Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Zomertijd / Wintertijd = Daylight Saving Time

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    29

    Standaard Zomer- en wintertijd

    :lol:Hoi Floridagangers,

    Misschien wel even handig om te weten mocht je in die tijd op vakantie gaan naar Florida.

    De zomertijd in 2007 in Nederland eindigt op 28 oktober, dan zetten we hier de klok weer een uur terug. Door een nieuwe wet in de VS begon de zomertijd daar dit jaar vroeger dan in het verleden, n.l. op de tweede zondag van maart (11 maart) en eindigt straks later dan in het verleden, n.l. op de eerste zondag van november (4 november). Voor 2008 zijn de Amerikaanse data: aanvang 9 maart (klok 1 uur vooruit) en einde 2 november (klok 1 uur terug). De Europese data voor 2008 zijn 30 maart (klok 1 uur vooruit) en 26 oktober (klok 1 uur terug).

    Voor ons wel lekker want wij mogen 2 keer een uurtje langer slapen, wij gaan namelijk op 29 oktober weg \\/

    Groetjes,

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    24

    Standaard Re: Zomer- en wintertijd

    bedankt voor dit bericht, wij gaan dus 28 oktober dus wij mogen ook 2 keer uitslapen, maar daar had ik dus totaal niet aangedacht!
    4 november dus gaat de klok daar een uur terug...ik zet het meteen in mn telefoon want dat ga ik anders geheid vergeten!

  3. Top | #3
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: Zomer- en wintertijd

    Wij gaan op 29 oktober terug... slapen we dan 2x een uurtje korter?? (ha ha)

    Jolanda

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Daylight saving time: Spring foreward; Fall back

    :idea: In het tweede weekend van maart zetten ze in Florida de klok een uur vooruit omdat de zomertijd dan ingaat.

    Dat gaat dus allemaal van onze vakantietijd af ](*,)



  5. Top | #5
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Daylight saving time: Spring foreward; Fall back

    Yep, 9 maart gaat de klok een uurtje vooruit. Ga ik goed op letten; de volgende dag vlieg ik nl. terug naar NL.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    88

    Standaard Zomertijd in Florida?

    Hallo ik heb gehoord dat in florida het zomeruur al is .Wil dit zeggen dat het nu maar 5 uur verschil is

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Zomertijd in Florida?

    In de VS is afgelopen weekend inderdaad de zomertijd ingegaan. Tijdsverschil is nu 5 uur. Dit duurt voort tot het moment dat wij in Nederland (laatste weekend van maart) overgaan op zomertijd. Vanaf dat moment is het verschil weer 6 uur. Voor diegene die niet kunnen onthouden wanneer de klok voor of achteruit moet, bij deze nog even een ezelsbruggetje: Spring forward, Fall back.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-11-10 om 14:01.

  8. Top | #8
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Zomertijd in Florida?

    In tegenstelling tot de vreemde term "zomertijd" of "zomeruur" hebben ze in de VS de veel betere benaming "daylight saving time" en die heeft me mooi een uur slaap gekost :-)

    Eind Maart kan het hier nog wel sneeuwen of vriezen, maar toch hebben we het over "zomertijd" :-&
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Zomertijd in Florida?

    Voor straf worden wij zelfs twee keer van een uur slaap beroofd. ](*,)](*,)

    Wij hebben vorig weekend hier om twee uur 's nachts alle klokken een uur vooruit gezet. We reizen de 20ste terug en mogen dan de hele ceremonie op 30 maart thuis nog eens overdoen. Dat is je straf als je in deze tijd van het jaar in Florida zit.

    Gezien de relatief lage temperaturen zijn we er niet zo blij mee. Vandaag werd het pas na 12:00 uur boven de 70 graden. Vanaf morgen zijn de temperaturen weer boven het gemiddelde en gaan we naar de mid- en upper 80ies. Dan hoor je ons er niet meer over.....:-#



  10. Top | #10
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Waspik
    Berichten
    143

    Standaard Zomertijd / Wintertijd = Daylight Saving Time

    Heeft Florida regio orlando ook een wintertijd?, hoeveel tijdverschil zit er nu tussen florida en nederland nu de zomertijd is afgelopen??



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •