Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 39 van de 39

Onderwerp: Vliegen met Air Canada

  1. Top | #31
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: vliegen met air canada en ETA

    Wij vlogen eind oktober 2017 met Air Canada via Toronto naar New York. Tripje NY vanwege de 50e verjaardag van mijn man. De heenreis ging perfect. We werden goed verzorgd. Op de vlucht tussen NY en Toronto was er wifi aan boord, maar dit was wel tegen betaling. De stoelen hebben allemaal usb-laders voor je apparatuur. En inderdaad je hebt een Eta nodig, deze is overigens maar 6/7 euro of zoiets. Als je aankomt in Toronto ga je door een soort zelfscan ruimte en daar moet je wachten.

    De terugweg ging het bij ons behoorlijk mis, een vertraging van 24 uur. Het toestel ging in NY naar de startbaan en heeft daar 3 uur gestaan waarna we weer terug gingen naar de gate. Hierdoor miste we de aansluiting in Toronto naar Amsterdam. We werden overgeboekt naar een andere vlucht, wat overigens allemaal heel goed, duidelijk en heel erg gefaseerd ging, ze kwamen naar je toe met een ticket voor een andere vlucht, waarna je rustig het vliegtuig uit kon lopen, alle andere passagiers bleven gewoon rustig zitten. 4 uur later dan gepland kwamen we in Toronto. Hier hebben we 1,5 uur aan een balie gestaan, maar ze konden geen vlucht naar Amsterdam vinden, uiteindelijk kregen we vouchers voor eten op het vliegveld 40 dollar / overnachting in Marriott hotel en vouchers van 65 dollar voor ontbijt, lunch en diner de volgende dag. Het enige nadeel wat we hebben ondervonden, was dat we de koffers niet mee konden krijgen, omdat ze op dat moment niet traceerbaar waren (vonden wij wel vreemd, omdat je een bon met nummers van je koffers hebt). 's nachts hebben we zelf nog moeten bellen voor een vlucht van Toronto naar Amsterdam. Dit was telefonisch binnen 5 minuten geregeld, wat ze aan de balie op het vliegveld niet voor elkaar kregen. Er was op zaterdag geen vlucht naar Amsterdam met Air Canada, dus werden we geboekt op een vlucht met Jet Airways en hadden uiteindelijk in totaal 24 uur vertraging.

    Door de vertraging en het regelen op het vliegveld, lagen we heel laat in bed, zelf hadden we de gedachte om lekker uit/bij te slapen, maar dat ging niet op, want om 11.00 uur moet je namelijk weer je hotelkamer uit. We besloten om een uber taxi te nemen naar een winkelcentrum. We konden helaas niet richting de stad, omdat we vertrokken uit NY 24 graden en het in Toronto 6 graden was en de jassen zaten in de koffer Uiteindelijk lekker geluncht in een winkelcentrum en een jas en trui gekocht, zodat we het iets warmer hadden. Op tijd weer uber gebeld en naar het vliegveld gegaan. Op het vliegveld voor vertrek nog goed gegeten van de vouchers en daarna naar het vliegtuig. Air Canada had ons al bij omboeken ge-upgrade naar business class. Een uur van tevoren moesten we al boarden. Bij de gate werden onze tickets verscheurd en kregen we een upgrade naar firstclass!!!!!!

    We wisten niet wat we mee maakten, een eigen stewardess, je eigen badkamer/toilet, een bed, toilettas met tandenborstel/tandpasta enz., een pyjama, slofjes, een flatscreen tv voor je, regelmatig van die warme verfrissingsdoekjes, een menukaart met alles wat je maar kunt wensen (champagne, sterke drank en heerlijke gerechten), eten geserveerd op borden en glazen, dure magazines. Echt je kunt het zo gek niet verzinnen. Helaas duurde de vlucht maar 6 uur en 15 minuten, maar wat hebben wij genoten.

    Dus gewoon Air Canada boeken, gaat het mis, dan wordt je echt goed verzorgd! Of hebben wij gewoon mazzel gehad?

    En o,ja we hadden voor de tickets met een errorfare 168 euro per persoon betaald ;-)
    Laatst gewijzigd door Lannie; 12-01-18 om 23:50.

  2. Top | #32
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: vliegen met air canada en ETA

    Haha, je zou bijna hopen dat het mis gaat in dat geval wat een reis zeg

  3. Top | #33
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: vliegen met air canada en ETA

    @Lannie, wat een gaaf verhaal en wat een belevenis.
    zoals Mattie schreef, je zou haast hopen op een vertraging.

  4. Top | #34
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: vliegen met air canada en ETA

    Hierbij de link naar een filmpje op youtube" https://youtu.be/84WIaK3bl_s Om een idee te krijgen wat first class inhoudt!

    .... en wat ik boven nog niet omschreven had, stoelverwarming, stoelmassage..... ik denk dat ik nog wel even door kan gaan!
    Dit maken wij vast nooit meer mee.... thuis nog even op internet gekeken hoe duur dezelfde vlucht een week later was, hou je vast: 18.836,-- Canadese dollars, enkele reis Toronto - Amsterdam.

    Dus ik zeg: Air Canada, gewoon doen hoor!!

  5. Top | #35
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: vliegen met air canada en ETA

    Oh wat gaaf zeg, heb zo'n filmpje weleens bekeken. Ook ik zou daar graag die vertraging voor over hebben
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  6. Top | #36
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: vliegen met air canada en ETA

    Wow das wel heel erg overdreven haha

  7. Top | #37

    Standaard Re: vliegen met air canada en ETA

    Mwah. 24 uur vertraging terug
    Gratis upgrade naar first
    600 eur pp compensatie

    Waar mag ik tekenen..

  8. Top | #38
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: vliegen met air canada en ETA

    Helaas geen 600 euro compensatie, omdat we rechtstreeks hadden geboekt bij Air Canada!
    De Verordening EG 261/2004 is echter niet van toepassing op niet-EU-carriers indien er náár Europa wordt gevlogen. De Verordening geldt wél voor alle vluchten vanaf Europa naar eender welk land en voor alle EU-airlines die naar Europa vliegen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-01-18 om 15:00. Reden: q+

  9. Top | #39

    Standaard Re: vliegen met air canada en ETA

    Ai. Daar had ik even overheen gelezen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •