Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 43 van de 196 EersteEerste ... 3341424344455393143 ... LaatsteLaatste
Resultaten 421 tot 430 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #421

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten

    Ik heb ook op die manier naar de tarieven van ArkFly gekeken. En het viel mij ook op dat ArkeFly blijkbaar niet de samenwerking heeft of zoekt binnen het eigen concern. Jammer voor hen, en ook jammer voor ons als consument.
    In Florida inderdaad niet. Zoals gezegd, naar echte pakketreisgebieden (en dat is FLorida niet voor TUI/Arke/ArkeFly) werkt het wel zo en zorgt de samenwerking duidelijk voor zichtbaar lagere prijzen tov de concurrentie welke met meerdere partijen moeten samenwerken.

    Florida is voor ArkeFLy meer een seat-only bestemming. Jammer is alleen dat ze haar boekingssysteem daar weer niet op ingericht hebben (het 3 weken systeem, en niet online en AMS-SFO en terug MIA-AMS kunnen boeken) Doordat ze weinig richten op pakketreizen kopen ze weinig bedden in en betalen ze de hoofdprijs. Het is inderdaad weer jammer voor ons.

  2. Top | #422
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik denk dat menig Arke boeker (dus vlucht + hotel) dit doet omdat ze hier al eerder mee hebben gevlogen, bijvoorbeeld naar Turkije, Egypte, Canarische eilanden. Als daar geen problemen waren dan zijn mensen al snel geneigd opnieuw gebruik te maken van dezelfde partij. Of Arke dan goedkoper is, dan Expedia maakt niet zoveel uit. Als je bij een reisbureau zit, waar het gros van de Arke gebruikers denk ik boekt, zitten de Expedia opties er toch niet tussen. Ik denk dat je Arke dus ook beter kan gaan vergelijken met andere offline reisbureaus.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  3. Top | #423
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    29

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Op de heenweg hadden we dus een vertraging van 24 uur gehad (zie eerdere bericht van mij)
    We verbleven in het Ibis hotel nabij Schiphol. In het hotel was alles goed verzorgd.

    De volgende ochtend (op de verjaardag van mijn vrouw) op tijd aangemeld bij de incheck balie.
    Ik kreeg hier te horen dat we dezelfde plaatsen toegewezen kregen. Dit stond ook zo vermeld op de boardingspass.
    Vervolgens keurig op tijd aangekomen bij de gate. Zag daar passagiers zitten van een ander vlucht.
    Ik ben hierna op de schermen gaan kijken en zag dat we nu naar een gate moesten gaan die helemaal aan de andere kant van de luchthaven zat.
    (Fijn dat dit op tijd aangegeven was!) Met een kind van 14 maanden is dit best wel vermoeiend. Tijdens het lopen naar de andere gate werd er pas omgeroepen.
    Bij de juiste gate kregen we te horen dat de stoelen op de boarding passen vervallen waren.
    Alles ging nu per klasse (Premium comfort, Comfort en Economy klasse) Je mocht zelf zitten waar een plek vrij was.
    Aangezien we een kind hadden mochten we eerder een stoel uitzoeken binnen de klasse die geboekt was. Helaas hadden we ondertussen wel weer een vertraging van een uur.
    Persoonlijk vind ik dat personeel van Arke duidelijker moet zijn in de communicatie naar de passagiers toe. Degene die het woord deed had last van haar keel en kon niet hard praten. (zakte mijn broek een beetje af)
    Met alle mensen om je heen die aan het klagen waren en krijsende kinderen was het echt moeilijk te verstaan.
    Ik ben dus verhaal gaan halen om na te vragen wat er nou precies verteld is. Zag een stewardess en had haar aangesproken, kreeg ik te horen dat haar collega het net allemaal uitgelegd had (die echt niet te verstaan was) en dat ze zelf niet precies wist wat er zou gebeuren.
    Afijn.... voor iemand met op haar naambordje SUPERVISOR had ik wel meer verwacht!
    Op de vlucht zelf ging alles goed. Stoelen in de comfort klasse vond ik niet lekker zitten.
    Ik ben af en toe naar achteren gelopen (Economy klasse) die half leeg was en ben daar uiteindelijk een uurtje gaan zitten met m'n dochter. Vond de stoelen van de economy klasse lekkerder zitten. Maar comfort klasse bied iets meer been ruimte.
    Dan maar iets minder beenruimte.

    Eenmaal aangekomen een leuke vakantie gehad met lekker weer. 1 dag voor vertrek regen gehad, maar we zaten toen in het Florida mall :mrgreen: Na het shoppen was het weer droog.

    Terugreis:
    Nadat ik de auto had ingeleverd zijn we gaan lopen naar de incheck balie op Sanford. Hier ging alles soepel. Security check was erg prettig en personeel zeer vriendelijk.
    Dit hab ik nooit meegemaakt. Zal wel liggen dat het een kleinere luchthaven is. We zagen al op de schermen dat onze vlucht (verbaasde mij overigens niets toen ik het las) al 40 minuten vertraagd was.
    Bij elkaar hadden we 2 uur vertraging gehad voordat we konden vertrekken.

    Eenmaal aangekomen op Miami moesten we uitstappen met alle handbagage. Na 30 minuten mochten we alweer vertrekken.
    Vlucht zelf verliep goed. Dochtertje en ik hebben grotendeels geslapen tijdens de nachtvlucht.
    Personeel was een stuk vriendelijker dan de vlucht tussen Sanford en Miami.
    Uiteindelijk aangekomen op Schiphol, waren er nog alleen nog problemen met de gate. Deze werkte niet. We moesten even wachten (bij elkaar 20 min)

    Moet zeggen dat de vlucht zelf aangenaam was. Sommige personeel vriendelijk was en de ander waarschijnlijk met het verkeerde been uit bed was gestapt.
    Helaas is Arke niet thuis als ze problemen moeten oplossen. Ik maak me geen zorgen dat er iets mis kan gaan, dat kan overal, maar probeer je passagiers goed te informeren en probeer zoveel mogelijk problemen op te lossen.

    Velen zullen denken waarom ik voor Arke gekozen heb. Voornamelijk was de rede de rechtstreekse vlucht i.v.m. wij met een 15 maanden oude kind reisden. En ja, wij hadden een gok genomen.
    Helaas voor mij geen Arke meer, nu maar lekker overstappen op een luchthaven.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-02-12 om 22:08. Reden: codes

  4. Top | #424

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Wat vervelend te lezen inderdaad. Zou ik ook niet vrolijk van worden.
    Even wat achtergrondinfoP
    De kist die de vlucht uit zou voeren bleek beschadigd te zijn. Zat een kras op die groter was dan toegestaan en mocht dus niet vertrekken. Vandaar de last-minute gate wijziging naar een andere gate met een andere kist en een andere stoelconfiguratie.... Het omroepen gebeurd niet door Arke, maar door Schiphol zelf ;-)
    Wel vervelend wat lopend van de ene kant van Schiphol naar de andere kant kost je rustig een kwartier..
    Als je iemand gesproken hebt die echt een bordje "supervisor" op had, dan was dit geen ArkeFly personeel. ArkeFly personeel heeft alleen badges voor Pursers, verder niets. Wellicht iemand van de afhandeling (loopt ook met een arkefly sjawljte en keycord om dr nek) ipv een stewardess? Of was ze later wel aan boord.
    Heb je verder wel een lekkere vakantie gehad, want dara gaat het tenslotte om!!

  5. Top | #425
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    29

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Dat er door schiphol omgeroepen wordt was mij bekend. Echter kan er door Arke aangegeven worden aan schiphol dat er een gate wijziging heeft plaatsgevonden. De passagiers die later hadden ingechecked hadden wel het correcte gate nummer. Dit was dus ruim 2 uren van te voren bekend. Hoe dan een half uur van te voren pas dat er omgeroepen wordt.

    Wat betreft het supervisor dame. Al was het de burgemeester met een arke badge met daarop supervisor. Je staat daar namens Arke. (Begrijp me niet verkeerd). Help je passagiers of sta niet in de weg of gooi je badge weg. Zo wordt je dan ook niet aangesproken door tientallen mensen met tientallen vragen.
    Deze dame ging wel mee in het vliegtuig, maar vloog uiteindelijk niet mee.

    Zoals in mijn vorige bericht aangegeven hebben we een super leuke vakantie gehad. Mijn dochter vond het geweldig. En ja....daar gaat het uiteindelijk om.

    Maar voor ons Arke......dacht het niet! :mrgreen:

  6. Top | #426
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Snap het wel, we hadden dezelfde heen&terugvlucht. Maar qua informatie voorziening heeft Arke het erg slecht gedaan.

    Met de gereserveerde stoelen: het was de vorige avond al bekend dat deze kwamen te vervallen. De mensen die vroeg hadden ingecheckt kregen inderdaad in eerste instantie dezelfde stoelen toegewezen. De mensen die later incheckte hadden ook geen stoelnummer toegewezen gekregen. Zoals gezegd, met informatie geven heeft Arke het erg slecht gedaan, want ook met die gereserveerde stoelen zijn twee totaal verschillende dingen gezegd.

    Niet alleen voor die stoelreservering hebben ze fouten gemaakt. Veel passagiers hebben brieven gehad vanwege de annulering van de brief, een aantal, waaronder ik, dus niet. Moet je leuk&aardig bij Arke zijn, ook als je je reis via andere bronnen geboekt hebt, nou mooi niet dus. Kleine kans dat ik ze nu nog kan krijgen voor de reisverzekering, die had ik al, dus niet via Thomas Cook in mijn geval, geboekt. Je word dus min of meer van het kastje naar de muur gestuurd bij Arke/Holland international/Arkefly.

    Bij de balie van Arke overigens op Schiphol, geen idee of je erbij was, maar die dames kregen op maandag avond een regen van klachten over hun heen, en ze bleven enorm veel ontkennen. Gaven wisselende informatie. Hielpen 9 van de 10 mensen gewoon bot, zelfs onbeschoft.

    De gate nummer, bij mij stond er eerst E22 op ofzo, dat is toen ruim van te voren overigens al bekend gemaakt via de borden op Schiphol, ik wist 2.5 uur van te voren al dat de gate gewijzigd was, snap daarom niet waarom jullie dit niet wisten(er hangen verdomd veel borden op Schiphol, die kan je dus niet missen). Nooit gelijk naar de Gate gaan lopen. Er kan altijd een wijziging voordoen, daarom dat ikzelf dus nooit direct naar de gate ga.

  7. Top | #427
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @Innieminnie, die brief zal denk ik standaard zijn zonder naamsvermelding, misschien kan flexman dat bevestigen, en zo ja, je eventueel een scan opsturen? Daarnaast bevat die brief denk ik niet zoveel informatie. Gegevens van de vertraging/annulering zijn gewoon vrij beschikbaar, dus daar kan je verzekeraar wel wat mee. Al zul je dat wel allemaal zelf bij elkaar moeten sprokkelen.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  8. Top | #428
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    29

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik had mijn vlucht vertragings formulier niet zelf gekregen. Ik moest zelf weer gaan bellen en erop staan dat ik hem nodig had. Uiteindelijk heb ik deze gekregen. Je moet dan wel bellen met de klantenservice en niet het callcenter. De callcenter kan je niet verder helpen.
    Op het formulier staat de vertraging op, vluchtnr en etc. Mijn verzekering heeft hier genoeg aan.
    Wat de borden betreft. Ik had van te voren gekeken, maar stond nog op de foutieve gate nummer. Hierna zijn we rustig gelopen naar de gate waar we ondertussen wat gegeten en gedronken hadden. Hierna pas bij de gate weer gekeken. En de twee dames die bij de balie stonden.... Leek alsof het hun eerste vertraging was......
    Ik wilde weten waar de bussen vertrokken naar het hotel, was blijkbaar een moeilijke vraag. Gelukkig kon een mede passagier mij even uitleggen welke bus ik moest nemen en waar deze vertrok. Misschien was jij dat wel :-D

  9. Top | #429
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Berichten
    26

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Hoi allemaal,

    Wij willen volgend jaar april een vlucht bij ArkeFly boeken naar Orlando. Nu hoorde ik dat je pas in december kan reserveren voor april. Ik vind het zo kortdag (4 maanden van te voren) Ik ben altijd gewend om 7 maanden van te voren een vlucht te boeken.

    Is dat bij alle maatschappijen zo, dat je voor april 2013 pas in december kan boeken?
    Liefst gaan wij met ArkeFly omdat het een directe vlucht is.

    Maar ik hoor weer geen goede verhalen over de ArkeFly....
    Laatst gewijzigd door emma82; 14-02-12 om 10:21.

  10. Top | #430
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Bij de meeste maatschappijen kun je 330 dagen van te voren een vlucht boeken.
    Kijk gewoon eens bij
    United airlines,
    Continental airlines
    KLM
    Delta
    Air lingus.
    ook kun je kijken bij Expedia, Cheaptickets enz.


    Geen rechtstreekse vlucht maar je kunt wel zelf de vluchttijden uitzoeken.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •