Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 25 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 247

Onderwerp: Eerste keer Golf van Mexico: Vragen en Tips!

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Voorschoten
    Berichten
    80

    Standaard Re: Westkust Florida

    De westkust is super Dorien.
    Eigenlijk is alles wel mooi: strand is altijd goed.
    Wij zijn erg gecharmeerd van Clearwater Beach. Net overal tussen in en toch alles dichtbij.
    De pier daar is erg leuk vertier, je kunt er dolfijnen zien en nog veel meer.
    Ooit zal het er weer van komen, want Florida is HET gewoon. Plannen voor nu: New York na groep 8.

  2. Top | #22
    Regelmatige Bezoeker Tina's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    41

    Standaard Re: Westkust Florida

    Sanible en Captiva Island. Wij zijn daar afgelopen zomer geweest en je ziet daar zeekoeien en dolfijnen en mjin kinderen hebben tussen de pelikanen gezwommen. Een stukje paradijs op aarde dus!
    Ons weblog van de afgelopen kerst:
    www.kerstinflorida3.blogspot.com

  3. Top | #23
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Westkust Florida

    Op veel plaatsen aan de westkust zitten veel pelikanen vlak langs de kust die vlak naast je het water in ploffen, op jacht naar de vele visjes. Heel leuk, maar aan het begin wat angstaanjagend (het zijn best grote bessten).
    In Clearwater Beach heb je veel boten waarmee je op dolfijnen-tour kunt. Little Toot (www.littletoot.com) is leuk, maar voor kids is er ook een piraten-boot, waar ze zich als echte piraten kunnen verkleden en een avontuur beleven. Ook heb je daar mooie stranden, een leuke pier en veel eetgelegenheden.
    In St. Petersburg zijn diverse mooie musea, en er is natuurlijk ook de Pier, met (klein) aquarium. In Tampa is veel groter aquarium. Helaas voor jou is het voor de honkballers van de Tampa Bay Devil Rays dan "winterstop". Als je toch graag wat amerikaanse sport wilt kijken kun je terecht bij de (ijs)hocheyers van de Tampa Lightnin'.
    Ook altijd leuk is een bezoekje aan de Griekse enclave in Florida: Tarpon Springs. Dit is d esponzen-hoofdstad van noord-amerika. De Gyros smaakt wel wat anders dan je hier gewend bent, maar de sfeer is er goed. Leuke tour door de stad met een trolleybusje.
    Ook leuk is een uitstapje naar Weeky Watchee Springs. Vlakbij Hudson ligt dit oudste "pretpark" van Florida. Even Googelen en je vindt er een heleboel info over.
    Verder heeft de westkust een aantal stranden die meerdere keren bekroond zijn als de mooiste en beste van de VS. Even zoeken op dit forum en je komt daar een heleboel info over tegen.

    Nog meer vragen?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #24

    Standaard Re: Westkust Florida

    Bedankt voor de reacties! Met deze tips kan ik wel verder. Die piratenboot klinkt leuk, is dat die Little Toot waar je naar verwijst? (De site is niet meer in gebruik) of is het een plaats. We zijn op 31 december in Miami, weet iemand misschien of dit in Florida een beetje 'op straat' gevierd wordt?
    Dit forum is echt geweldig, ik heb er al veel meer informatie vandaan gehaald dan uit de gemiddelde reisgids. Ik krijg steeds meer zin in onze vakantie. leuk om meer van Florida te zien dan alleen de parken en I-drive, zoals de vorige keer.

  5. Top | #25
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Westkust Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorien Bekijk Berichten
    We zijn op 31 december in Miami, weet iemand misschien of dit in Florida een beetje 'op straat' gevierd wordt?
    Als ik jullie was zou ik naar South Beach gaan. Daar is altijd wat te doen. Zeker met de jaarwisseling.

  6. Top | #26
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Westkust Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorien Bekijk Berichten
    Die piratenboot klinkt leuk, is dat die Little Toot waar je naar verwijst? (De site is niet meer in gebruik) of is het een plaats.
    De piratenboot is Captain Memo: http://www.captainmemo.com/
    Little Toot is een ander bootje, dat door de hoge golven die het maakt veel dolfijnen aantrekt: http://www.southernromance.com/littletoot/

    Ze vetrekken allebei vanuit dezelfde haven in Clearwater Beach. Daar zijn nog andere rondvaarten beschikbaar. Ook voor vissen naar van alles en nog wat en duiken. Voor de westkust van Florida zijn diverse mooie duikplaatsen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker silvia1981's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    47

    Standaard Re: Westkust Florida

    Tarpon springs is ook wel een leuk plaatsje,is een oud grieks dorpje.
    Leuk om daar even rond te struinen en verder vind ik zelf heel leuk madeira beach om daar in een condo te zitten en dan over te steken naar John's pass.
    waar heel veel toeristen winkeltjes zitten en wat leuke restaurantjes.
    Ook kun je daar verschillende boot tours doen,zoals dolfijnen tour en ook met een piratenschip en de gamble boat.
    En een stukje terug op die weg heb je ook de beer garden,erg leuk voor mensen die van bier houden!Dus genoeg om eens rond te kijken?

  8. Top | #28

    Standaard Golf van Mexico: Welke plaats kiezen?

    goedemiddag,
    ik ben al weken mijn vakantie naar florida aan het plannen, maar ik heb nog een paar vragen....

    om een paar dagen te relaxen willen we ook ergens op een mooi wit strand langs de golf van mexico verblijven. maar we vinden het wel leuk als er wat te doen is. Aangezien we ook aan een bepaald budget vastzitten, kunnen we niet teveel aan een hotel uitgeven. ik dacht zo aan maximaal 70 euro per nacht/kamer.

    Wie weet een leuke plaats en misschien zelfs een hotel?

    Dank alvast voor de moeite!

  9. Top | #29
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: clearwater en st.petersburg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door suzie1 Bekijk Berichten
    ... maar we vinden het wel leuk als er wat te doen is.
    Wat bedoel je daar precies mee? Uitgaan 's avonds of uitstapjes overdag?

    En wil je een hotel aan het strand, of mag het ook een 10-15 minuten rijden ervandaan liggen? De hotels aan het strand zijn nl. een stuk duurder dan hotels aan bijv. US19.

    St. Petersburg ligt aan de Tampa Bay, niet direct aan de Golf van Mexico. Daar zijn wel wat leuke dingen om te bekijken (musea, honkbal, The Pier etc.).

    St. Pete Beach is wel leuk, maar echt veel te doen is er niet.

    In Clearwater Beach is wel weer meer te doen, o.a. boottochtjes om dolfijnen te spotten. En het is ook de badplaats die het dichtst bij Tampa ligt, waar uiteraard heeeeeel veel te doen is.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #30

    Standaard Re: clearwater en st.petersburg

    dankjewel.
    we willen een paar dagen op het strand blijven maar savonds wel een beetje uitgaan. Clearwater lijkt me in dit geval een goede keus.
    Nogmaals dank!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •