Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Bagage: betalen voor overgewicht of extra koffer?

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    94

    Standaard Bagage: betalen voor overgewicht of extra koffer?

    Wij gaan in de zomervakantie met zijn drieën naar Florida en New York. Op de heenweg hebben we alledrie 1 koffer bij ons, conform vliegmaatschappijbeleid. Mede, omdat dochter nu al bezig is met het aanleggen van lijsten van make-up en kleding die echt vanuit de States mee moet naar Nederland (terwijl ik alleen maar een Nintendopuntenkaart wil scoren voor mijn Nintentod US-DSI) vraag ik me af wat goedkoper is. Eventueel een paar kilo overgewicht betalen, of een extra koffer op de terugweg meenemen?

    In 2008 hadden wij op Orlando slechts 3 kilo overgewicht op 1 koffer, maar dit kostte ons wel meteen $50. Er staat mij iets bij dat een extra koffer (van mco naar NY met Delta en van NY naar Ams met KLM) ook zo'n $50 per enkeltje zal kosten. Ik ga er wel vanuit dat dochter een groot deel van haar lijstje al in Florida heeft binnengehaald, maar als ze de kans krijgt, shopt ze in NY wel weer verder. Wat kunnen we dan het beste doen?

  2. Top | #2
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Bagage: betalen voor overgewicht of extra koffer?

    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker Sunny isles girl's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    26

    Standaard Re: Bagage: betalen voor overgewicht of extra koffer?

    Ik zou gewoon een extra koffer meenemen en daarvoor betalen. Want om nou over gewicht per kg af te rekenen, kan je beter een vast bedrag betalen voor een extra koffer waar je 23 kg dan mee mag nemen.
    Laatst gewijzigd door Njit; 25-03-12 om 15:04.

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    94

    Standaard Re: Bagage: betalen voor overgewicht of extra koffer?

    Ik heb de overzichten gezien van Delta en KLM en het komt er inderdaad op neer dat je evenveel betaalt voor bijvoorbeeld 3 kilo overgewicht of een extra koffer. We gaan dus inderdaad voor de extra koffer! Het is alleen de vraag of dit al in Orlando zal gebeuren (dan dus twee keer enkele reis een extra koffer inchecken) of dat we in New York onze koffers te zwaar beladen. Maar er gaan dus echt 3 koffers heen en 4 terug.

  5. Top | #5

    Standaard Re: Bagage: betalen voor overgewicht of extra koffer?

    Hoe gaat dat meenemen van zo'n extra koffer eigenlijk in zijn werk?
    Meld je bij het inchecken voor de terugvlucht dat je een extra koffer hebt en betaal je daar terplaatse (contant?) het daarvoor geldende tarief?
    Of werkt dat anders? ( moet je het bijv.ergens van te voren aanmelden,of worden de kosten bijv.later verrekend met de creditcard?!?!)

  6. Top | #6
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Bagage: betalen voor overgewicht of extra koffer?

    Wij deden dat bij Delta (vorige maand van MCO - JFK) bij het online inchecken.
    Je kunt dan het aantal stuks checked bagage invullen en per creditcard betalen.
    Online kregen we $ 2 per koffer korting.

    Bij AA (ook vorige maand van JFK - MCO) lukte online inchecken niet en konden we dat aan de check-in kiosk doen.

    Er is altijd personeel aanwezig die je hierbij kunnen helpen.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  7. Top | #7
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Extra betalen voor een koffer

    Ben nu al een tijdje aan het kijken voor tickets voor de zomervakantie bij verschillende maatschappijen .
    Wat mij opvalt is dat vaak de bagage apart bij betaald moet worden , en de prijzen zijn fors 50,00 euro per koffer enkele reis.
    Zijn er maatschappijen waar bagage incl is in het ticket .
    Ik heb het dan over 1 koffer pp.

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Extra betalen voor een koffer .

    Tja bij veel 'grote' airlines is 1 koffer incl (AmericanAirways, BritishAirways) als je zoekt bij skyscanner/schipholtickets/whatever staat het er ook altijd bij of het wel/niet inclusief is.

  9. Top | #9

    Standaard Re: Extra betalen voor een koffer .

    De werelddeals lopen nu bij KLM en wat zie je daar? Ook aanbiedingen zonder ruim bagage. En ja veel duurder met de bagage.
    Jammer dat dit zo moet om toch geld te verdienen.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: Extra betalen voor een koffer .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattie Bekijk Berichten
    Tja bij veel 'grote' airlines is 1 koffer incl (AmericanAirways, BritishAirways)
    Tja, ik denk ook met weemoed terug aan de tijd dat we bij Martinair 2 x 32 kg p.p. mochten meenemen...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •