Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 89 van de 196 EersteEerste ... 3979878889909199139189 ... LaatsteLaatste
Resultaten 881 tot 890 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #881
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Nederland, 't Gooi
    Berichten
    28

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Altijd veel gelezen op het forum. Toch maar besloten om een account aan te maken. Wij vliegen op 26 april naar Florida. Kwam er via het forum achter dat de tijd verschuift van 8 uur naar 9.30 en dat het nu 13:15 wordt. Tja, wat is een voordeel? Met 13:13u kunnen de kinderen gewoon uitslapen en worden ze niet om 4 uur uit hun slaap gehaald. Elk nadeel heeft z'n voordeel.

  2. Top | #882
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Toch maar weer even een berichtje van Arke Fly. Ik wil naar Sanford vliegen op 3 Juli en de 31ste terug. Nu houdt ik het al weer een tijdje bij maar Arke is weer verschrikkelijk aan het manipuleren met de prijzen. Ticket gaat in 3 dagen tijd van 770, naar 810 naar 820 naar uiteindelijk 970. Ja, je leest het goed. Korting is nu weer weg. Dan zie je in de tabel voor deze periode 820, dan bij totale reissom is dan de prijs ineens weer 970 euro p.p. Nou, denk ik dank.... komt zo wel weer een regeltje dat er nog 150 euro FLITSKORTING per ticket afgetrokken wordt. Twee prijzen hanteren, alleen de eindnota is anders. Maar nee hoor. Dus even gebeld. Mevrouw ging het navragen maar komt na 10 minuten terug met het verhaal dat er iets fout zit in het systeem, en dat er bij de totaalprijs toeslagen worden berekend in de ,,eindnota''. Natuurlijk volstrekte onzin. Arke hanteert prijzen en kortingen. Verhoogd de korting, dan worden eerst de prijzen flink verhoogd. Ze hebben inmiddels zo zitten rommelen met die prijzen dat het volledig mank loopt met de ,,eindnota'' als je wilt boeken (zowel op de site als in hun eigen systeem). Die Arke-dames draaien er dus (en dat heb ik al heel wat vaker meegemaakt) een punt aan. Forumers blijf er allert op! Ik ben altijd redelijk positief over ArkeFly, maar dit soort zaken bevalt me helemaal niet.

    PS 5 minuten later is de prijs bijgesteld naar 1020 euro in de tabel, eindnota 970, 3 dagen eerder blijft op 820. Geen korting
    10 minuten later is de totaalprijs ook bijgesteld naar 1020. In een half uurtje tijd dus 180 euro per ticket. Geen korting
    Next?
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 09-01-13 om 12:01.

  3. Top | #883
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Het is toch over het algemeen bekend dat eerst de prijs omhoog gaat wanneer er een kortingactie komt. Dat is niet alleen in de reiswereld maar ook bij meubelen, elektronica, etc heel normaal. Zeker bij elektronica wordt er vaak geschermd met bijvoorbeeld 50% korting op de adviesprijs tijdens een actie terwijl de reguliere prijs een week ervoor maar eur 20 hoger was. Je moet afgaan op je gevoel. Ben ik tevreden met de prijs dan heb je een goede beslissing genomen. Achteraf nooit meer prijzen vergelijken want er is altijd iets goedkopers te vinden.

    We weten ook dat in de reisbranche enorm met de ticketprijzen wordt gespeeld en dat yieldmanagement daarvan een erg belangrijk onderdeel. Voor vakantievervoerders zoals Arke zal men altijd proberen om zijn eigen pakketten aan de man te brengen omdat ze daar het meeste op verdienen. Daarna komt pas de losse verkoop van stoelen aan de beurt. Dat is ook de reden dat je Arke en dergelijke meer kans hebt op een last minute met lage prijzen zoals de huidige actie is. Ze hebben dan niet genoeg pakketreizen verkocht waardoor er meer stoelen vrij komen voor de losse verkoop. Om toch nog iets van de kosten te dekken en of winst te maken.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #884
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @Ebelix, is waar en begrijp ik ook wel. Maar zie mijn post #880 over het afgelopen jaar. Weliswaar een hele gekke prijsopbouw, maar rondom de ,,vakantiebeurs Utrecht'' kwam ArkeFly met prachtige aanbiedingen en met echte kortingen. Ook toen heb ik de prijzen gevolgd vanaf half december. Zeker ben ik altijd als ik boek tevreden met een prijs. Helemaal mee eens. Maar als voor dezelfde periode een vlucht in 1 jaar tijd van nog geen 1500 euro voor 3 personen ComfortClass bijna verdubbeld..... Mmmm, dan kan ik daar absoluut niet mee leven. Het meest vervelende is dan wanneer je belt over dergelijke zaken je een verschrikkelijk lulverhaal over toeslagen en weet ik al niet wat krijg. Daar zitten mensen echt niet op te wachten toch. Je verhaal van de pakketreizen begrijp ik goed, maar gaat toch niet helemaal op ben ik bang. Maar goed, voor een dubbel vliegtarief moet ik echt passen en met mij misschien wel veel mensen.

  5. Top | #885
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Gelukkig zijn er ook nog andere maatschappijen die het voor minder doen. Nadeel voor jou is wel dat er een overstap in zit en ik weet dat jij graag direct vliegt.

    Hopelijk komt arke nu na de beurs met betere aanbiedingen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  6. Top | #886

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skunkman Bekijk Berichten
    Altijd veel gelezen op het forum. Toch maar besloten om een account aan te maken. Wij vliegen op 26 april naar Florida. Kwam er via het forum achter dat de tijd verschuift van 8 uur naar 9.30 en dat het nu 13:15 wordt. Tja, wat is een voordeel? Met 13:13u kunnen de kinderen gewoon uitslapen en worden ze niet om 4 uur uit hun slaap gehaald. Elk nadeel heeft z'n voordeel.
    Hoi Hoi,

    Dan zitten wij op dezelfde vlucht! Jullie vliegen ook vanaf Amsterdam?
    Wel een beetje balen hoor van die vlucht... Maar ja we gaan lekker op vakantie

  7. Top | #887
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Nederland, 't Gooi
    Berichten
    28

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @Melissa & Patrick Ja wij vliegen ook vanaf Amsterdam. In verband met de kinderen wilde wij hoe dan ook rechtstreeks vliegen. Arkefly is de enig optie. In de vliegtijden tabel op schiphol.nl staat nu 13u als vertrektijd. Nu gaan de kinderen laat naar bed, anders moesten ze er heel vroeg uit. Ik zag in de lijst wie is wanneer in florida jullie naam onder die van ons staan. Leuk.

  8. Top | #888

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Wij vertrekken volgende maand naar Orlando en we vertrekken volgens onze tickets om 10:10 uur. We vliegen terug om 16:20 uur. Ik zou dus gewoon de tijden afwachten.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-01-13 om 22:54. Reden: fqe

  9. Top | #889

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Hai!
    Wat grappig zeg dat jullie op dezelfde vlucht zitten
    Wij hebben geen kinderen, maar wilde hoe dan ook rechtstreeks vliegen Wel balen van die aanpassing van de tijden. Wij hebben een hotel op Schiphol geboekt zodat we niet zo vroeg van huis hoeven en heerlijk relaxt kunnen doen.. Ook nog een beetje uitslapen tot 9 uur en dan 10 inchecken en dan gaan we!!!!
    Wanneer gaan jullie weer terug? Wij vliegen terug vanaf Miami.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-01-13 om 22:54. Reden: fqe

  10. Top | #890

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wendee Bekijk Berichten
    Wij vertrekken volgende maand naar Orlando en we vertrekken volgens onze tickets om 10:10 uur. We vliegen terug om 16:20 uur. Ik zou dus gewoon de tijden afwachten.
    Beste Wendee

    jouw vlucht gaat nog in het winterseizoen. En die staat inderdaad om 10.10 uur gepland al een zeer geruime tijd. De discussie alhier omtrent de tijden gaan over de zomermaanden (grofweg april-oktober) waar op mijn website www.vliegschemas.nl een andere tijd vermeld staat als op arkefly.nl

    groeten Niels



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •