Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Individual tax identification number (Itin)

  1. Top | #1
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Waspik
    Berichten
    143

    Standaard Individual tax identification number (Itin)

    Heeft iemnad ervaring met de Individual tax identification number, volgens onze makelaar heb je deze nodig als je een woning koopt in amerika, omdat je anders als je later de woning verkoopt je 10% over de verkoopprijs moet betalen!!!

  2. Top | #2
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Individual tax identification number (Itin)

    Hoi Peter,

    Ik heb ook een ITIN nummer in Amerika. aanvragen is niet zo heel moeilijk, alleen heb je het niet zozeer nodig om je woning aan te schaffen maar de Amerikaanse overheid wil zekerheid wat betreft afdracht van 'inkomstenbelasting' en 'tax'. De meeste huizen/villa's gaan namelijk in de verhuur en zo borgen ze dat er afdracht is van tax.
    Bij verhuur zit er namelijk 13% tax op, te weten 6% tourist tax en 7% Sales tax.
    En inderdaad klopt het dat er bij verkoop ALTIJD 10% ingehouden wordt op de prijs, pas nadat is gebleken dat je alle taxen keurig hebt voldaan, komt deze 10% vrij, dus na goedkeuring van de Amerikaanse overheid. Dus in eerste instantie moet je dus genoegen nemen met 90% van de verkoopprijs, pas na een paar maanden komt de andere 10% vrij. Dit kan inderdaad een paar maanden duren, hou daar wel rekening mee!
    Als je iemand zoekt die het daar voor je moet regelen stuur dat even een PB'tje, ik heb daar een Accounting Office die mijn administratie/aangifte doet van ons huis.

    Succes, Remco

  3. Top | #3
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Waspik
    Berichten
    143

    Standaard Re: Individual tax identification number (Itin)

    Hoi Remco,

    Bedankt voor de uitgebreide info, kun je ons het adres doorsturen en als je het wilt vertellen ook wat de jaarlijkse kosten zijn, wonen jullie ook in de buurt van orlando en zoja waar zijn jullie verzekerd voor opstal en inboedel, vind het erg moeilijk zoeken en vergelijken.
    Bedankt vast voor de moeite.
    metvrgrpeter
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 15-12-10 om 15:00. Reden: fqe

  4. Top | #4
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Individual tax identification number (Itin)

    Peter,

    Ik heb geen ITIN en zonder problemen een perceel grond gekocht en een huis laten bouwen. De tax collector weet mij feilloos te vinden voor het innen van de onroerendgoedbelasting. Evenmin heb ik ITIN het nodig gehad voor het openen van een bankrekening, het kopen van een auto (+ licence plate) of het verkrijgen van een verzekering voor de auto (Progressive). Maar ik verhuur niet dus hoef ik geen inkomsten op te geven en evenmin ben ik van plan om ooit mijn paleisje van de hand te doen.

    Er is een uitgebreid topic over huizenbezit (en nog een) waarin uitgebreid in wordt gegaan op kosten en dergelijke. Zelf ben ik verzekerd bij Southern Fidelity in Talahassee voor ongeveer 800 dollar per jaar; dat is opstal, inboedel en huisgerelateerde aansprakelijkheid, maar niet flood insurance. Geregeld via een lokale verzekeringsagent die inmiddels naar Lakeland is vertrokken. Kosten hangen natuurlijk af van de waarde van je huis. Wil je flood insurance regel dit dan altijd via een dealer die bij het de "preferred risk policy" van het government program (http://www.floodsmart.gov) verkoopt. Flood insurance bij een particuliere verzekeringsmaatschappij is schandalig duur.

  5. Top | #5

    Standaard Re: Individual tax identification number (Itin)

    Een ITIN is inderdaad niet verplicht.
    Je hebt het nodig indien je het huis gaat verhuren. (vergeet ook niet je vergunning aan te vragen voor het mogen verhuren!)
    Zelfs wanneer je het huis niet gaat verhuren is het raadzaam het aan te vragen.
    Alle kosten m.b.t. het huis mag je in mindering brengen en zo boek je verlies, zeker als je niet verhuurd.
    Dit verlies mag je bij verkoop, gecumuleerd, aftrekken van de verkoopprijs en zo (en niet anders) verlaag je de value added tax die eventueel te betalen is.
    dwz. je koopt je huis voor 200.000$ en verkoopt het later voor 300.000$.
    Hierop zit 100.000$ added value. De tax hierop is 15%, dus 15.000$ die je moet betalen aan "Uncle Sam".
    Heb je via je ITIN 100.000$ aan kosten gecumuleerd dan is de added value "0" en betaal je niets.
    Dus Koen, ik zou het toch maar aanvragen.
    Misschien ben je niet van plan om je paleisje weg te doen maar het eeuwige leven zal je ook niet hebben (anders moet je me vertellen wat je geheim is :-D)
    Als het niet voor jou is, dan toch voor je erfgenamen en 15% op de winst is voor mij toch de moeite om het wel aan te vragen.:-k

  6. Top | #6

    Standaard Re: Individual tax identification number (Itin)

    ff een update!

    Vanaf 2011 moet iedereen (resident and alien) die een huis bezit in de V.S. een formulier 1042-s invullen.
    Hierop moet je melden of je wel of geen huur ontvangt.
    De enige correcte mannier om dit formulier in te vullen is het opgeven van het SSN of ITIN nummer van de geregistreerde eigenaar.
    Dus: vanaf dit jaar is het nodig om een ITIN nummer te hebben als buitenlandse eigenaar van een onroerend goed gelegen in de V.S.

    't Is maar dat je het weet!

  7. Top | #7
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Waspik
    Berichten
    143

    Standaard Re: Individual tax identification number (Itin)

    Kregen vandaag van onze bank (wachovia) een brief dat ze voortaan een ITIN nummer nodig hebben.

    grpeter

  8. Top | #8
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Individual tax identification number (Itin)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door disney-golf Bekijk Berichten
    Vanaf 2011 moet iedereen (resident and alien) die een huis bezit in de V.S. een formulier 1042-s invullen. Hierop moet je melden of je wel of geen huur ontvangt.
    Michel, ik ben even aan het zoeken geweest op de site van de IRS, maar ik kan er geen wijs uit waaruit zou blijken dat een dergelijk formulier nodig is als je geen inkomsten hebt. Waar heb je die informatie vandaan? Post gekregen, ergens gelezen?
    Alvast bedankt, Koen
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 21-01-11 om 21:07.

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Individual tax identification number (Itin)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterwoudje Bekijk Berichten
    Kregen vandaag van onze bank (wachovia) een brief dat ze voortaan een ITIN nummer nodig hebben.

    grpeter
    Uit posting van MarcelG d.d. 30/03/09 en later in topic "US bankerekening"

    ........... De federale banken zijn er sinds vorige week mee begonnen, de rest zal volgen.
    Ze zeggen dat het is om het terroristische geldverkeer aan te pakken...........

    Is dat ook niet een van de banken , die een paar jaar geleden alle rekeningen van buitenlanders wilden opheffen?
    Zou een wettelijke maatregel zijn. Nooit meer iets over gehoord.

    @koenkamphuys
    Ik begrijp,dat je een itin nummer alleen nodig hebt als je inkomsten in de US hebt.

    ...An ITIN number is only issued for tax reporting purposes. To see if you qualify please contact us. If you don't get your US ITIN number we don't charge a fee............
    Gehaald van:
    http://www.itin-application.com/?gcl...FQM53godP0xtHg

    Let wel!! dit is een commercieel bureau wat zijn diensten aanbiedt.
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 21-01-11 om 21:35.

  10. Top | #10

    Standaard Re: Individual tax identification number (Itin)

    @ Koen en knaapje.

    Ik heb deze vraag van zowel mijn accountant als van mijn property manager bekomen in een tijdspanne van 3 dagen.
    Het zou straf zijn als deze info niet juist zou zijn want beide partijen kennen elkaar niet!
    Mijn PM heeft zijn eigen accountant en die vraagt het dus ook.

    "I have been informed by my accountant that in order to comply with current IRS regulations, I need to supply you with a form No 1099 (US residents) or 1042-S (non-US residents) confirming rental income that has been paid to you during 2010.
    In order for me to do this, I need the Social Security Number (SSN) or Individual Tax Identification Number (ITIN) for all owners."

    Anyway, of jullie het aangeven of niet blijft jullie zaak, ik rij ook altijd meer dan 120 Km/u. maar strafbaar blijft het wel...:mrgreen:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •