Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 25 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 247

Onderwerp: Eerste keer Golf van Mexico: Vragen en Tips!

  1. Top | #91
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    89

    Standaard Clearwater vs. St. Petersburg

    Beste Floridagangers,

    Ik heb al lopen zoeken op dit forum, maar ik kom er niet helemaal uit.
    Mijn vraag is welke plek is het leukst om 3 dagen te verblijven "Clearwater of St. Petersburg". Wij zijn namelijk winkelgek, houden van het strand en dat er s'avonds toch nog wat te doen is. En vooral als het regent.
    Graag willen we dan ook de reden weten waarom we daar moeten zijn.

    Ik had ook gelezen dat er tussen Naples en Fort Myers een aantal winkelcentra's(malls) moeten zijn. Welke zijn dat?

    We willen in de periode september/oktober gaan.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Vast bedankt.

    Groetjes,
    AstridV

  2. Top | #92
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Berichten
    135

    Standaard Re: Clearwater of St. Petersburg?

    1 van de vele malls/outlets tussen Naples en FT Myers is bv Miromar. Als je googled dan vind je nog tal van andere outlets en malls.

    Tickets, villa, ..... check! Nu nog de auto en kaartjes

  3. Top | #93
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Clearwater of St. Petersburg?

    Op zich is in zowel St Pete als Clearwater niet zoveel te doen 's avonds. Je hebt weliswaar de pier in Clearwater Beach maar dat is niet zo spectaculair. Verwacht geen Miami-achtig uitgaansleven. Je zit vlak bij Tampa en in het weekend is Ybor City leuk om te bekijken. Winkels, mooie bioscoop, clubs en restaurants. Verder heb je in Tampa verschillende malls en als je de 19 naar het noorden volgt heb je ook een aantal malls met de bekende winkels (Macey's, JC Penny enz). Naar de Gulf ga je toch echt voor de stranden, rust en de natuur (en de sportwedstrijden....).
    De hele strook tussen Clearwater Beach en St. Pete's Beach is een aaneenschakeling van kleine plaatsjes die erg toeristisch zijn. Mooie stukken strand, bars, restaurants en motels.
    Voor een bruisend nightlife moet je hier dus niet zijn.....
    Eigenlijk geldt hetzelfde voor plaatsen als Naples en Ft. Myers. Mooie locaties maar niet als je 's avonds wil gaan stappen e.d. Malls kom je overal wel tegen en vind je ook op dit forum. Deze plaatsen zitten verder van Orlando. Vanuit Clearwater ben je daar zo.

  4. Top | #94
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    89

    Standaard Re: Clearwater of St. Petersburg?

    Hoi Carlo,

    Bedankt voor je reactie. Het is niet echt de bedoeling dat het uitgaansleven net zoals in Miami moet zijn. Maar wij willen altijd graag na het eten even wandelen(winkelen). Dan moet niet alles gesloten zijn net zoals s'avonds in de Kalverstraat in Amsterdam. Of dat je s'avonds nog ergens op een terrasje kan zitten mensen kijken.:-)
    Orlando gaan we dan hierna doen. Daar, weten we, is genoeg te doen.
    Al ga je dan maar s'avonds naar een Wal*Mart. Daar ben je dan ook wel uren zoet.

    Groetjes,
    AstridV

  5. Top | #95
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Clearwater of St. Petersburg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AstridV Bekijk Berichten
    Of dat je s'avonds nog ergens op een terrasje kan zitten mensen kijken.:-)
    [-X Dat zal niet gaan lukken, terrasjes zoals in NL kennen ze in de VS niet of nauwelijks. Hooguit een dakterrs of veranda van een hotel of zo, maar dan heb je het wel gehad.

    Op zich kan het - als je er van houdt - leuk zijn om een sportsbar of zo in te duiken, vaak erg vermakelijk, vooral als er belangrijke wedstrijden zijn. Of een gentlemen's club .... :shock:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #96
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    82

    Standaard Re: Clearwater of St. Petersburg?

    Ik ga dit jaar St. Petersburg eens verkennen.
    Afgelopen jaar door Clearwater gereden maar heel bijzonder vond ik dat niet (geloof ik).
    Lijkt me leuk om een hotelletje te boeken op Treasure Island in St Petersburg.

  7. Top | #97
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard Re: Clearwater of St. Petersburg?

    Op zich heb je in Naples wel een leuke straat met restaurants en winkels en volgens mij ook wel een enkel terrasje (weet ik niet zeker:?), volgens mij is dat fifth street of fifth avenue o.i.d. Wel een beetje sjieke bedoening maar daar is in het weekend wel wat te doen.
    In Winter Park, iets ten noorden van Orlando zijn er wel terrasjes en ijs- en espressozaken (ook andere dan Starbucks...). Is ook een sjiek plaatsje. Maar het is inderdaad wel anders dan in Nederland. Uitgaan gebeurt in clubs en bars en niet buiten, behalve in New Orleans.....

  8. Top | #98
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    158

    Standaard Gulf coast vraag

    Wij gaan volgend jaar 4 weken naar Florida, na 2 wkn Orlando willen we 1 week een villa huren in de buurt van Sarasota.

    Dit jaar zaten we in Bradenton, ongeveer 30 min rijden van Anna Maria Island (wat een prachtstrand!).

    Nu zitten we te kijken waar we nog naar toe kunnen behalve Bradenton.

    We willen max 20 minuten van het strand zitten, wel een mooi en rustig strand zoals Anna Maria Island ;-). Wie heeft er tips?

    Gr,
    Wendy

  9. Top | #99
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Gulf coast vraag

    Wellicht is Rotonda een optie. Dit plaatsje ligt op een schiereiland tussen Sarasota en Naples.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  10. Top | #100
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Gulf coast vraag

    Misschien Naples zelf? Een stralend wit strand,bijna leeg en een mooi vriendelijk oud plaatsje. En elke dag dolfijnen :lol:

    Kijk even in ons log bij dag 10 voor de foto's.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •