Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 39

Onderwerp: Vliegen met Air Canada

  1. Top | #11
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met Air Canada

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elstars Bekijk Berichten
    Maar ... Air canada is wel heel goedkoop!! wat voor vliegtuig heb je dan ? een 767?
    Brussel Montreal 767
    Montreal Orlando A321

    Het is een heel gepuzzel, maar zo'n koopje heb ik al lang niet meer gezien.

    Enne dit zijn vanaf Brussel prijzen. En de Brusselaars reizen ook met een 777 met United naar Newark en Washington. Nog niet zo gek, dat Belgenvolkje......=D>



  2. Top | #12
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: Vliegen met Air Canada

    Wij zijn afgelopen oktober met Air Canada naar Toronto gevlogen, geweldige service, redelijke maaltijd, vriendelijk personeel en uitgebreid personal entertainment system. Op de nachtvlucht terug, was er zachte pastel kleurige verlichting die heel subtiel telkens kleur verandert, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wat een fijne vlucht was dat. =D>

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32

    Standaard

    Kijk, dat is een prettig bericht. Ik zit in de maand juli op de vlucht 833 naar Montreal. Aankomst 12.20 uur. Om 13.45 vertrek ik weer verder naar Chicago. Dat is een andere vlucht, n.l. 8655.

    Dus we moeten in Montreal door immigration voor de vlucht naar Chicago?
    Hmmm :-k, dan maar hopen dat de rij niet al te lang is, een uur en 25 minuten vind ikzelf nogal aan de korte kant.

    Heeft iemand ervaring met het overstappen in Montreal? Ik had liever pas bij aankomst in de US door de US customs gegaan, maar goed dit moet dus al in Montreal gedaan worden. Wat denken jullie, is dan 1 uur 25 minuten hiervoor voldoende ... :?: of moet ik vlak voor het landen maar vast als eerste bij de uitgang gaan staan...
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 20-01-12 om 15:16.

  4. Top | #14
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met Air Canada

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chub Bekijk Berichten
    een uur en 25 minuten vind ikzelf nogal aan de korte kant.
    De vlucht is geboekt, niks meer aan doen. Komt tijd, komt raad en geen zorgen voor de dag van morgen.....toch?

    En als je toch onrustig wordt, kijk dan even in het vluchtschema van Air Canada welke vluchten die middag nog meer gepland staan. Je kunt zelfs de bezettingsgraad zien, zodat je weet wanneer je kans maakt op een volgende vlucht als je de geplande vlucht toch mocht missen.



  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32

    Standaard Re: Vliegen met Air Canada

    Ja, ik zal eens kijken voor scenario B, voor het geval we (vooral ik) weer eens te laat komen. Vorig jaar ook meegemaakt, aansluiting gemist door de drukte van US customs. Toen konden we een uurtje later naar Orlando, daar schiet ik niet van in de stress. Nadeel dit keer is dat we 2 x moeten overstappen en dat ik de vlucht naar m'n volgende aansluiting niet wil missen (Montreal - Chicago - Orlando). En mocht het wel gebeuren, dan loopt alles maar in de soep, je kan het dan toch niet voorkomen.
    Maar even kijken hoe vaak men van Montreal naar Chicago vliegt is wel een tip!

    Hmm.. ik zie net dat de minimum overstap tijd in Montreal (naar US) 55 minuten is. Dan krijg ik altijd van die stripverhaal beelden dat dat alleen geldt voor degene die als 1e uit het vliegtuig rent, met een noodgang naar de US customs dendert, met alle bagage en vrouw en kinderen meeslepend 40 minuten op een rennen zet roltrap op en af en met zweet op z'n voorhoofd bij het inchecken te horen krijgt ''u bent net op tijd meneer''. En ik ga voor m'n rust.... Ach, we zien wel.

    @Teleton, waar vind je die bezettingsgraad??
    Laatst gewijzigd door Chub; 20-01-12 om 13:53.

  6. Top | #16
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met Air Canada

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chub Bekijk Berichten
    @Teleton, waar vind je die bezettingsgraad??
    Als je een 'schijnboeking" maakt op de site van AC voor de dag dat je reist, zie je alle beschikbare vluchten. Als je een vlucht aanklikt, kan je het stoelenplan zien. Dat geeft een aardige indicatie, zeker als je het vlak voor vertrek even bekijkt. Succes d'r mee!

    Korte lay-overs zijn altijd spannend. Wij hadden eens anderhalf uur en bij Immigrations hadden ze geen haast. Sorry meneer, we hebben nog honderden passagiers die moeten overstappen en haast hebben. Geen tijd meer om schermen te raadplegen, hollen, rennen, vliegen en weer doorgaan.....Komen we hijgend vijf minuutjes te laat bij de Gate, heeft het vliegtuig een uur vertraging.......:mrgreen:.



  7. Top | #17
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen met Air Canada

    En vergeet ook niet dat je vaak eerder aankomt dan volgens tijdschema, althans die "mazzel" hebben wij altijd op de heenreis.


  8. Top | #18
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vliegen met Air Canada

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    En vergeet ook niet dat je vaak eerder aankomt dan volgens tijdschema, althans die "mazzel" hebben wij altijd op de heenreis.
    Some people have all the luck!!! :lol: :lol: :lol:

    Maar er zijn ook reizigers die gewoon 3 uur later landen omdat de vliegtuigbrandstof op was en moesten landen in één of ander noord-amerikaans gat om bij te tanken. :shock:
    Laatst gewijzigd door corrus; 21-01-12 om 12:57.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  9. Top | #19
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    147

    Standaard Re: Vliegen met Air Canada

    Hallo allemaal,

    We zitten midden in de vakantie's zijn er nog medeflorummers die via Montreal gevlogen zijn en wat zijn de ervaringen met de overstap.

    Groetjes Marita

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32

    Standaard Re: Vliegen met Air Canada

    Wij hebben dat gedoe komende dinsdag, overstappen. Binnen anderhalf uur. Ik hou m'n hart vast of dat wel gaat lukken.
    Dus ik ben ook wel benieuwd naar reacties.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •