Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: [Reisverslag] Orangedevil: Florida 2010

  1. Top | #11

    Standaard Re: Reisverslag Orangedevil: Florida 2010

    Maandag 27 September dag 10.

    Seaworld.

    Om een uur of 08:30 wakker en we zijn goed uitgerust. Ontbijten doen we deze keer buitenshuis en wel bij Ponderosa aan de i-drive. Met onze kids eat free card is Savannah hier gratis. Het eten is goed en veel keuze met zelfs een softijsmachine. Na het eten zijn we zo in Seaworld waar het niet druk is lijkt het. Met onze pasjes zijn we snel binnen en dan maar meteen op de foto met Shamu.



    Meteen door naar Manta die bij mij sinds vorig jaar op nummer 1 staat.



    http://cache.rcdb.com/pictures/picmax/p26958.jpg
    <<Te grote foto>>

    Femmy en Martijn gaan eerst en ik weet zeker dat ze niet weten wat ze mee maken. En ja hoor inderdaad, ze komen er allebei beduusd uit. Die eerste looping he ik had ze al gewaarschuwd. Jammer dat ik nu wel alleen moet aangezien ze allebei niet mee hoeven. Ik ben snel aan de beurt en zit redelijk achteraan. Het blijft toch een gaaf gevoel zo met je gezicht omlaag. En natuurlijk die eerste looping.:twisted:

    Savannah kijkt dan vervolgens hoe laat de Shamu show is en hoe laat.



    Om 12:30 begint ie en dat gaan we niet meer redden aangezien het stadion aan de andere kant van het park ligt. De volgende show is pas om 17:30 maar dan zijn we al weg dus het word volgende week ergens.
    We stoppen dan bij de haaientunnel waar we omstebeurt in gaan.







    Wat is dit toch een gave attractie. Die grote haaien die over je heen zwemmen.



    Vervolgens komen we in een nieuw gedeelte uit waar vroeger de paarden stonden. Er is interactie met dieren. Onder andere met een stinkdier. Ook gaat Savannah met Bollo de beer op de foto.



    Mooi we zijn in Happy harbour waar Savannah kan spelen. Eerst met Femmy in de draaimolen en daarna klim ik met haar in de grote nettentorens. Ze valt, klimt, huilt maar het gaat goed. Tot ze zegt: ''Papa ik moet plassuuhh''.
    Daar hangen we dan boven in de netten met etende mensen onder je. En nou? Ze houd het gelukkig vol tot we op een plateau zijn. Reddende engel Martijn is ook omhoog geklauterd en vervolgd samen met Savannah de route terwijl ik naar beneden ga. Ze hoeft niet meer te plassen en houd het vol tot ze weer beneden zijn. Tijdens hun klimpartij ga ik in de Shamu Express. Savannah durft niet en ik heb er weer een achtbaan op mijn lijst bij.

    Het is vandaag de heetste dag tot nu toe. Zweten en Martijn heeft het al helemaal gehad. Ook hier is de plaag lovebugs aanwezig. Savannah gaat dan fijn spelen in het watergedeelte.



    Ook eten we hier dippin' dots met nu wel een foto. Echt lekker.



    Savannah duwt Timber terwijl ik een biertje gehaald heb. Moest ik mijn paspoort laten zien, 33 jaar he.



    Vervolgens naar de andere kant van het park om de dolfijnen eten te geven. Er is nog niet veel te doen maar de voedertijden beginnen snel.
    Martijn en ik gaan aan de overkant zitten waar we een mooi zicht hebben.
    Dit is Savannah's favorietste tijdverdrijf.







    Ook kijken we even bij de underwatervieuw. Vervolgens gaat Femmjy Timber eten geven en gaan Martijn en ik in Kraken. Niet heel druk is het maar het duurt weer allemaal zo lang met 1 treintje. De rit is met 7 keer over de kop weer leuk en minder ruw dan vorig jaar.





    De waterbaan Atlantis bewaren we voor volgende week. We hebben het wel gehad voor vandaag. Op weg naar huis willen we wat afhalen bij een Italiaan. Het word een of ander raar tentje met een supermarkt, Dunkin' donuts, Italiaan, bakker ineen. Het duurt verschrikkelijk lang maar uiteindelijk lopen we met een stel pizza's en donuts naar buiten. Verassend genoeg smaakt het allemaal weer goed. Savannah en ik gaan dan nog even zwemmen.



    s'Avonds kijken we nog wat tv ondere andere naar Bad girls club. Een groep vrouwen die in een huis wonen met een camera erop. Gegarandeerd spektakel. Tenslotte duiken Femmy en ik nog even in het grote bubbelbad op de slaapkamer, zonder bubbels want Timber slaapt ook bij ons op de kamer.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-10-10 om 23:24.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  2. Top | #12

    Standaard Re: Reisverslag Orangedevil: Florida 2010

    Dinsdag 28 September dag 11.

    Rustdag.

    Vandaag een dag dat we een aantal dingen moeten regelen. Na het ontbijt op naar de receptie. Het kettingslot van onze deur is per ongeluk afgebroken. Gelukkig was het geen probleem en word het gemaakt. Ook het balkonlicht had het begeven en word gemaakt. Dan op naar Alamo waar we de auto hebben gehuurd. Ik kijk naar de dichtsbijzijnde op de navigatie. Maar we komen bij Downtown Disney uit. Ik zie dan staan Alamo car care center. Laten we die maar pakken Maar dan staan we plotseling bij de parkeerhokjes van Magic Kingdom. Het car care center schijnt achter de parkeerhokjes te liggen en we mogen zonder te betalen doorrijden gelukkig.

    Daar aangekomen zijn we snel aan de beurt. We zijn hier omdat een achterlicht kapot is. Er is geen andere auto voorradig dus ze maken het meteen in de garage. Fijn dat het geregeld is. Oh ja dat had ik nog niet verteld. Mijn zwembroek was in Aquatica gescheurd door de glijbanen dus gaan we nu een nieuwe voor mij kopen. En wel bij die grote blauwe souvenirswinkel bij de afslag Lake Buena Vista. Ik koop er 1 met een aantal tijgers erop, hij moet natuurlijk zo goed mogelijk opvallen.

    Het is weer tijd voor de inwendige mens en aangezien we vlakbij Downtown Disney zitten gaan we naar Rainforrest cafe. Overdag kan je er tenminste zonder wachttijd eten.





    Martijn en ik nemen hamburgers, Femmy nachos en Savannah corndogs. Het eten is hier wel prijzig maar wel lekker. Je betaald ook voor de sfeer he. Inmiddels komt het buiten met bakken uit de hemel. Onze kinderwagens zeiknat geregend. Als het droog is kijken we nog wat rond in wat winkeltjes hier zoals de kerstwinkel die altijd open is. Savannah poseert in de hitte bij een sneeuwpop.



    En bij Donald en Katrien.



    Als we uit een winkeltje komen lijkt het net s'avonds of is er een zonsverduistering aan de gang. Nee donkere wolken pakken zich samen boven Orlando. Als een haas naar onze auto die dichtbij staat.

    Links zijn we aan het inladen.





    Ik heb de pech dat ik vandaag rijd want ik weet al wat er gaat gebeuren. Dat heb ik in Montreal en hier in Florida al eens meegemaakt al rijdend. Een stortbui waardoor je geen hand meer voor ogen ziet.

    Het begint rustig.



    En eindigt zo.



    Het verkeer en dus ook wij rijden heel rustig. We zijn op weg naar de Wallmart voor boodschappen. Femmy en Martijn rennen naar binnen en we houden contact met onze walkie talkies. Op het moment dat ze klaar zijn pik ik ze bij de ingang op. Iedereen heeft dat plan dus heel druk daar. Ik spreek dus af bij de uitgang van het tuingedeelte maar daar moeten ze hun bon laten zien. Als we thuis zijn houd het gelukkig even op. Tijd om de ravage te bekijken in en om het zwembad.





    Als eten betellen we vanavond pizza van 1 van de vele bezorgpizzeria's. We krijgen elke keer zoveel folders binnen. We bestellen een familie deal. Dat is 1 grote pizza, 20 hotwings, chicken strips en 4x frisdrank.
    Het duurt verschrikkelijk lang voor ze er zijn. 2 Uur hebben we erop moeten wachten terwijl ze hier om de hoek zitten. De fooi kunnen ze dus op hun buik schrijven. Het smaakt wel weer heel goed. Martijn en ik hebben ook nog even geinternet.



    Er was ook nog een mooie regenboog toen het stopte met regenen. Helaas te laat maar wel 2 andere mooie zonsondergangsfoto's.
    Het lijkt wel Independence day!!!



    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-10-10 om 23:25.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  3. Top | #13

    Standaard Re: Reisverslag Orangedevil: Florida 2010

    Woensdag 29 September dag 12.

    Universal Studio's.

    Vandaag weer naar een park. De wekker op 08:30 gezet maar ik was om 07:30 al wakker. Na wat geinternet is de rest ook snel wakker. Als ontbijt eten we wat toast. Voordat we naar Universal rijden koopt Femmy eerst wat ponchos bij diezelfde blauwe winkel waar ik gisteren mijn zwembroek heb gekocht. Bij Universal aangekomen betalen we parkeergeld en gaan via de lopende banden naar Citywalk. Van hieruit zien we Rockit al maar helaas is die dicht met een storing. Hij gaat deze vakantie ook niet meer open. Jammer maar ik heb hem vorig jaar al 2 keer kunnen doen.



    Na Citywalk rechtsaf richting de Studio's.



    Bij de ingang staat Dora al te wachten voor een foto. Femmy, Martijn en Savannah gaan dan in de Nickelodeon attractie en daarna op de foto met Spongebob.





    In de Irish Pub drinken we wat en kan Timber eten. Ook bestellen we hier een gezamelijk voorgerechtje en je krijgt er ook wat brood bij. Ik heb nog nooit zo'n lekker brood op. Vervolgens gaan Martijn en ik in de achtbaan van The Mummy en daarna Martijn en Femmy. Ik kan het niet laten en ga ook nog even alleen via de single rij.



    Het volgende gedeelte is San Fransisco en Femmy gaat met Martijn in Disaster terwijl Savannah en ik wat kip met friet eten. Het duurt best wel lang voor ze terug zijn zo'n 3 kwartier. Jaws heeft storing en dus gaan Martijn en Femmy maar wat eten. Ik ga dan alleen in Men in Black. Maar daar aangekomen heeft deze ook storing terwijl ik vooraan sta. Na 15/20 minuten mag ik toch instappen. De bedoeling is om zoveel mogelijk monsters neer te schieten maar veel punten had ik niet. Een vent naast mij wel met zijn 192.000 ptn!! Als ik eruit kom gaan Femmy en Martijn via de single rij en ze zijn zo terug.

    Vol goede moed gaan we door naar The Simpsons. Femmy gaat met mij en ze is hier nog nooit in geweest. We zaten vooraan en dan is het effect wel weg aangezien je om je heen kan kijken. Als we terug komen is Martijn in alle staten. Timber is over de rooie en Savannah ook want die heeft haar bolletje gestoten. Met Martijn ga ik dan achterin zitten en dat is al leuker. Tijd om Savannah moe te maken in het kindergedeelte. Ze kan hier glijden en klimmen en spelen met water.













    We zijn helaas te laat voor de dierenshow dus dan gaan Femmy, Martijn en Savannah in ET. De show van Terminator is net voorbij en we hebben geen zin om te wachten. We doen dan nog 1 ding en dat is Twister.

    We besluiten om te gaan eten in het Nascar Cafe. Echt perfect hier, ze hebben zelfs een tv aan tafel waar je sport kan kijken;. Valencia-Manchester utd word opgezet. Het is Champions league vandaag natuurlijk.





    Ik neem een ceasar salad en de rest eet ook goed. Savannah weer gratis met haar kids eat free card. Onderweg naar de auto koop ik een paar Cinnamon rolls voor vanavond. Op de terugweg komen we nog langs het nieuwe waterparkje aan de 1-4.





    Savannah valt natuurlijk weer in slaap.



    Thuis ook weer fijn in het grote bubbelbad. En na nog wat afleveringen van The bad girls club gaan we moe slapen.

    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-10-10 om 23:26.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  4. Top | #14

    Standaard Re: Reisverslag Orangedevil: Florida 2010

    Donderdag 30 September dag 13.

    Rustdag.

    Om 8 uur wakker. Klein ontbijtje thuis en verder doen we de hele morgen niet veel, rustdag he. Om 12:30 vertrekken we richting Disneyworld want we hebben lunch bij Chef Mickey. Martijn gaat niet mee en om 12:45 zijn we bij de poort van het Contemperary resort waar de lunch is. Het parkeren is hier gratis en als we willen kunnen we dus gratis parkeren voor Magic Kingdom. Je moet natuurlijk wel je uitgeprinte ticket voor de lunch laten zien anders mag je niet door. Overgens gaan we niet meer naar Magic Kingdom want we hebben geen Disneypasjes dit jaar. We zijn er natuurlijk ook al in het begin van de vakantie geweest.

    Bij de ingang van het hotel worden we vriendelijk verwelkomd. Even later loopt de gastvrouw weg en komt aangescheurd met een invalidenkarretje die ze heeft opgehaald voor iemand. Is wel een grappig gezicht bijna met 2 wielen door de bocht. Het is nog te vroeg voor het eten dus willen we wat rondkijken in het hotel. Verder dan de amusementenhal komen we niet, hoezo gokverslaafd?? Je hebt hier leuke spelkasten waar je bonnen kan winnen waar je dan ook weer kado's voor kan kopen. Het deal no deal spel is het leukst.

    Het is bijna 13:45 dus tijd voor Chef Mickey. Na het inchecken eerst op de foto maar die is 25$ dus die laten we zitten. Met een beeper op zak bekijken we vanuit de wachtruimte het zwembad en al snel kunnen we aanschuiven.



    Het eten is goed met lekker zalm en kip en dergelijke. We hebben hier vorig jaar ontbeten. Ook komen de characters vaak langs. We hoeven niet te klagen over de aandacht die we krijgen.



    Jaja Timber is wakker!



    Pluto ook!



    Timber denkt wat een grote hond en Savannah is het gewend.



    En toen kwam een eend.







    En 2 muizen!







    Na het eten en natuurlijk de prijzige rekening(82$ incl fooi) gaan we nog even wat bonnetjes scoren in de amusementenhal bij natuurlijk Deal or no deal.







    Natuurlijk de bonnetjes inwisselen voor wat kado's. Voor een beetje normale kado's moet je een paar duizend bonnen hebben. We kiezen dus wat kleine dingen zoals een waterpistool. Om half 4 zijn we thuis en dus kunnen we mooi nog even zwemmen. Dit keer gaat Martijn mee( die zich goed vermaakt heeft met horizontale bankzaken en films) en Femmy blijft boven en gaat alvast koken. We kiezen weer voor het kleine zwembad.





    Martijn en Savannah chjillen in het bubbelbad.



    Altijd lekker zo'n frisse duik alleen het water is toch aan de koude kant.
    Het eten wat Femmy heeft gemaakt smaakt weer goed.
    Voor vanavond hebben we besloten om naar het toeristencentrum van Kissimmee te gaan genaamd Old Town. We zijn er zo en het is heel rustig. We zetten de auto neer bij de kermis van Fun Spot.



    Vorig jaar mocht Savannah nergens in nu wel. We kopen een onbeperkte rittenkaart voor Savannah.



    Ze doet hier verschillende dingen zoals een molen, draaimolen, sjimmie, vliegtuigjes, autootjes, glijbaan, maar de achtbaan durft ze niet.



    We kopen een ijsje voor Savannah maar ze doen er automatisch spikkels op en dat moet ze niet. Dus we krijgen een nieuwe en de foute mogen we houden. In Old Town is er net een parade geweest met motors.



    We lopen een rondje en na wat drinken gaan we. Thuis halen we nog een stuk pizza en dan slapen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-10-10 om 23:27.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  5. Top | #15

    Standaard Re: Reisverslag Orangedevil: Florida 2010

    Vrijdag 1 Oktober dag 14.

    Islands of adventure.

    Vandaag gaan we weer naar Islands of adventure want dat park hebben we maar half gehad. Tenminste als Savannah wakker word want ze is wat ziek geweest vannacht. Uiteindelijk komt ze er toch rond 09:30 uit. Na het ontbijt richting het park.

    Als we door de mainstreet heen zijn gaan we linksaf. De Hulk slaan we over want we willen in Spiderman.



    Ik ga eerst met Martijn. Daarna gaan Femmy en Martijn. Wat is het hier een herrie met muziek zeg pffff. We kopen ook nog voor ieder een emmer drinken die je voor weinig heel de dag bij kan vullen. Timber heeft er natuurlijk melk in.



    |Aangezien we niet veel hebben ontbeten dan maar een vroege lunch in een restaurant in Toon Lagoon. We nemen hier weer het een en ander en dan op naar de waterattracties. Eerst is Popeye aan de beurt. Martijn weet niet dat dit 1 van de natste waterattracties ooit is. Er is bijna geen rij en we kunnen snel instappen. Meteen worden we natgespoten door mensen die met kwartjes en waterpistolen ons natspuiten. Wat dan volgt weet elke Orlandokenner. Nat tot je onderbroek.





    Natuurlijk maken we iedereen ook nat met onze kwartjes. Dan maar meteen in de volgende attractie. De boomstammetjes zeg maar. Hier is het wel druk en ruim een half uur moeten wachten. Het is het wel waard en de afdaling is zeer steil. Ook hier weer doorweekt.

    http://www.wdwinfo.com/universal/pho...n%20Flyers.jpg
    <<Te grote foto>>



    De 3e waterattractie is de mooie ride van Jurassic park. Martijn en ik zijn weer present.





    http://www.wdwinfo.com/universal/pho...20Aventure.jpg
    <<Te grote foto>>

    Na deze rit zijn we weer vlakbij Harry Potter. Eindelijk kan Femmy er in. Samen met mij via de single rij. Er is storing wat zo'n 15 minuten duurt. Femmy vind de attractie ook gaaf alleen was ze wel bang voor de spinnen. :lol:



    Savannah was in slaap gevallen en ze krijgt een driftbui. Jaja we gaan al iets voor jouw doen haha.



    Maar eerst nog wat sfeerfoto's van het park.







    Timber vind weer alles goed.





    Aangekomen in het kinderdeel is Savannah nog steeds niet helemaal happy.



    Ze wilde zelfs niet in Cat in the hat, uiteindelijk wel met weer een storing. Bij het speeltuintje en het watergedeelte leeft ze weer helemaal op.







    We hebben het wel gezien en besluiten om een keer bij de Mac te gaan eten en wel de grootste ter wereld die aan de i-drive. We bestellen allemaal lekkere dingen zoals een dubbele quarterpounder. Ook spelen we hier nog wat in de amusementshal.



    http://www.cyburbia.org/gallery/data...ds-orlando.jpg
    <<Te grote foto>>

    We hebben toch iets te weinig gehad dus gaan we na thuiskomst nog een bucket kip halen bij de KFC. Best goedkoop tegenover Nederland. 20 Stuks voor 12$. We kijken ook nog Bad boys 2 op tv en daarna komt True Lies maar na de eerste reclame haak ik af.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-10-10 om 18:32.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  6. Top | #16

    Standaard Re: Reisverslag Orangedevil: Florida 2010

    Zaterdag 2 Oktober dag 15.

    Rust/winkeldag.

    Vandaag word ik niet helemaal fit wakker. Vandaag weer een dag zonder park. Femmy gaat met Savannah en Timber zwemmen en Martijn gaat internetten. Ik blijf even op de kamer nog wat slapen.



    Maar als zo vaak gaat het weer beter en kunnen we op pad. Ontbijt hebben we niet echt gehad dus eerst maar even naar de Denny's. We hebben nog een kortingsbon.



    Kijk en huiver voor de bacon burger van Femmy en Martijn. Ikzelf had de mushroom burger.





    Femmy gaat daarna nog even naar de buren van de Walgreens om wat dingen te halen zoals luiers. We vervolgen onze weg op de i-drive richting Sports dominator. De gigantische sportwinkel. Ik wil kijken voor wat shirts maar ook voor een shirt voor Meert-Jan. Van de Miami Heat.



    Maar als ik dan binnenkom zie ik dat de gehele bovenste verdieping leeg en gesloten is. Ook onder hebben ze niet veel. Zou het gaan sluiten hier of zijn ze failliet ofzo? Helaas geen shirt van The Heat. Ik koop wel een shirt van de Marlins. Femmy is een dollarshop ingegaan maar niet echt iets gekocht. Ok we gaan door met winkelen. Op naar de Florida mall voor een rondje funshopping.

    We komen langs de Toys/baby r' us en die kennen we nog van 2 jaar terug dus voeten op de rem!



    Binnen hebben ze ook een Halloween afdeling en daar pakken we een spinnepakje voor Timber voor met carnaval. Even verderop zien we Winnie the pooh dus toch maar deze. We kijken verder nog wat bij de baby spullen en natuurlijk het speelgoed.

    Deze is erg leuk.



    We kiezen een kadootje uit voor Timber en Savannah zelf kiest een pop van Dora. De Florida mall is maar een stukje verder en we parkeren bij de Macy's/ M&M store. We kijken weer wat rond en drinken wat in de gigantische foodcourt.



    We kopen ook lekker ijs bij Dairy queen, tip van het forum. Zo te zien had Martijn hem kleiner verwacht.



    Het ijs is echt lekker, veel lekkerder dan het ijs in Nederland. We kijken nog wat in de Disney store. In de Apple store is het echt druk. In de mall valt het sportaanbod tegen en dus ook weer geen shirt kunnen kopen voor Meert-Jan. Femmy gaat dan traditioneel nog even naar de Macy's. En wij traditioneel naar het speeltuintje.



    Thuis aangekomen hebben we nog geen honger dus de spaghetty van Martijn maakt ie vandaag niet. Later als we wel honger hebben mogen Martijn en ik Femmy verrassen. We kiezen voor Kobe steakhouse waar we afhalen. Lekker sushi, steak en heel de ratteplan. De rekening is rond de $80. Ik leg ook fooi neer maar ik weet niet goed of dat hoort bij afhalen dus weer snel in de pocket, het is al duur zat.:roll:

    Femmy is blij en het is lekker. We doen voor de rest niet veel.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  7. Top | #17

    Standaard Re: Reisverslag Orangedevil: Florida 2010

    Zondag 3 Oktober dag 16.

    Seaworld.

    Vandaag staat weer een dagje Seaworld op de planning. Na het ontbijt ernaartoe.

    Even nog een sfeershotje van het complex.



    En vlak voor we er zijn komen we de man met de kabouters tegen.



    We staan ongeveer op dezelfde plek als de vorige keer dus hopelijk niet druk. Eerst op de foto met een dolfijn.



    Hmm bij Manta is het toch wel druk met 30 minuten wachttijd. Misschien later vandaag.



    De waterattratie Atlantis hebben we vorige keer niet gedaan dus die doen we nu. Ik en Martijn dan he. Martijn heeft niet zo'n zin om nat te worden vooral zijn schoenen niet want dan zit je heel de dag te soppen. Maar goed, zolang we niet vooraan zitten is er geen centje aan de lucht of was het nou geen vuiltje pijn? :wink:



    Maar waar moeten we plaatsnemen, u kunt het waarschijnlijk zelf wel invullen, precies vooraan. :roll: Het begint al goed als het bootje vertrekt. Het zijn maar een paar straaltjes water maar toch. Uiteindelijk komen we bij de grote drop en het nat worden valt eigenlijk wel mee.



    Maar dan krijg je natuurlijk de waterkanonnen waar men vele kwartjes ingooit. Daar worden we flink nat en Martijn is woedend. Ik weet dat er dalijk nog een klein dropje komt waar de voorste zeiknat worden maar ik durf het hem niet te vertellen. ops: Dan volgt de kleine splash en ja hoor de neus duikt zowat onder water en de vloedgolf zorgt dat je onderhand tot je middel in het water zit. Een hevig vloekende , scheldende en tierende Martijn naast mij.

    Even vrij vertaald: %&$$%&# %^&&%$& nieuwe schoenen ^$#$^%&$%^&%.

    Ik moet echt moeite doen om mijn lach in te houden want ik hou het niet meer. Tenslotte komt het achtbaangedeelte en een nieuwe splash waar we weer nat worden. Als 2 natte honden of 2 verzopen katten druipen we af. Ook in dit park hebben ze droogcabines. 3$ Armer maar we drogen wel. En heet dat het is in dit ding. Als je eruit stapt is het zelfs lekker in de zon. Het werkte niet echt dus dan maar naar Femmy.

    Femmy gaat dan met Martijn en Savannah naar de pinguins terwijl ik buiten wacht aangezien Timber slaapt en kinderwagens mogen niet naar binnen.



    Buiten sla ik mijn slag bij een betaalspelletje. Je moet ballen in gaten gooien en als ie in een goed gat komt heb je prijs. Als de rest terug is doen Martijn en Savannah hetzelfde. Martijn en ik hadden de kleine prijs en Savannah de middel prijs.



    De teller staat inmiddels al op 7 knuffels deze vakantie. :roll:
    Bij de zeeleeuwen zijn we ook nog niet geweest dus zo gezegd zo gedaan. We kopen allemaal wat vis maar meer als de helft is opgeslobberd door meeuwen.





    We eten nog wat en vooral de mais was lekker en daarna op naar Shamu voor de show. Natuurlijk nog wat knabbelen mee naar boven en we zitten redelijk bovenaan. De show met orka's is natuurlijk altijd mooi alleen nu de trainers er niet meer mee mogen zwemmen is het spectaculaire er wel vanaf. Dit natuurlijk vanwege het ongeluk eerder dit jaar.

    Een paar sfeerfoto's van de show.









    Na de show krijgen we free play kaartjes voor een betaalspelletje en Femmy wint weeeer een knuffel. Waar gaan we dat allemaal laten.



    Na het gratis ''gokken'' gaan we nog even naar het kinderdeel. Savannah gaat met Femmy in de luchtballonnekes. De attractie van de ijsberen slaan we over en bekijken het te voet.

    We bekijken ook nog even het orka onder water deel maar helaas zwemt er niets. Martijn gebruikt dan zijn laatste free play kaartje.



    Tenslotte ga ik nog een keer in Manta en bekijken we de aquaria eronder.
    De hele tijd wil ik al eens Bud light Lime bestellen en het smaakt erg goed. Mag ook wel voor die 6$. Savannah houd hem even vast.



    We verlaten het park en thuis kookt Martijn. De spaghetty smaakt heerlijk. Na nog wat internet, ijs en bad gaan we slapen.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  8. Top | #18

    Standaard Re: Reisverslag Orangedevil: Florida 2010

    Maandag 4 Oktober dag 17.

    Wet&Wild.

    Vandaag het zwempark Wet&Wild op het programma en hier zijn we nog nooit geweest. Allereerst naar de IHOP voor het nodige voedsel. Geen pannekoeken deze keer voor mij maar een Belgische wafel. De rest komt natuurlijk ook niks tekort en met een volle maag rijden we naar de i-drive alwaar het zwempark ligt. Parkeren aan de overkant van de straat en te voet naar de ingang.



    Met onze pasjes zijn we snel binnen. We hebben geen zwembandjes meegenomen omdat we dachten dat ze hier wel zwemvestjes zouden hebben net als in Aquatica maar nee hebben ze niet. Femmy gaat dan op zoek naar bandjes in een winkel maar alles is op, balen en nou? Bij de Walgreens aan de overkant hebben ze wel. En ja hoor voor een paar centen heeft Femmy een paar gekocht.

    We nemen onze intrek onder een parasol bij het kindergedeelte. Wet&Wild staat bekend als het minste zwempark van Orlando maar volgens mij valt het best mee en het kinderdeel ziet er in ieder geval al goed uit. Met diverse glijbanen en zelfs een kinder lazy river!
    Oh ja de foto's van vandaag zijn wat overbelicht want het toestel stond niet goed ingesteld.

    Een gedeelte van het kinderdeel.







    Savannah heeft het hier goed naar haar zin. Martijn en ik gaan dan op pad. Als eerste komen we uit bij een soort bandenglijbaan. We gaan ieder apart en het is eigenlijk een soort wildwaterbaan. Onderweg word je diverse keren nat en je gaat niet echt hard. Wel leuk om mee te beginnen. Inmiddels heb ik wat zonnebrandcreme in mijn ogen gekregen en dat pikt verrekes! Volgens mij kan je dit spul meenemen als wapen want het werkt beter als pepperspray.

    Even verderop gaan we in een matjesglijbaan. Dit is er echt 1 uit de oude doos. De bekende hoge toren die je vanaf de weg goed ziet.



    Vervolgens in Disco H2o. Hier kom je op een grote band te zitten waarmee je dan een donkere buis in gaat. Een flinke vrije val natuurlijk en dan kom je in soort trechter terecht waar je allemaal disco licht en geluiden hoort, echt mooi.





    Meteen maar door naar The Black hole. Weer 1 met een band en weer 1 die verschrikkelijk hard gaat en heel donker is.





    Nu we toch bezig zijn met extreme glijbanen dan maar naar Brainwash voor een brainwash. Overigens is het niet druk in dit park dus overal doorlopen. Bij Brainwash hebben ze een mooi systeem om banden omhoog te takelen. Deze glijbaan is ook weer fantastisch. Weer 1 met band en weer een vrije val en weer een trechter alleen anders als de vorige. Deze trechter staat dwars.



    We staan dan meteen bij de steile glijbanen. Hier gaan we niet vanaf. Eentje heet Bombay en daar moet je in een cabine gaan staan en dan valt er een luik weg zodat je omlaag valt.





    Tenslotte gaan we nog in een familieraft. Hopelijk word ik deze keer niet gelanceerd. Het valt mee hoewel ik weer achteruit ga.



    Als we dan terug bij de rest zijn halen we wat eten. Het word wat friet. Niet teveel want we willen na het zwemmen om 17 uur hier tegenover eten. We proberen dan Savannah mee te krijgen in de eerste glijbaan die we deden want die ging niet zo hard maar ze durft niet. Dan maar in het golfslagbad waar je op een band kan zitten wat echt fijn is. Dit vond ze leuk. Ze hebben hier wel zwemvesten die ze verplicht 1 om moet maar deze zijn overigens alleen voor het golfslagbad.



    Het weer is trouwens de afgelopen tijd perfect. Niet te heet met 28 graden. We hebben het voor vandaag wel weer gezien en verkassen naar hier tegenover naar The Black Angus. Een goed steakhouse waar we 3 jaar terug ook al eens geweest zijn. De Black Diamond steak smaakt weer erg goed. De rest van de avond verloopt rustig. Martijn kijkt op zijn kamer wat tv en Femmy leest een boek. Ik kijk dan op de grote tv naar monday football night.

    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  9. Top | #19

    Standaard Re: Reisverslag Orangedevil: Florida 2010

    Dinsdag 5 Oktober dag 18.

    Rustdag.

    Vandaag is onze flexticket voor de laatste keer geldig. De bedoeling is om nog een keer naar Aquatica te gaan. Busch Gardens is afgevallen omdat we geen zin hebben om nog een keer 2 x 1,5 uur in de auto te zitten.
    Martijn en ik gaan na het wakker worden nog even voor de laatste keer boodschappen doen bij de Wallmart. Een beetje goed uittellen wat we meenemen want het is zonde om aan het eind van de vakantie een hoop weg te gooien. Thuis ontbijten we weer met eieren en toast en dergelijke.

    Martijn verteld dan dat ie niet fit is en zelfs een beetje ziek. Ook Femmy voelt zich niet 100%. Oh ja Timber zijn waterpokken zijn helemaal weg. Martijn besluit om niet mee te gaan naar Aquatica. Wij besluiten dan dat wij ook niet gaan want Femmy is niet fit en we zijn een beetje parkmoe en willen het rustig aan doen. We kiezen ervoor om nog wat te winkelen in de outlet hiernaast en vanmiddag te gaan zwemmen in ons zwembad.

    Allereerst nog een keer naar de Nike factory store waar ik weer een paar paar sokken koop. Hier kunnen we al ons losgeld kwijt. Een man spreekt ons aan want hij had gehoord dat we uit Nederland komen. Het bedrijf waar hij werkt zat ook in Maasstricht. Dat wilde hij even kwijt.



    Verder kijken we nog in een character outlet en kopen wat popjes voor Savannah van de serie Dora. Ook koop ik 2 spijkerbroeken die ik nog nodig had. Als het goed is hebben we nu alles wat we wilden kopen. In de foodcourt lekker wat drinken zoals Mountain Dew Voltage. Timber wil ook maar hij mocht niet hij is te klein.



    Buiten zien we nog een stel ruzie maken en ze bekogelen vanalles naar elkaar, erg leuk om te zien. Uitgeshopt en wel gaan we eens kijken hoe Martijn zich voelt. Iets beter maar als wij gaan zwemmen blijft ie toch nog achter.

    Als we naar het zwembad lopen ziet Femmy een slang(etje). Deze keer (van de 4 keer dat we er 1 zagen in Florida) blijft ie wel zitten voor een foto en we twijfelen zelfs of ie nog wel leeft. Maar later in de middag is weggekropen.





    Natuurlijk is het weer goed toeven aan het zwembad hoewel het toch wel fris is. Volgens mij zitten we in een koufront. De Temperatuur is ongeveer 27 graden wat fijn is maar het water is wel erg fris. De poolguys zijn druk bezig om de zwembadverwarming aan te krijgen veel eerder dan normaal. Vanmorgen hebben we zelfs de verwarming in de auto aan gehad want het was 13 graden en das kouder dan normaal begin Oktober. Grappig want vorig jaar rond deze tijd was het 40 graden en dat is te heet voor Oktober.





    Martijn komt ook nog en we zijn weer compleet. Als avondeten kookt Martijn en het smaakt weer goed. We hebben gewoon op zijn Hollands aardappels, vlees en groente. Iedereen is na de stevige maaltijd weer boven Jan en topfit en we gaan daarom ook naar Downtown Disney. Martijn wil nog een paar kado's kopen voor de verzorgers van zijn katten.

    Met een mooie zonsondergang gaan we Disneyworld (ook voor het laatst) binnen.





    We zetten de auto neer achter Disneyquest. Zo lopen we heel Downtown Disney door en komen uit bij de grote Disney store.









    Martijn zoekt Mickey slippers. Ze hebben ze niet maar we nemen wel een kijkje bij de ruimte waar meisjes omgetoverd kunnen worden als prinses. Savannah krijgt allemaal glitters in haar haar.







    We lopen verder en in een andere winkel kan Martijn ze wel kopen. Ook koopt ie nog een t shirt in de kerstwinkel. We lopen dan via de achterkant terug naar de auto en het is nog best een eind. Van al dat lopen hebben we honger gekregen en we laten wat bezorgen vanuit de Irish pub hieronder. Ik denk dat ze 30 zakjes met saus hebben bijgeleverd, echt zuinig zijn ze in Amerika niet. We eindigen de dag natuurlijk voor de tv.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  10. Top | #20

    Standaard Re: Reisverslag Orangedevil: Florida 2010

    Woensdag 6 Oktober dag 19.

    Rust/inpakdag.

    Vandaag helaas alweer de laatste volle dag. Morgen vliegen we naar huis. Maar het is ook wel fijn om weer naar huis te gaan want 3 weken is lang genoeg. We hebben vandaag nog een character ontbijtje staan in het Cape May cafe in Disney. Gisteren vertelde ik nog dat het de laatste keer Disney was maar dat is pas vandaag. Martijn gaat niet mee en rond 09:30 zijn we bij het Beach hotel waar het ontbijt is. Het hotel ziet er echt mooi uit. Een vrouw probeerd ons (vriendelijk) over te halen voor een timeshare maar we leggen haar uit dat het voor ons geen nut heeft met 2 kleine kinderen die straks naar school gaan. We lopen ook nog een rondje over het terrein en het is echt een mooi hotel en omgeving. Het winkelgedeelte Boardwalk is aan de overkant van het meer. Daar willen we eigenlijk gaan kijken maar het is wel een eind lopen dus dat laten we zitten. Dit hotel lijkt ons wel wat voor de volgende keer maar na het zien van de goedkoopste prijs a $320 per nacht haken we af.







    Tijd voor het ontbijt. Het is goed verzorgd met vanalles en nog wat. Ook komen de poppen vaak langs.

















    Als we dan weer thuis zijn gaan we ruimen. Dingen weggooien, koffers inpakken, opruimen. Is wel fijn dat ze hier op de gang een stortkoker hebben waar je je afval in kan dumpen. Als we klaar zijn struinen we richting zwembad. Het water voelt alweer wat warmer aan.



    Als avondeten is het wel een keer leuk om naar Cici's pizza (in LBV) te gaan. We krijgen vaak folders binnen en op internet las ik goede recensies. En we zijn er een aantal maal langsgekomen en er is een combi met een golfbaan. Daar aangekomen zien we de combi niet staan en in plaats van het te vragen(stom) rekenen we gewoon af voor het eten. Maar toch hebben we geluk want ze vergeten 1 persoon te tellen en wij als eerlijke burgers melden dat maar het was goed zo zeggen ze. Dus voor zo'n 6$ per persoon kunnen we lekker pizzabuffet nemen. Er is ook soep, salade, brood en toetje. De pizza's smaken goed behalve die ene pittige( ik voel mijn lippen nog steeds niet). Voor herhaling vatbaar dus.

    Buiten aangekomen lopen we naar de golfbaan zonder combi dus. Maar Savannah is hier wel gratis ( in tegenstelling tot vorige week bij Pirates) en zo hebben dus toch voordeel. Het golfen gaat goed tot de 3e hole heel goed alleen dan zak ik als een plumpudding in elkaar. Het gaat echt slecht en Martijn wint nipt van Femmy en ik sta er zo'n 8 ptn achter. 1-1 Dus met golven maar met bowlen heb ik wel gewonnen. :twisted:



    Nee geen sigaret in mijn mond maar het potloodje!!!





    Is wel een mooie baan want om de zoveel minuten volgt er een vulkaanuitbarsting. We pogen het te fotograferen maar zijn telkens net te laat. Als het dan lukt is de foto slecht maar hier is ie.





    Naast de golfbaan zit een Dunkin' Donuts en we halen even een dozen(dozijn). Lekker voor de tv oppeuzelen die hap.



    We maken ons helaas op voor de laatste nacht hier.

    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •