Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 21 van de 196 EersteEerste ... 1119202122233171121 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #201

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Volgens mij bedoel je gevlogen. Komt bij mij een beetje raar over het woord geblogen, maar kan gebeuren.

    Informeer is bij je reisverzekering en Arkefly.
    Ja op een iPhone schrijven kan soms foutjes met zich meebrengen ik denk dat de meesten wel kunnen begrijpen dat er gevlogen moest staan.

    We hebben zowel arkefly en de verzekering al gemaild, en zullen gaan overleggen met de rechtsbijstandsverzekering of we een claim in moeten dienen.

    Hoop alleen dat er hier al ervaringen zijn!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolandino Bekijk Berichten
    Dat is wel even spannend, gelukkig kan elk vliegtuig prima vliegen op een motor minder, maar schrikken is het wel. Dat je enkele uren later aankomt is niet leuk, maar zoals je zelf aan aangeeft beter te laat dan nooit.

    Wat ik me nog wel afvraag, heb je tussendoor ook nog een landing gemaakt in Orlando? Of moest iedereen eerst naar Miami?
    Eerst naar Orlando met een propvol vliegtuig het was namelijk een kleiner vliegtuig dan de eerste, daarna naar Miami.

    Gelukkig was iedereen bekaf dus voor het grootste deel van de vlucht hoorde je alleen wat gesnurk, een kwartiertje was er een krijsend kind wat je kunt voorstellen door een daling waarbij de ouders het kind geen flesje water gaven ofzo. De kinderen die het 1e vliegtuig en de wachtruimte beterroriseerden waren gelukkig ook aan het slapen.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 18-12-11 om 23:01. Reden: opgelost

  2. Top | #202
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard

    Hoi,

    We hebben onze eerste Arkefly vlucht achter de rug! Ik had ons voorbereid op de ergste vlucht ooit zodat het allemaal wel mee zou vallen.. Wat denk je?

    Het was niet slechter dan een vlucht met pakweg United;

    Rond de klok van 05.30 kwamen we aan op schiphol. Er stond al een kleine rij van 20 man. Wat daarbij opviel was dat er 1 lange rij was, dus geen aparte rij voor de premium class.
    Ik merkte daar wat irritatie over bij enkele premium reizigers.
    Wat ook opviel: de baliemedewerksters(servisair) wisten niet precies hoe het nou zat met uitstappen of blijven zitten voor pasagiers naar Miami.
    Daarnaast vond ik het een beetje vreemd dat er werd geantwoord dat het niet uitmaakt hoeveel koffers ik pp mee terug neem, zolang ik de 35kg maar niet overschrijd op mijn vraag hoeveel koffers ik mee terug kan nemen.

    Boarden verliep prima, minder validen, ouders met baby's en kinderen mochten eerst.
    We zaten op rij 18/19 AB, deze plaatsen kan ik overigens zeer aanbevelen: bij binnenkomst vliegtuig direct rechts 2 rijen achter de bulk. Beenruimte in de comfortclass is goed! Dus zeer de moeite waard om te boeken. Mijn vrouw was tijdens de vlucht even naar achter gelopen en meende dat het in de economy echt overleven was.

    Vlak voor de take off tijd van 08.10u kwam de captain met een mededeling dat er een mankement was. Dit duurde uiteindelijk 1 1/2 uur. Nogmaals met onze voorbereiding op de vlucht viel het mee. De kids waren allang zoet met al hun meegebrachte kleurplaten, nintendos etc.

    De vlucht was niet vol, dus je links en rechts een hele rij voor je zelf kiezen.
    Het cabine personeel was erg aardig, dat viel echt op.
    Een aantal maal kwamen ze langs met water en sap. Als maaltijd kon er gekozen worden uit rijst met kip en iets vegetarisch.. Dit is als bij alle andere airlines niet te eten (mijn mening)

    Voor de rest moest betaald worden. Wij zelf hadden 4x cola plus een. Unox noodlesoep. Totaalschade 13,50. We zijn op vakantie dus daar al rekening meegehouden, ook na tips hier op hetforum flink wat kleingeld ingeslagen, dus alles kon gepast betaald worden.

    Wat ook opviel was dat de sfeer aanboord echt heel relaxed was, dit zal denk ik mede gelegen hebben doordat het vliegtuig niet vol zat denk ik. Maar dat was wel prettig.

    Ik spring wat van de hak op de tak, excuus daarvoor, maar het is alweer een week geleden, dus ik moet even graven..

    Bij aankomst in Sanford stapten we uit helemaal vooraan bij de premium class. Wat opviel dat de stoelen daar precies de zelfde afmetingen hebben als bij de comfort, alleen meer beenruimte.
    Oja de stoelen vond ik trouwens wel erg uitgewoond, van leder, maar helemaal uitgezakt, leek alsof je eigenlijk op hout zat met een klein laagje schuim ertussen.

    We moetsne langer als gemiddeld wachten op de koffers, waarom weet ik niet misschien waren de bagagemedewerkers van sanford nog met pauze? Of verdwaald ? Haha

    In ieder geval bijna een uur gewacht , stukkie mee gelopen door de security. 1 koffer moest open omdat... Ze wilde. Kijken naar de 6 potten calve met stukjes noot. ( grappig eigenlijk, wij nemen altijd een voorraad peterpan peanut butter mee, en als wij die kant opgaan of we dan calve willen meenemen voor familie)

    Daarna de koffers weer ingeleverd ( afstand is overigens wel meer dan 80m dat ik meende te lezen hierboven: grofweg 200meter denk ik).

    Daarna moestene we opschieten van iedereen omdat men de eerder opgelopen vertraging zo min mogelijk wilden laten oplopen. De mensen die van sanford richting Adam vlogen mochten eerst instappen, zo kwam ik nog een bekende tegen die terug ging naar huis ( wat een kleine wereld). Vlucht naar Miami duurde 44 min, was zo voorbij.

    In Miami moets ook weerr iedereen uitstappen, eerst de miami gangers, daar a de rest.
    Daar snel de koffers opgehaald en ..... Vakantie!!!

    Al met al viel het reuze mee, eigenlijk wel een goede vlucht..
    Oja het viel ook erg op ( heb overal goed opgelet om een mooi verslagje hier te kunne schrijven ) dat de stewardessen van sanford naar Miami al een stuk minder aardig waren, hooghartig zelfs, een beetje als klm medewerkers (mijn mening)

    Ok ik moet nu echt stoppen, snel de tanden poetsen en douchen, want om 11u de beroemde Duck March.

    Groetjes vanaf een redelijk zonninge Intl Drive!

    Sjeesj ik ziedat het een iets langer verslag is geworden dan gepland. En erg chaotisch. Sorry daarvoor
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-12-11 om 21:31. Reden: 1+1

  3. Top | #203
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk Berichten
    We zaten op rij 18/19 AB, deze plaatsen kan ik overigens zeer aanbevelen: bij binnenkomst vliegtuig direct rechts 2 rijen achter de bulk. Beenruimte in de comfortclass is goed! Dus zeer de moeite waard om te boeken. Mijn vrouw was tijdens de vlucht even naar achter gelopen en meende dat het in de economy echt overleven was.
    Wat bedoel je dan met 'overleven', ik neem aan dat enige verschil de beenruimte is, of bedoel je iets anders ?
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  4. Top | #204
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Berichten
    19

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik zat economy en ben 194 lang, maar ik vond het prima te doen. Voor de rest herken ik mij helemaal in het verhaal. Situatie verschilt ook per vlucht uiteraard, mijn koffer stond al klaar voordat ik er was, dus hoefde niet te wachten. Van die stoelen klopt ook, we zeiden al dat het een wat oudere schuit was

  5. Top | #205
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik ben 1m97 en kan ook prima zitten in Economy Arkefly. Ofja, niet minder slecht dan bij andere maatschappijen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #206
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Berichten
    65

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    hmm,heb ik dan voor niks premium comfort geboekt met mijn 1.90?

  7. Top | #207
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik heb het nog even gevraagd en moeder de vrouw bedoelde met 'overleven' dat ze het idee had dat het nogal krapjes was, omdat ze bijna iedereen langs hetgangpad met de benen in het gangpad zag zitten, daarnaast hoorde ze vrij veel gezucht en gesteun.

    @Jbdutch

    Het zal niet voor niks zijn, je hebt beduidend meer beenruimte, maaltijden en drankjes gratis.
    Je hebt alleen de zelfde stoelen qua afmetingen.

  8. Top | #208

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Terug hebben wij economyclass gevlogen, we zaten prima! We kregen een "normale" vliegtuigmaaltijd en sap en water was de hele reis beschikbaar. Op de terugweg waren er gelukkig dekentjes en kussens want die waren er op de heenreis niet.

    Enige probleem was dat de gate stuk was en die dus niet aan het vliegtuig kon worden gekoppeld, na verloop van tijd kwam een reparateur die hem aan de middelste uitgang wist te koppelen.

  9. Top | #209

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Hoi Renske,

    Ik zat ook in het vliegtuig van 16 december. Weet jij nog het vluchtnummer en de vliegmaatschappij die ons van Charleston naar Sanford Orlando heeft vervoerd?

  10. Top | #210

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Op het bordje stond gewoon het originele vluchtnummer.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •