheden in kaart. Hierbij wordt ook de vliegtaks tegen het licht gehouden. Maar volgens De Jager is het kabinet niet voornemens de vliegtaks af te schaffen.
    Een woordvoerder van Schiphol stelt dat de luchthaven met de tariefverlaging een steentje heeft bijgedragen aan een sterkere concurrentiepositie. "Nu is het de beurt aan de politiek."

    Bron: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland...assagiers.html
    Laatst gewijzigd door Njit; 20-02-09 om 15:25.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #54
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Schiphol verlaagt tarieven

    nouwja om 3,60 kan ik me echt niet druk maken zeg.

    Wat mij wel opvalt is, dat veel mensen via brussel vliegen, en dan hier op het forum vragen waar je kunt overnachten in Brussel. Dan ben je toch al je hele winst kwijt?

    Wij zijn met 2 personen, dus loont het dan niet echt. Nadeel vind ik ook, als je terug komt na een lange reis, moet je nog dat stuk rijden, of weer een nacht in een hotel.

    Dus voor ons, vliegtaks of niet, blijft het toch Schiphol.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  5. Top | #55
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    32

    Standaard Re: Schiphol verlaagt tarieven

    Als het alleen om de vliegtax zou gaan, dan zo ik daar niet voor om rijden.
    Maar in ons geval scheelt het zoveel door diverse aanbiedingen en toevallig vertrekken die uit Brussel.
    Nu zitten we er een weekje voor ongeveer 1100 euro (met 2 volwassenen en 2 kids)
    We hebben 122 euro betaald voor sleep, park en fly van het Holiday Inn
    Laatst gewijzigd door Njit; 20-02-09 om 22:47. Reden: link naar weblog verwijderd

  6. Top | #56
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Versnelde douaneprocedure voor Amerika-reizigers

    Ik heb vandaag Schiphol Plaza bezocht en de Privium folder meegenomen. Voor dat geld (privium basic voor 109 euro, en privium plus voor net geen 160 euro) vind ik het een twijfelgeval. De basic variant biedt alleen de snelle toegang tot het gebied achter de douane via de irisscan, terwijl de Plus ook vooraan parkeren op P1,2,3 biedt, toegang tot de P. Lounge, bij de business class balie inchecken, en nog wat - voor mij oninteressante - opties.
    Toch een behoorlijk bedrag voor 1x Florida per jaar.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  7. Top | #57
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Schiphol met minderjarige kinderen

    Hopelijk is dit topic niet al eerder langsgeweest - kon het niet vinden tenminste.
    Bij Amerikareizen krijg je op Schiphol van een beveiligingsbedrijf een aantal vragen te beantwoorden, zoals wie de koffer heeft ingepakt, van wie de spullen in je koffer zijn, of je je koffers onbeheerd hebt achtergelaten en dergelijke. Over het algemeen vragen dus waar je je als argeloze reiziger geen buil aan kunt vallen. Op een heel geniepige na. Als je reist met een minderjarig kind, en niet met beide ouders, ook voor gescheiden ouders geldt dat, dan zullen ze je vragen of je toestemming hebt om het kind mee te nemen. Schriftelijke toestemming bedoelen ze dan. In mijn geval was het niet van toepassing, mijn jongste dochter was toen 18 maar meestal denken ze dat ze jonger is.
    Ik heb een telefonische zoektocht gehouden naar de instantie waar dit van uit ging, en kwam uiteindelijk bij een afdeling van Schiphol terecht. Het is inderdaad zo dat ze je de toegang tot het vliegtuig kunnen weigeren (!) als je niet kunt aantonen dat je toestemming van de ouder(s) hebt. Dat geldt ook voor gescheiden ouders, de ex moet dus toestemming geven. Omdat reisbureaus hier zelden of nooit informatie over geven vroeg ik of het vaak voorkwam dat dit tot problemen leidde en wat de procedure dan was. Ik kreeg als antwoord dat men meestal probeerde de andere ouder telefonisch te benaderen om toestemming te krijgen. Als dat lukt natuurlijk. En anders blijk je dus echt een probleem te hebben. Het maakt ook niet uit, aldus de medewerker die ik hierover vroeg, of je de voogdij over het kind hebt of niet.
    Er zijn geen formulieren voor dergelijke toestemming. Je moet gewoon een brief opstellen. En verder niks vroeg ik? Misschien een kopie van het paspoort van de andere ouder? Ja dat was wel een goed idee, kreeg ik als antwoord. Zijn daar dan geen richtlijnen voor? Nee de beambte handelt naar eigen inzicht.
    Ik vind de antwoorden die ik kreeg nogal onduidelijk en vrijblijvend en dat hier nogal gemakkelijk sprake kan zijn van willekeur. Ook is de informatieverstrekking door de reisbureaus en door Schiphol totaal nul.
    Een aantal maanden later ging mijn oudste dochter met mijn zoon naar Florida en is de zelfopgestelde verklaring goed van pas gekomen, want er werd inderdaad naar gevraagd.
    Iemand anders vergelijkbare ervaringen met deze beveiligingsdienst? Of juist niet?

  8. Top | #58
    Vaste Bezoeker maanbo's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    79

    Standaard Re: Vragen op Schiphol over minderjarige kinderen

    klopt zeker laatst ondervonden met mijn nichtje (12), ze mocht met een vriendin n haar ouders mee vliegen voor een weekendje Londen. Bij vertrek was er niks aan de hand maar bij terugkomst werden ze staande gehouden en is idd mijn broer gebeld om te vragen hoe en wat. Ook zij waren hierover niet ingelicht dus ze stonden allemaal strak van de spanning.

  9. Top | #59
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Vragen op Schiphol over minderjarige kinderen

    Nog nooit van gehoord, en ook nog nooit meegemaakt. Ik ben al een aantal keer met mijn kinderen naar de US gevlogen, zonder dat mijn vrouw erbij was. Is mij nog nooit naar gevraagd. Wel meer als 'grapje' (of misschien niet) bij die controle-vragen, maar naar daadwerkelijke 'bewijzen' of zo is niet gevraagd.

    Ik vraag me af, zou dat juridisch ook echt zo zijn, dat je een schriftelijke verklaring moet hebben ? Als ik in de auto naar België stap hoeft dat toch ook niet, of misschien wel ?
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  10. Top | #60
    Regelmatige Bezoeker denny's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    39

    Standaard Re: Vragen op Schiphol over minderjarige kinderen

    Ik ben getrouwd,maar ging toen alleen met mijn dochter (4 jaar geleden )naar Bali,naar familie.
    Toen moest je nog een visum aanvragen in Den Haag op de Ambassade.
    Dus s ochtensd vroeg vertrokken uit Hilversum,op de Ambassade 2 uur gewacht voordat ik aan de buurt was.
    En toen vroegen ze aan mij of mijn man wel toestemming had gegeven om onze dochter mee tenemen toen was ze 12 jaar oud.......
    Ik heb toen contact opgenomen met mijn man en die heeft toen per fax zijn toestemming gegeven....maar dit vonden zij toen niet voldoende,want die handtekening kon wel van iedereen zijn!!!!!!:?
    Dus kon ik weer naar huis zonder resultaat en een week later met brief en paspoort van mijn man weer terug naar de Ambassade van Indonesie en toen was het in orde.....[-o<[-o<



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •