Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 23 van de 196 EersteEerste ... 1321222324253373123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 230 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #221
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    29

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Wij vliegen met vlucht OR317. Via de "mijn arke" omgeving kan je doorklikken naar arke services. Dan moet je opnieuw inloggen met je reserveringsnummer en vanuit hier kan je de stoelen reserveren. De heen vlucht is nog gesloten, maar terug vlucht is al gereserveerd.
    Verder heb ik comfort klasse geboekt. En je kan inderdaad alleen met cc betalen. Ze vragen 11 euro per stoel in de comfort classe. Ach ja, dan zitten we ook bij elkaar.
    De stoel verdeling was overigens 2-3-2 (zonder winglets)

  2. Top | #222
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @AenG Vlieg alleen. Maar stoel bij nood uitgang is niet handig als je problemen hebt met een of beide knieën. Omdat je over het algemeen niet snel weg bent als het er op aan komt, dan hebben ze je liever aan het gangpad, zeker als je tot bepaalde mate gewoon kan lopen(zoals ik). Heb dit ook al paar keer meegemaakt zoals bij KLM en Transavia. Aangezien ik dit gewoon aangeef bij boeken dat ik minder mobiel ben. Moet met lange afstanden lopen ook echt krukken meenemen.
    Laatst gewijzigd door Innieminnie; 08-01-12 om 00:40.

  3. Top | #223

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flexman Bekijk Berichten
    Heeft er al iemand met Arke gevlogen met een kind van 12-16 maanden? Op internet zijn de meningen verdeeld. We vliegen comfort class.
    Volgens mij hangt alles af van hoe vol het vliegtuig is. Is het vliegtuig vol dan gaat het kind op schoot is het niet vol (zoals bij onze vlucht) dan hebben de ouders van het kind ineens 2 stoelen voor het kind beschikbaar.

  4. Top | #224
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerros Bekijk Berichten
    Hoi Renske,

    Ik zat ook in het vliegtuig van 16 december. Weet jij nog het vluchtnummer en de vliegmaatschappij die ons van Charleston naar Sanford Orlando heeft vervoerd?
    Hallo Jerros, het was een ander vluchtnummer Miami Air zijn vlucht BSK317 moest wel even op mijn blog kijken want ik wist het ook niet meer. Hier staat ook meer over het verloop van de vertraging. Het was dus alleen een wijziging van de eerste letters omdat het een andere maatschappij was.
    Laatst gewijzigd door mafo; 08-01-12 om 12:59.

  5. Top | #225
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    29

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @Renske1978
    Zo... wat had jij een meevaller. Had je daar overigens zelf om gevraagd of kregen jullie zelf het aanbod? Mijn dochter (nu 15 mnd) is volgens de normen nog te jong voor een eigen stoel, nou weet ik dus niet of wij daar ook voor in aanmerking komen.

  6. Top | #226
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Normaal gesproken kun je als jij het geld er voor over hebt gewoon een stoel boeken voor je kind onder de 2 jaar. Wij hebben dit zelf ook gedaan omdat je toch echt niet ruim 7 uur met een kind op schoot wil gaan zitten met de beperkte ruimte die je al hebt in een vliegtuig.

    En het is ons ook heel goed bevallen met onze zoon van 13 maanden, we hebben de autostoel meegenomen in het vliegtuig en hem daarin vast gezet. Op wat pruttel momentjes na geen problemen met hem gehad.

    Volgens mij is dit bij elke maatschappij mogelijk alleen betaal je voor de stoel.


  7. Top | #227
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    29

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Het was bij online boeken niet mogelijk, waarna ik gebeld had met Arke. Ze vertelden dat kids t/m 1 jaar geen eigen stoel krijgen. Enige mogelijkheid is een duoseat, maar bij een volle vlucht is deze niet beschikbaar.

    Stoelreservering gedaan: we zitten pal achter de premium comfort classe, dus leuke stoelen kunnen reserveren.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-01-12 om 12:05. Reden: fqe

  8. Top | #228
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    112

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    In tegenstelling tot mijn eerder bericht van 16-12-2011, hebben we nu ook de schaduwzijde van Arkefly meegemaakt ;

    Op 30 december zijn wij in Premium heen gevlogen naar Orlando Sanford, reis prima op tijd verlopen, vriendelijke service aan boord, geheel naar prijs/kwaliteitsverhouding. Zeer fijne dagen en een onvergetelijk oud op nieuw gevierd in Epcot.

    Op 6 januari gingen wij, na het inleveren van de huurauto bij Alamo, ruim drie uur van te voren alvast inchecken voor de terugvlucht. Daar kregen we een kopietje in de hand gedrukt met een paar regels tekst in het Nederlands en Engels. Het kwam erop neer dat Arkefly een ander toestel had moeten inzetten en dat de Premium comfort class was overboekt en dat we terugvlogen in de comfort class.

    Nou moeten jullie weten dat mijn vrouw reuma heeft en wij daarom deze klasse boeken ivm het zitcomfort, mijn vrouw kan dit anders niet volhouden.

    Er werd verder door de grondstewardess achter de balie geen enkele verder uitleg of excuses of iets dergelijks aangeboden. Aan de andere kant hing een nonchelante hostess van Arke. Toen wij dus aangaven het hier niet mee eens te zijn, begon zij zich er mee te bemoeien. Hangend aan de de balie gaf zij als reactie : Ja meneer ik kan er ook niets aan doen, ze sturen een vliegtuig met maar 14 Premium plaatsen en niet zoals gebruikelijk 31 ! Mijn reactie, mevrouw wij hebben ruim drie maanden geleden deze klasse geboekt en willen gewoon deze klasse vliegen. Mevrouw van Arke was gelijk op haar teentjes getrapt en riep meteen ; u hoeft mij niet persoonlijk aan te vallen etc etc. Waarop ik natuurlijk ook boos werd en haar terugkaatsten dat ze er zo bij hing of dat het haar ook geen ene F**K interesseerde. Ze zei daarop. ja u kunt ook gewoon annuleren, en een andere vlucht proberen te boeken! Op eigen kosten!
    En de volgende keer KLM boeken.

    We probeerde het nog een keer bij de grondstewardess maar deze vertelde ons dat ze geen invloed had op de stoelbezetting omdat deze in Miami werd ingedeeld. Wij kregen stoelen in de comfort class direct de eerste rij achter Premium, een regelrechte ramp, hier staat namelijk een wand , waardoor je je benen niet kunt strekken. Het was trouwens 1 van de oudste toestellen die ze hebben, was nog van Air Holland !

    Aangekomen in Miami, daar moet toch iedereen weer het vliegtuig uit, hebben we ons meteen gewend naar de Arke balie, met de vraag voor andere stoelen. Dit was niet mogelijk omdat de stoelindeling in Sanford wordt gedaan ?!? (Hoezo, van het kastje naar de muur sturen )

    Toen wij in Miami weer instapten was de chaos helemaal compleet, er waren mensen met dubbele stoelnummers, er waren dus meer instapkaarten uitgegeven dan er beschikbaar waren. Deze chaos heeft zeker drie kwatier geduurd voor dat iedereen een zitplaats had.
    Mensen die Premium hadden geboekt zaten zelfs in Economy, er waren ook mensen van Economy die nu in comort zaten etc etc.

    Mensen die extra hadden betaald voor stoelreserveringen, bij elkaar zitten, entertainment aan boord etc, Ja daar konden ze allemaal geen rekening mee houden !

    Er waren sowieso te weinig players aan boord.

    Een regelrechte rampreis ! Daarna nog bijna een uur wachten op de koffers op Schiphol. Nee, geen Arkefly meer.

  9. Top | #229
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Al contact gehad met Arkeyfly in NL? De info die de grondstewardess gaf is niet volledig want je hebt gewoon recht op geld terug:

    Vraag: Ik heb met een andere luchtvaartmaatschappij gevlogen, waar heb ik recht op?

    Oplossing

    ArkeFly heeft een vervoersverplichting en streeft naar punctualiteit. Indien er redenen zijn dat ArkeFly een vertraging verwacht of dat er op de dag zelf omstandigheden zijn die leiden tot vertraging dan zal, in het belang van de passagiers, een andere luchtvaartmaatschappij gevraagd worden de vlucht namens ArkeFly uit te voeren. Voor de volledigheid vermelden wij dat in dit geval er geen sprake is van een annulering van uw vlucht. Indien u Comfort of Premium Comfort had geboekt ontvangt u automatisch bericht tijdens uw vlucht hoe de verrekening verloopt. Mocht u onverhoopt geen bericht hebben ontvangen stuurt u dan uw tickets met boarding pass naar: ArkeFly T.a.v. afdeling Klantenservice Postbus 787 7500 AT Enschede
    Klacht dien je schriftelijk in te dienen:

    Vraag: Hoe kan ik een klacht indienen?

    Oplossing

    Indien u opmerkingen, suggesties of klachten heeft over uw vlucht met ArkeFly dan kunt u hier melding van maken. De klacht moet uiterlijk binnen één maand na afloop van de reis (of na de oorspronkelijke vertrekdatum) schriftelijk ingediend worden. De contactgegevens vindt u in uw boekingsbevestiging of bij uw reisbescheiden.
    Wanneer u heeft gereserveerd bij een reisbureau verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met het desbetreffende reisbureau voor de afhandeling van uw klacht.
    Klantenservice
    Postbus 787
    7500 AT Enschede
    Laatst gewijzigd door Njit; 09-01-12 om 23:46.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #230
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    100

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @Nijmegen: Wel balen dat dit zo gebeurt is. Weet hoe het is om ruimte nodig te hebben als je reuma hebt. Mijn moeder had het ook en heb zelf knie problemen. En het is bij grote bedrijven vaak zo dat je van het kastje naar de muur word gestuurd. Maar aan de koffers kan Arkefly niets doen. Dit word niet door hen gedaan maar door een (externe?) partij van Schiphol. Dit geldt voor alle aankomende vliegtuigen, van welke maatschappij dan ook. Heb dit dus ook is gehad met KLM dat ik een uur kon wachten op mijn koffers.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •