Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 196 EersteEerste ... 412131415162464114 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #131
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Hoi iedereen,
    ik zou me misschien opnieuw moeten voorstellen, zolang ben ik hier al niet meer geweest.. ops: de Baas wilde wel weer eens andere delen van de wereld zien, maaar.. we staan op het punt te boeken voor een welverdiende vakantie naar Florida! we hebben een vlucht in optie staan bij Arke, Comfort Class heen en terug, maar ik zie zojuist dat het met ons gerenomeerde KLM maar 100 pp scheelt. helaas ben ik niet zo'n fan van KLM en heb ik nog nooit met Arke gevlogen..

    Mijn vraag dus : wat zouden jullie doen?! voor 400 niet zeiken, gewoon arke, of toch KLM ik neig naar arke, want 400 is toch bijna $600 extra in Prime, Premium, lake buena vista, Sawgrass mills, aventura etc etc

    2 volwas en 2 kids: Arke: 1875,- KLM: 2284,-

    groetjes
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 23:13.

  2. Top | #132
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.531

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Hangt ook af van de route die je van plan bent om te gaan vliegen. Bij Arke is aankomst in Orlando en vertrek uit Miami gunstig want dan heb je geen last van dat je op terugvlucht instapt in Orlando en vervolgens in Miami weer kan uitstappen om een uur later weer in te stappen voor de vlucht naar Amsterdam. Uiteraard als je Miami als bestemming hebt dan heb je hetzelfde probleem in Orlando plus dat je daar dan door immigrations en custom gaat.

    KLM is goed en betrouwbaar. Ik vlieg zeer regelmatig met de KLM. In economy is de stoelafstand niet veel beter dan bij Arke. Wel is alle drank en eten gratis. Als je geluk hebt kom je economy comfort te zitten en heb je meer ruimte. Als je deze stoelen moet kopen komt er nog eur. 240 pp bij. Zit je wel goed op de heen en terugweg. KLM vliegt in Florida alleen direct op Miami.

    Het is het afwegen van de plussen en de minnen.
    Laatst gewijzigd door Ebelix; 29-09-11 om 21:48.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #133
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Het wordt zeer waarschijnlijk toch Arke, want we hebben tickets gecheckt voor naar Miami, dat was 1875,-.
    Als we dan kijken voor tickets naar orlando, komen we uit op 1666,-

    Dit vergeleken met KLM, dan is het prijsverschil wel erg groot.. (+/- 600,-)Het uitstappen op de terugweg in Miami moeten we dan maar voor lief nemen.

    Ik zal morgen nog eens bellen met Arke; hoeveel het scheelt als we bv. heen in orlando uitstappen en terug vanaf miami, of andersom.

    Wordt vervolgd

    BTW: Reisdata 9 dec - 26 dec voor de scherpe forummers die zich eventueel afvragen hoe dit zo goedkoop kan..
    Laatst gewijzigd door Harold; 29-09-11 om 23:57.

  4. Top | #134
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Waspik
    Berichten
    143

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Lees in de algemene voorwaarden van Arke Fly dat de handbage niet zwaarder mag wegen dan 5 kg. Op hun internet site staat 7 kg. Wat zijn de ervaringen van mensen diie al met Arke fly naar Orlanda zijn gevlogen? Wordt de handbage gewogen?

    grpeter

  5. Top | #135
    Stamgast
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    ik dacht dat ik het al gemeld had, maar toch vergeten zie ik nu..](*,)

    wij hebben een paar weken uiteindelijk toch geboekt
    van 9 - 26 december, Miami heen en vanaf Miami terug. totale kosten voor 4 pers. 1875,- comfortclass vv.

  6. Top | #136
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    475

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @peterwoudje;
    Bij de incheck balie staat ook 7 kg voor handbagage.
    Wij vlogen comfort klasse en bij ons werd de handbagage niet gewogen. Ik zag dat ze bij economy bij een paar mensen, ook niet iedereen, wel de tassen wogen.

    Het viel mij op bij aankomst in Sanford toen we verschillende mensen spraken dat er een hoop mensen waren die een complete reis bij ArkeFly geboekt hebben voor 9 dagen en een ontzettend vol programma geboekt hebben, zonder huurauto. Iemand zei bijvoorbeeld; we gebruiken de trolley wel naar de parken:shock: en een andere familie wil met een taxi naar de parken.
    Dat zijn vast mensen die geen info van het forum gehaald hebben.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 29-10-11 om 08:21. Reden: fqe

  7. Top | #137
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    60

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Gisteren met arkefly naar orlando gevlogen.
    Op de vlucht zelf was weinig aan te merken maar een vertraging van 7 u maar liefst.
    We kregen een maaltijd aangeboden.Toen ik iets zei over een vergoeding werd werd er gezegd "daar doen we niet aan mee".Heb toen gezegd dat het verplicht was en toen werd het stil.Ik ga een claim indienen alleen weet ik niet of dat gaat lukken.
    Ze hebben mij de dag voor vertrek gebeld met de mededeling dat de vlucht veranderd was maar op de schermen op schiphol stond vertraagd.
    Graag een beetje raad aub

  8. Top | #138
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Er zijn bepaalde richtlijnen omtrent het op tijd melden door de maatschappij, maar dan moeten ze dat minimaal 2 weken voor de vlucht aangeven. Daarna mag het niet zomaar meer gewijzigd worden. Zie ook hier.

    Dat schiphol vertraagd aangeeft maakt niet zoveel uit, je hebt met Arkefly te maken. Arke zelf geeft trouwens aan dat ze pas vanaf 8 uur helpen met een vertragingsverklaring, die je kunt gebruiken voor het vragen van compensatie bij je reisverzekering. Komt raar op mij over, maar daarvoor heb ik te kort gegoogled.

    Maar eerst lekker genieten van de vakantie, en dan eens de papieren in duiken.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  9. Top | #139
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    165

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Arkefly is een europesche vliegtuigmaatschappij en je kan op de site van EU claim kijken. Als je langer dan 3 uur vertraging heb dan kom je in aanmerking voor een schadevergoeding van maximaal EUR 600.

    http://www.euclaim.nl/

    Laat je vakantie hierdoor niet verpesten en geniet van je vakantie:razz:

  10. Top | #140
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    60

    Standaard

    Ik dacht hal 3 de D gate.

    Dit is het antwoord dat ik kreeg van het reisbureau
    Wij hebben Uw mail doorgestuurd naar de klantenservice van TUI Nederland die ook alles
    van Arkelfy afhandeld.
    Echter wat mij niet duidelijk is uit Uw schrijven of dat Uw vlucht daadwerkelijk vertraagd was op de dag van vertrek. U heeft een dag van te voren de timechange ontvangen, het betreft namelijk een chartervlucht en geen lijndienst.
    Zodra wij bericht ontvangen zullen wij dit direct aan U doorsturen. De verwachting is dat dit binnen 4 weken is.
    Ze hebben mij inderdaad de dag ervoor om 18.00 laten weten dat de vlucht later zou vertrekken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-11-11 om 19:35. Reden: 1+1 / quote



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •