Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 173 van de 196 EersteEerste ... 73123163171172173174175183 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.721 tot 1.730 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #1721

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Klopt, de premium classe van de TFM is hetzelfde als op de afbeelding.
    Vanaf september/oktober 2015 zijn alle 787's in de hele TUI groep hetzelfde.
    Voor de Arke bakken betekend dit dat de star classe verdwijnt , en er in het voorste gedeelte 5 stoelen bijgeplaatst worden zoals hierboven staat afgebeeld. en dat er in het economy/comfortgedeelte 1 rij van 3 en 1 rij van 9 stoelen verdwijnen. Comfort verdwijnt dan ook meteen en je krijgt een ruime economy (33"seatpitch (KLM heeft 31))

    In de huidge thomsonbakken word 1 rij van 9 stoelen bijgeplaatst in het middelste gedeelte. Dan hebben alle kisten 300 seats. 33"economy en 38"premium (KLM heeft 31"om 35", business van KLM niet meegerekend)
    Dat betekent dus dat de Comfort klasse vervalt? Als dit inderdaad zo is, waarom kan ik nog wel boeken EN bijbetalen voor de Comfort. Dat is dan toch misleiding?!?

  2. Top | #1722

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Beste Ikkemikke

    Je hebt helemaal gelijk. Ik heb niet goed gelezen mbt comfortclasse. Mijn excuses!

    (BTW, om nou meteen termen als misleiding etc te gaan gebruiken in je eerste post hier op dit forum gaat mijns inziens wel weer wat ver. Mensen kunnen ook gewoon fouten maken)
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 07-01-15 om 19:51.



  3. Top | #1723

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Allereerst dank voor je antwoord. Als ik jouw antwoord goed begrijp, dan blijft de Comfortklasse dus wel bestaan in de 787's. Als dit zo is, dan ben ik hier blij mee. De Comfortklasse biedt net dat beetje extra's op een lange vlucht tegen een aantrekkelijke meerprijs!
    En de term 'misleiding' is misschien ongelukkig gekozen, dus excuses hiervoor.
    Feit blijft, dat ik al geruime tijd bezig ben om mijn vluchten uit te zoeken. Op de website van ArkeFly staat namelijk niets vermeldt over de ombouw van de 787's. En gisteren heb ik een half uur aan de telefoon gehangen om een en ander duidelijk te krijgen. Zelfs de (vriendelijke) dame van reserveringen snapte er niets meer van. Nadat zij flink had rondgevraagd, kon ze mij inderdaad vertellen dat de kisten werden omgebouwd. De Starclass wordt Premium en de Comfort en Economy bleven ongewijzigd.
    Vandaar mijn verwarring over jouw post.

  4. Top | #1724

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Tsja, de dames aan de telefoon, gewoon callcentermedewerkers zonder enige link met het bedrijf Arke zelf...
    Comfort is alleen de beenruimte, niets anders extra's
    Mocht je meer vragen hebben dan kan je altijd contact met me opnemen ;-)
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 07-01-15 om 20:49.



  5. Top | #1725
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Alleen economy en premium comfort in de 787 als ik het goed begrepen hebt

  6. Top | #1726

    Standaard

    Nee Ferry, de beslissing om de comfort eruit te halen is (voorlopig) teruggedraaid. Deze blijft (zij het voorlopig) bestaan.
    Wel verdwijnt de Star en Komt daar Premium voor terug. Verder krijgt economy door het aanblijven van comfort niet de meer beenruimte die ik in eerste instantie had aangegeven.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bieg Bekijk Berichten
    Wat grappig, ik heb dezelfde terugvlucht geboekt op 18/4! Op de site van Arke staat inderdaad dat er gevlogen wordt met de Dreamliner, ben benieuwd! Groetjes, Monique
    Ik zou hier nog even op terugkomen. Zover ik het kan zien wordt deze vlucht nog uitgevoerd door JetAir, maar dan wel met de dreamliner van hen.
    Vanaf begin mei moet alles normaal gaan...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-01-15 om 19:27. Reden: 1+1



  7. Top | #1727
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @b767 dus de 787 van arke wordt nu met economy comfort en de premium anders als de 787 indeling van jetairfly en thomson ?
    Sorry voor de vele vragen maar begrijp het nog niet geheel duidelijk

  8. Top | #1728

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ferry,

    Maakt het niet moeilijker en ingewikkelder als dat het is:

    Alle toestellen binnen TUI krijgen zoals gezegd dezelfde hoeveelheid stoelen. (300 stuks, 47 om 253)

    Echter de beslissing om de comfort eruit te gooien is teruggedraaid. Dit was een hele grote wens van TUI Nederland ivm de populariteit van deze klasse
    Alle TUI machines dus 47 stoelen premium comfort
    VWB de 253 stoelen "full economy" , Deze worden nu onderverdeeld in een gedeelte comfort (waarbij de stoelen wat verder uit elkaar komen) en een gedeelte economy (waar de stoelen wat dichter op elkaar zitten) Dit zal alleen in de Arke machines zo zijn.

    Het verschil is dan ten opzichte van de JetAir en Thomson bakken dat het achterste gedeelte van de kist (tussen de 3e en 4e deur) 1 rij van 9 stoelen meer heeft als een Thomson of Jetair bak, en het middelste gedeelte van de machine (tussen de 2e en de 3e deur) een rij minder hebben als de Thomson /Jetair bakken. Zo kan je nog steeds wisselen van machines tussen de diverse airlines en gaan er exact zoveel passagiers mee. 300 stuks.

    Bij arke wordt economy dan 31 inch, waar dat bij Thomson en Jetair 33 inch is
    Bij arke komt er dan comfort bij van 34 inch beenruimte.

    Mocht er een machine van Arke vervangen worden door Jetair, dan worden de comfort passagiers in economy gezet, krijgen geld toeslag comfort terug maar hebben zoals je hierboven leest niet eens zoveel minder ruimte.

    Let op: Bovenstaande kan zo weer wijzigen.
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 07-01-15 om 21:52.



  9. Top | #1729
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    344

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @b767 dank voor je toelichting.
    p.s ik ga november kijken bij boeing field

  10. Top | #1730

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Goed plan.

    Vwn de ombouw en vlootstandaardisatie, dat zit hem met name in de premiumclasse. In engeland wordt er over passagiers die aan boord meer dan 100cm beenruimte hebben een extra belasting geheven. Vandaar dat alles onder de 100cm wordt. Als het aam TUI had gelegen en deze regel was er niet was de star classe blijven bestaan!





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •