Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 196 EersteEerste ... 311121314152363113 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #121
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Toch wel grappig dat mensen denken te weten hoe het werkt met de prijsontwikkelingen van vliegtickets. Wat Teleton terecht zegt, zou iedereen dan wachten tot twee maanden voor het vertrek en waren de Yielding afdelingen niet meer nodig.

    Het is met ticketprijzen net als bij beurskoersen; vraag, aanbod en emotie zijn van invloed op de prijs.

    Om het nog makkelijker te maken; op dit moment is het bij vertrek op korte termijn voordeliger om een ArkeFly vlucht mét accommodatie te boeken op www.arke.nl dan een vliegticket-only op www.arkefly.nl.

    Voorbeelden;

    29-08 t/m 05-09
    Arke pakketreis met verblijf in Econolodge: 349,-
    ArkeFly ticket-only: 399,-

    16-09 t/m 23-09
    Arke pakketreis met verblijf in Econolodge: 449,-
    ArkeFly ticket-only: 526,-

    31-10 t/m 07-11
    Arke pakketreis met verblijf in International Palms Resort 449,-
    ArkeFly ticket-only:546,-

  2. Top | #122

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Oke ik lees hier dit topic wat door en wij hebben zojuist 2 tickets voor december met Arkefly gevlogen. Nu komen er bij mij nu de volgende vragen op:
    - Klopt het dat je voor de drankjes onderweg (frisdrank) apart moet betalen en zo ja hoeveel?
    - Klopt het dat je voor het entertainment moet betalen en zo ja hoeveel?
    - Is het een beetje comfortabel vliegen?

    We hebben er sowieso heel veel zin in en weten dat met een andere maatschappij vliegen ons 180 euro meer kost en op de terugweg nog een overstap geeft.

  3. Top | #123
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Berichten
    44

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Misschien word je hier wat wijzer van:
    http://www.arkefly.nl/arkeflyservices.aspx

    Verder zou ik persoonlijk kiezen voor comfortclass , dan heb je iets meer beenruimte, voor zo'n lange vlucht erg prettig.

  4. Top | #124

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ja ik heb het net al op de site teruggevonden. Prijzen van drankjes is wel okay, en we nemen gewoon de ipad mee voor entertainment.

    Mijn man en ik zijn beiden niet echt heel lang, dus heel veel beenruimte heb ik niet nodig.

  5. Top | #125
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    112

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @Renske1978;
    Je krijgt alleen bij het eten water of vruchtensap voor de rest moet je extra betalen. Ook bij Arke heb je op de terugweg een tussenlanding in Miami, je moet het vliegtuig uit, omdat het wordt getankt etc. Voor Europeesche bestemmingen tot plm 5 uur is dit goed te doen. Op Verre bestemingen boeken we altijd Premium Comfort Class, zo ook weer voor 30 december 2011. Kom je lekker uitgerust aan, kun je s middags alvast een deel van een park doen, 2 x eten alle dranjes gratis, Entertainment en krantjes etc.

    Prima voor elkaar bij Arke Fly.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 23:11. Reden: fqe

  6. Top | #126

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ah ja sorry vergeten, dit forum is heel erg gericht op Orlando en op de pretparken daar. Wij gaan in eerste instantie vliegen op Miami en hebben op de heenweg dus een tussenstop in Orlando en komen rond 16:00 uur aan in Miami. Een park aandoen....tja ik weet niet of het deze vakantie gaat gebeuren we slaan ze vaak gewoon over en genieten van al het andere moois dat Florida heeft te bieden.

    Premium comfort class is al snel 200 euro meer....nou dat besteden we eigenlijk liever aan ons verblijf.

  7. Top | #127
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    94

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Hoi Renske. Ik weet niet in welke classe je vliegt, maar alleen in de premium "krijg" je alles gratis. Een krant, drinken, persoonlijk entertainment en eten. Maar, dan alleen het eten van de maaltijden, want als je iets buiten de geplande maaltijden om wilt hebben, moet je daar toch weer voor betalen!
    Wij zijn in augustus van dit jaar met Arke premium (indeling 2-3-2) naar Curaçao gevlogen. Je mag kiezen uit drie hoofdmaaltijden en krijgt en paar uur voor de landing nog een extra maaltijd. Bij die laatste maaltijd (gevulde pasta) vroegen we ons af hoelang dat al dood was, dus we zijn toen maar op jacht gegaan naar hotdogs en soep. Dit moest wel betaald worden. Op de terugweg vanaf Bonaire zaten we comfort class. Genoeg stoelruimte, maar verder zit er niet veel bij. We kregen twee keer de keuze uit een sapje of water (beide gratis, maar wilde je cola of wat anders, dan moet je € 2,50 betalen). Ook twee keer de gratis keuze voor koffie/thee/wijn of bier en that's it! Ook voor persoonlijk entertainment moet je tot en met comfort class betalen. Als je van tevoren reserveert via internet € 7,50 per enkele reis en als je in het toestel aangesloten wilt worden € 10 per enkele reis. Alleen de airshow (waar vlieg ik, op welke hoogte en hoelang gaat dit nog duren) die is wel gratis te bezichtigen. In de premium class krijg je een uitgebreide verzorgingsset en in de comfort class een uitgeklede versie hiervan. Er zit een gezichtsmaskertje in om je ogen te bedekken, mooie oranje Arkesokken in one size (erg geliefd trouwens. Ik heb heel veel mensen met die sokken zien rondlopen) en daar mag je't mee doen. We kregen eerst een maaltijd van het gehalte "Haal maar gauw weer weg" en pas uren later konden we een saucijzenbroodje kopen € 3,50. Jammer genoeg op de terugweg geen hotdogs! Nou landden we wel om 7 uur 's ochtends en dat was anderhalf uur voordat we zouden moeten landen (Trek je dus niets aan van die geruchten dat Arke altijd vertragingen heeft. Wij waren heen en terug erg op tijd!) maar het cabinepersoneel was helaas niet in staat om die broodjes echt warm te krijgen. Maar ja, je moet wat binnen hebben, dus je at het maar op!

    Voor het verschil van € 200 voor premium zou ik zeggen: alleen boeken voor de terugweg als je van plan bent zoveel kleding aan te schaffen dat je moet betalen voor overgewicht! Anders zeker niet doen, want dat levert verder weinig voordeel op!

    En of het comfortabel vliegt? Ik vind van wel! Vooral de comfort class kent een goede beenruimte! Alleen die indeling (net als in de economy 2-4-2) is niet al te handig, maar als je van tevoren een stoelreservering doet (€ 11 per persoon per enkele reis) heb je in ieder geval de plek die je wilt hebben.
    Laatst gewijzigd door Daffelina; 21-09-11 om 13:10. Reden: Extra informatie

  8. Top | #128
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Locatie
    Nederland/Filippijnen
    Berichten
    21

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Zo wordt vliegen TOCH nog duur....

    Voor mij dus nooit meer een charter. Ik vlieg heel veel m.n. naar het Verre Oosten en dan heb je dit soort airlines niet.

    Ik vraag me af hoeveel winst je nog behaalt als je met een charter vliegt of met een lijndienstmaatschappij....

    Vrienden van mij vliegen vandaag (vrijdag) terug naar Orlando en hadden 3 weken geleden een vertraging vanuit Orlando van 3 uur, omdat 3 wc's verstopt zaten.
    Ze hebben heel de terugweg in een pislucht gezeten bij Arke Fly. Nou, met zo'n maatschappij wil ik dus nooit vliegen!

  9. Top | #129
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @Orient,
    Dat is makkelijk praten als je alleen of met 2'en vliegt. Maar als je voor een gezin met 3 kinderen moet boeken dan kunnen de prijsverschillen al snel oplopen. In een dergelijke situatie kies ik dan toch voor honderden, vaak meer dan duizend, euro verschil ;D
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  10. Top | #130
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Vergeet niet dat (technische) problemen niet alleen bij charters voorkomen, ook lijndiensten hebben hier last van. Belangrijker is hoe er wordt omgegaan met vertragingen, hoe je wordt behandeld als er eens iets misgaat. Dit alles bepaald uiteindelijk de keuze. Uiteraard is de prijs van grote invloed op je keuze en ieders budget is anders.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •