Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Reisschema von24: Orlando 2006

  1. Top | #1

    Standaard Reisschema von24: Orlando 2006

    Wij willen in maart 2006 9 dagen naar Orlando gaan. Omdat 9 dagen niet echt lang is wil ik vragen of iemand soms tips heeft om deze 9 dagen zo optimaal mogelijk te gebruiken. We zijn grote Disney fans dus dat mag zeker niet ontbreken. Ook houden we van shoppen.

    Dus kom maar op met de tips!

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: 9 dagen Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door von24
    ... wil ik vragen of iemand soms tips heeft om deze 9 dagen zo optimaal mogelijk te gebruiken.
    Het is even de vraag wat jij "optimaal" vindt.

    A) Optimaal = veel Disney + veel shoppen: blijf dan 9 dagen in Orlando. Negen dagen is meestal inclusief reisdagen, dus effectief heb je 6 - 7 dagen. Doe dan een 5-daagse Disney-pas en ga 1-2 dagen lekker shoppen en/of Kennedy Space Center. Dan is je vakantie alweer voorbij.

    B) Optimaal = veel verschillende plaatsen in Florida "zien": doe dan een fly-drive bijv. vanaf Tampa, dagje Tampa, dagje Naples, door de Everglades naar Miami (2 dagen), via Kennedy Space Centre naar Orlando en daar enkele dagen Disney en shoppen. Dan vanaf Orlando terugvliegen. Andersom kan natuurlijk ook, en er zijn ook allerlei andere combi's mogelijk bijv. vanaf/naar Miami vliegen. Naar de Keys lijkt mij niet verstandig in zo'n korte vakantie: de afstand is erg groot.
    Na zo'n vakantie heb je veel kilometers gedaan en ben je waarschijnlijk helemaal gesloopt. Maar je hebt wel veel gezien.

    Het zijn maar wat groffe weergaven van de belangrijkste twee opties. Alles daartussenin kan natuurlijk ook, maar mijn tip: doe niet teveel.

    Suces met uitzoeken en veel plezier!!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3

    Standaard

    Wij zijn ook al 2x 9 dagen geweest en het is goed te doe.Ik heb het idee dat een werkweek sneller om is dan zo'n week.Wij zijn toen op zaterdag vertrokken en op zondag de week erna geland dus we hadden een volle week.Als je alleen in Orlando bent zul je niet alles kunnen/zien of doen maar toch wel veel.Je kan bv.Animal kingdom en epcot op 1 dag doen als je alleen de grote dingen wilt zien.

    Een rondreisje kan ook.Wij hadden 1 nacht Tampa,1 nacht ft.myers,1 nacht Miami ende rest van de week Orlando.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  4. Top | #4

    Standaard

    Het echt de bedoeling om 9 dagen naar Orlando te gaan. En tja, wat is dan slim?
    We zitten eraan te denken om een 3-daagse park hopper te nemen van Disneyworld. Is dit genoeg om alles in grote lijnen te kunnen zien?
    Daarna dan naar Seaworld en Universal Studio's. Dan houden we nog wat tijd over om te shoppen.

    Je hoort ook vaak dat men 's ochtends vroeg naar een pretpark gaat, dan 's middags wat winkelen e.d. en 's avonds weer terug naar het pretpark. Iemand hier ervaring mee?

    En het weer in februari/maart? Is dat redelijk?

    Alvast bedankt voor de tips!

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door von24
    Je hoort ook vaak dat men 's ochtends vroeg naar een pretpark gaat, dan 's middags wat winkelen e.d. en 's avonds weer terug naar het pretpark. Iemand hier ervaring mee?
    Tja eerlijk gezegd, dat vind ik geldverspilling. Je hebt je tijd in de parken hard nodig om alles te zien. Om dan wanneer je een duurbetaald pretparkticket hebt even wat te gaan shoppen ... :? Dan ga je toch beter shoppen op de dagen dat je géén pretparkticket hebt!

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Dat ligt maar net aan het soort toegangsticket dat je hebt. In de tijd van de Fun in the Sun passen kon je je nog wel een half dagje Disney veroorloven, omdat die pas toch 30 dagen achtereen geldig was. Wij hebben nu een Premium Annual Pass en komen regelmatig maar voor een paar uurtjes een park in en vullen de rest van de dag met shoppen, zwemmen, relaxen, etc.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Ja inderdaad
    Ik bedoel maar, als je een 4-daags Disney ticket hebt, en je gaat tussendoor shoppen e.d., had je net zo goed een 3-daags Disney ticket kunnen kopen, en de 4de dag gebruiken voor shopping doeleinden. Veeeel goedkoper

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Volgens mij kun je, als je een hopper optie neemt gewoon het park in en uit gaan, ik zou dat zeker doen als ik zo kort gaat, dan haal je het optimale rendement uit je dagen.
    Ik denk alleen dat je een beetje onderschat hoe vermoeiend het is in de parken, er tussen door shoppen pleegt helemaal een aanslag op je voeten.
    's-Morgens parkje, dan even rust bij je hotel, en dan 's-middags + 's-avonds weer terug. Dan houd je het wat beter vol.
    Eric

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    Wij hebben op 4 opeenvolgende dagen Seaworld, Universal Studios, Islands of Adventure, EPCOT en Kennedy Space Center gedaan
    Inderdaad, zeker een aanslag op je voeten, maar "een kermis is een geseling waard"

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Als je naar Seaworld wil: doe dat dan in 2 halve dagen (begin van de dag) en ga daarna de rest van die dagen shoppen. Met de 1-daagse tickets kun je gratis een 2e dag toegang krijgen (even bij de guest-services-desk links van de ingang langs gaan) zodat je je inspanningen lekker over twee dagen kunt verdelen. Je zult merken dat een hele dag in een park vaak niet echt lekker is qua klimaat, dus soms is het beter om een halve dag buiten te zijn en daarna lekker de rest van de dag in de airco-omgeving van een mall door te brengen. Of ben ik nou een ouwe bal ..... :P

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •