Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 25 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 247

Onderwerp: Eerste keer Golf van Mexico: Vragen en Tips!

  1. Top | #81
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    89

    Standaard Re: Welke stadjes bezoeken aan de golf van Mexico?

    Hoi Nijntje,

    Dank voor je reactie.

    Nee, het is niet mijn eerste cruise. Ik ben vanuit Miami naar de Bahama's geweest. Bahama's vond ik tegenvallen. Maar de cruise zelf was helemaal geweldig. Dus vandaar dat we nog een keer willen. Dus wil dan graag wat over Cozumel, Belize, Jamaica en de Kaaiman eilanden.
    Dus kom maar op met je verhalen.

    Ja en de plaatsen die jij op noemt langs de golf van mexico daar zat ik ook al naar te kijken. Die komen ook het meeste voor in de reisgidsen.
    Mag je me ook meer over vertellen.

    Groetjes,
    Astrid

  2. Top | #82
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Welke stadjes bezoeken aan de golf van Mexico?

    Er is al een heleboel geschreven op het forum over de plaatsen aan de westkust van Florida. Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd? In de bovenste blauwe balk klik je op "zoeken", je vult een plaatsnaam in het vakje in en klikt op de knop "zoeken" en .... voilá! Een heleboel onderwerpen over de betreffende plaats, met een heleboel info over wat je daar kun doen en zien.

    Succes!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #83
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Berichten
    135

    Standaard Re: Welke stadjes bezoeken aan de golf van Mexico?

    Hoi Astrid,

    Als je eenmaal een cruise verslaving ontwikkeld, dan kom je er niet meer vanaf hoor! ;-)
    Buiten de diverse excursies die je natuurlijk aan boord of aan wal kunt boeken heb je in Cozumel, Belize en Grand Cayman (en zal ook wel in Jamaica, maar daar ben ik niet geweest) een groot winkel gebied vlak bij het schip. Met name in Belize wordt je veel door kinderen "lastiggevallen" die je of willen rondleiden, of iets (meestal van die kettinkjes) willen verkopen. Ik zelf ben in Belize naar een Maya ruine geweest , Altun Ha, waar ik niet zo heel veel aan vond. Viel me zowiezo wat tegen en we hadden een vreselijke saaie gids! In Cozumel heb ik alleen wat rondgelopen door de winkel straatjes. Erg gezellig en je kan daar goed afdingen!
    In Grand Cayman heb ik een tour genomen naar de Turtle farm, het plaatsje Hell en de Stingray Sandbar. Hell stelt niet zoveel voor. 3 schuren, 2 shopjes en een pruttelende rotsformatie met een bord ervoor. Turtle farm was leuk. Je mocht ook uit een bak er 1 vangen en vasthouden. Maar het meest geweldige was toch wel de Stingray sandbar. Je vaart naar een een zandbak midden in de zee. Daar liggen dan een heleboel boten omheen en kan je uitstappen tussen tientallen stingrays (als het er niet meer zijn) Ze zwemmen langs je onder je en echt overal. Je gids vangt er ook 1 en die mag je dan aaien, voeren en vasthouden. Ze gaan respectvol om met die beesten, heb het ergens anders wel eens anders gezien.... Super ervaring als je van beesten houdt! Ft. Myers beach is ook een favoriet omdat ik daar al 4 keer dolfijnen heb zien zwemmen dicht bij de kust. Tevens kan je er lekker shoppen ,maar dat kan je practisch overal. Verder is het eigenlijk overal in Florida leuk en kan je erover blijven vertellen. Je valt je eigenlijk geen buil aan welke plaats dan ook.

    Succes met het verder plannen en ik hoor het wel als je nog meer wilt weten.

    In St Petersburg is de Pier wel leuk om even naar toe te gaan. Je hebt daar ook het Dali museum, mocht je daar van houden. Clearwater Beach is mijn favoriete strand. Mooi wit en super helder water (maar dat heb je daar op veel meer plaatsen langs de kust)

    Tickets, villa, ..... check! Nu nog de auto en kaartjes

  4. Top | #84
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    11

    Standaard Re: Welke stadjes bezoeken aan de golf van Mexico?

    Hoi Astrid,

    Ik ben zelf helemaal weg van Naples, het is echt zo'n Golden Girl plaatsje maar het heeft een schitterend strand en een heel erg leuk oud centrum
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-07-08 om 17:42. Reden: volledige quote van eerste bericht eruit gehaald

  5. Top | #85
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    89

    Standaard Re: Welke stadjes bezoeken aan de golf van Mexico?

    Hoi,

    Dank voor alle info.

    Mijn bedoeling is om vanuit Miami of Fort Lauderdale naar Key Largo, Ft. Myers, Clearwater te gaan en dan naar Orlando. De vertrekplaats ligt eraan waar de cruise start. We hadden een cruise gezien van 8 dagen. daar willen we mee beginnen. Dan een half rondje en eindigen 2 weken in Orlando. Vandaar dus Key Largo, Ft. Myers en Clearwater.
    Of is dat geen goed plan. Ik heb/wil 4 weken vakantie. 1 dag meer is ook niet erg. (Sarasota en Key West hebben we al 2 keer gezien).
    Dus vandaar mijn oproep voor tips en ideeen.

    Groetjes,
    Astrid

  6. Top | #86
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    158

    Standaard Eerste keer naar de Golf van Mexico: Vragen en tips!

    We zijn ons aan het orienteren op een villa aan de Gulf Coast.

    We twijfelen tussen Cape Coral/F. Myers of omgeving Sarasota/Tampa.
    We willen een strandvakantie aan een mooi strand, maar ook wat te doen in de omgeving (shoppingmalls etc ;-).

    Wat is dan de beste keuze qua gebied??

  7. Top | #87
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    27

    Standaard Re: Welk gedeelte aan Gulf Coast

    Wij zijn helemaal weg van de Sarasota/Tampa regio...maar ik kan geen vergelijking maken omdat wij nooit naar Fort Myers zijn geweest. Wij hebben al 4x een huisje gehuurd in de omgeving van Tampa....2x op Longboat Key, 1x St. Pete en 1x Spring Hill (bij New Port Richy). Longboat Key was prachtig. Prachtige stranden en rustig. Alleen vrij prijzig. Wij willen volgend jaar in Sarasota huren. Wij vinden onze huisjes trouwens op www.VRBO.com (vacation rental by owner). Daar staan mooie, (betaalbare) huizen op. Met de gunstige dollarkoers is het nu helemaal leuk: Ons huisje in Spring Hill (zijn we net van terug) was omgerekend 330 euro per week!!!! Voor een huis met zwembad op 2 acres grond!

    Shopping malls: Bradenton heeft leuke malls en cinema's (ook een dollar theater), Brandon heeft een mooie mall en er is ook een grote outlet mall in de buurt van Tampa (Ellenton).
    Verder....Busch Gardens in Tampa is leuk! In Sarasota heb je de Jungle gardens.

    Wanneer willen jullie gaan?

  8. Top | #88
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    158

    Standaard Re: Welk gedeelte aan Gulf Coast

    Hoi,

    Bedankt voor je reactie. Wij willen de 1e week van juni 2009 gaan. Heb je een linkje (of nr) van de huizen die jij gehuurd hebt?

    Gr,
    wendy

  9. Top | #89
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Welk gedeelte aan Gulf Coast

    Hoi Wendy1,

    Wij zijn ook helemaal gek van de Gulf-regio.
    De omgeving van Ft. Myers/Naples is prachtig alleen is in de directe buurt (vinden wij) te weinig te doen om langere tijd daar door te brengen (bijv. een week). Wel mooie stranden (Sanibel/Captiva e.d). De omgeving van Tampa is wat levendiger en je zit zo in Orlando en ook mooie stranden (Clearwater/Ft. de Soto). Wij zijn net terug en hebben in een heel fijn huis gezeten in Palm Harbor. Dit ligt tussen Clearwater en Tarpon Springs aan de US19. Erg mooie buurt, stranden en National Park op 15 minuten rijden en Clearwater op 30 a 45 minuten. Aan de 19 heb je allemaal winkels/malls en restaurants e.d.. Wij hebben het huis rechtstreeks bij de Engelse eigenaren gehuurd. We huren altijd rechtstreeks en altijd is het prima maar dit was erg prettig. De link is http://www.holiday-rentals.co.uk/14394
    Als je meer info wilt hoor ik het wel...8-)

  10. Top | #90
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    27

    Standaard Re: Welk gedeelte aan Gulf Coast

    Ik zie dat onze Longboat key listing er niet meer bij staat. Wij hadden toen een condo van de Longboat Bayclub gehuurd. Longboat Key is geweldig mooi. Het huis in Spring Hill was leuk (hele aardige, behulpzame eigenaren en een gigantische tuin rondom) alleen vond ik het huis iets te ver van het strand (30-45 minuten rijden). De stranden (Green Beach en Pine Island)waren wel mooi en rustiger dan de stranden in de St. Pete regio. Aan de 19 zijn inderdaad veel restaurants en winkels. Elke 10 minuten kom je wel weer een Walmart tegen.l Wij zijn van plan om volgend jaar (juli 2009)weer te gaan, maar nu naar Sarasota of daar in de buurt. !!!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •