Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 196 EersteEerste ... 816171819202868118 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #171
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Den Haag, Netherlands
    Berichten
    41

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Afgelopen maandag hebben hebben wij onze eerste vlucht met Arkefly naar Miami gemaakt met een tussenstop op Orlando Sanford. Met name de tussenstop had ik erg tegen op gezien, maar ik moet zeggen dat het 100% is meegevallen. Koffers ophalen en gelijk weer inchecken, daarna nog even op een bankje buiten wat peuken weg gerookt :-) instappen en weer op weg naar Miami. Ook geen vertraging gehad, dus wat ons betreft een blijvertje, zeker gezien de prijs.

  2. Top | #172
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Vandaag in de Telegraaf een bericht over Arke Fly.

    http://www.telegraaf.nl/reiskrant/10...__.html?p=25,1

    Vertragingen vooral door technische mankementen aan oude vliegtuigen

    ArkeFly kan nog beter

    door Jos van Noord Over het natje en droogje aan boord lopen de meningen ook sterk uiteen. De één klaagt dat ArkeFly nog geen glaasje water weggeeft, op zo’n elf uur lange, intercontinentale vlucht. Terwijl de ander juist vol lof is over de thuis al bestelde, speciale maaltijd aan boord. Weer een ander klaagt ?dat het eten op was. Op! Boze passagiers mochten ook al geen eten, nog geen flesje water meenemen!


    „Wij vliegen liefst Comfort Class naar Zuid-Europa”, mailt mij Ben Staal. „Daar zijn we heel tevreden over. De maaltijden zijn niet echt bijzonder, maar worden wel snel na het opstijgen geserveerd. Wij vinden ArkeFly een aanwinst voor Nederland."
    Toe maar!
    Echt vrolijk ben ik niet geworden door het lezen van al uw mails naar aanleiding van mijn vraag van vorige week over deze ’tweede luchtvaartmaatschappij van Nederland’. Veel lezers lijken blij bij mij hun hart te mogen luchten. Het zit ze vooral hoog dat ze hun klachten bij ArkeFly geen gehoor kregen. Soms is dit vliegbedrijf nog wel bereid om een klachtenformulier toe te sturen, maar dan wordt de klager vaak al op voorhand gewaarschuwd dat die geen schijn van kans maakt op compensatie.
    Uiteraard bestaan er ook genoeg tevreden ArkeFly-klanten, zeker nu de luchtvloot steeds verder groeit. Vooral vakantievluchten naar bestemmingen op relatief korte afstand vertrekken steeds vaker op tijd, zo valt menigeen op. Met de nieuwe 737-toestellen is niks mis. En passagiers die dan voor een geringe toeslag hadden geboekt in de Comfort Class, die zitten inderdaad goed.
    Maar bij die ouwe meuk aan 767 Boeings, een enkele meer dan twintig jaar intensief gebruikt, gaat telkens wat stuk. Geen wonder: ook een oude auto, al wordt-ie goed onderhouden, vertoont vaker mankementen dan een nieuwe. Eerste generatie 767, méér dan twintig jaar intensief gebruikt, erfgoed van Air Holland.
    Zelfs al boekten passagiers naar Orlando, Curacao, Colombo of Cuba een luxe premium stoel, dan nóg bleek dat geen garantie voor zitcomfort. Heel wat lezers mailen mij dat zij net iets meer dan twee weken voor vertrek het geld van hun luxe-stoelboeking plotseling teruggestort kregen, omdat de Premium Class vol zat.
    Het gegoochel met vliegtuigen! „Omdat het vliegtuig kapot op Sri Lanka stond, vlogen wij na een etmaal terug met Miami Air, allemaal dezelfde stoelen. Ik moet m’n geld van de geboekte comfort stoel nóg terug krijgen."
    Vluchttijden die op het laatste moment worden gewijzigd: men vertrekt opeens vier uur later, in het holst van de nacht. En op Schiphol telkens groepen passagiers die van de ene gate naar de andere rennen. „Daar heb je Arke!" roepen luchthavenmedewerkers al, zodra er weer zo'n gezelschap komt aanstormen.
    „Als je dan met drie uur vertraging nóg in het vliegtuig zit te wachten op vertrek, komt ArkeFly ter compensatie met een speciale koffieronde. Als extra verrassing moet je die nog betalen ook!", mailt mij M. Gijp. „Niemand vertelt je wat en als er wat fout gaat, wordt je behandeld als sperzieboon of eendagskuiken."
    Maar als alles goed gaat, wat doorgaans het geval is, zijn passagiers enthousiast. Henri Tollenaar mailde mij: „Wij zijn buitengewoon tevreden, vooral met de beenruimte in de Premium Comfort Class. Misschien hadden wij geluk, maar wij hebben nooit langer vertragingen gehad dan een halfuur."
    „Wij hadden comfortplaatsen geboekt, maar mijn vrouw zat drie rijen achter mij”, mailt mij L. van Bilsen. „In vergelijking met enkele jaren geleden vliegen ze tegenwoordig mooi op tijd”, mailt mij D. Makkinga. „Neem Liga-koeken mee tegen de honger”, adviseert Janny Polak.
    Laatst gewijzigd door Njit; 19-11-11 om 10:52.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  3. Top | #173
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Nog tips voor strategisch gezien goede stoelen in de comfortclass?

    Wel of niet in de buurt van de toiletten?

    Ik begreep dat de 4 stoelen in het midden (2-4-2) daarvan de armleuningen niet omhoog kunnen..?

  4. Top | #174
    Vaste Bezoeker rotarynette's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    87

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Bij de voorste stoelen heb je een vaste armleuning,daar zit je tafeltje in.

  5. Top | #175
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Locatie
    Nederland/Filippijnen
    Berichten
    21

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    Vandaag in de Telegraaf een bericht over Arke Fly.
    Het enige wat ik hierop kan zeggen: vlieg NOOIT met een charter, want dan gebeuren dit soort dingen altijd.
    Als je met een lijnvlucht vliegt (KLM_DELTA_UNITED etc.) heb je veel minder kans dat dit je overkomt.

    Ben enkele keren stilgevallen in het verleden door problemen met het vliegtuig en ik werd altijd uitstekend ondergebracht (ook als economy passagier) in goede hotels met uitstekend eten en de andere dag een uitstekende doorvlucht met dezelfde of een andere gerenommeerde maatschappij.

    Kies je voor het goedkoopste om te vliegen, klaag dan niet. Als je met een lijntoestel vliegt heb je veel meer rechten.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-11-11 om 15:11. Reden: quote en lege regels aangepast

  6. Top | #176
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    32

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Hallo allemaal,

    In mei gaan we met arkefly naar orlando.
    Sinds gisteren zijn de vluchttijden bekend (voorzover dit klopt zien we dan wel)
    nu staat er bij de vluchttijd ingevuld:
    vertrek 13.00, aankomst 18.00 lokale tijd. Vlgs mijn berekening zouden we er
    dan 11 uur over doen? ( 13.00 -6 uur tijdverschil= 07.00 07.00+11.00=18.00)
    reken ik nu verkeerd of hebben we zo'n traag vliegtuig? ;-)
    Voor degene die deze vlucht al gedaan hebben, hoelang waren jullie onderweg?
    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    2000 Florida, 2001 New York,2003 en 2006 Florida,


  7. Top | #177
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    475

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Wij hebben in oktober met ArkeFly gevlogen en kregen aan boord te horen dat de vlucht geen 11 uur maar 9 uur en 40 minuten zou zijn :-o
    Zie ons reisverslag
    http://meerfamilie-orlando2011.blogs...ica-today.html

    Onze tijden waren vlak van tevoren aangepast en wij landden al om 12.15 uur lokale tijd, dat was super!

  8. Top | #178
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Wou dus hetzelfde zeggen. Naar Miami maak je een tussenstop op Orlando Sanford. Vind het wel een goede, mijn reispapieren geven aan dat er geen tussenstop gemaakt zal worden tussen Orlando en Amsterdam. Terwijl dit wel het geval is.

    Pama: Kijk is hier: http://nl.flightaware.com/live/flight/TFL317. Kan je nakijken hoe lang de laatste vluchten geduurd hebben. Geeft natuurlijk nog geen garantie voor toekomstige vluchten.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-12-11 om 22:05. Reden: fqe

  9. Top | #179
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Dit heeft te maken met een (heel raar) verschil in uitdrukken...
    We hebben het hier (gek genoeg) over een RECHTSTREEKSE vlucht...
    Maar ze praten niet over een NON-STOP vlucht.
    Daardoor heeft het ook hetzelfde vluchtnummer...
    Rechtstreeks wil niet per definitie zeggen dat dit een Non-Stop vlucht is. :lol:
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  10. Top | #180
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Je hoeft in ieder geval niet je koffers heen en weer te zeulen zoals dat is met een overstap.

    Ik ben benieuwd, volgende week mag ik het proberen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •